Сьогодні Європа закінчується там, де починаються українські дороги. Львівщина – лише одна з областей, де починається знайомство з зовсім іншою ментальністю, де навіть принципи ведення бізнесу кардинально інші. Чому?

Тому що український дорожній бізнес побудований зовсім на інших принципах, ніж це написано в посібниках з ведення господарства і всупереч економічним законам. Якщо ви вважаєте, що гроші можна заробляти лише на якісних дорогах, то ви нічого не знаєте про львівський бізнес. Тут діє інший – парадоксальний – закон: чим гірші дороги – тим більше виявляється можна заробити грошей...

Структура автодорожньої служби

Служба автомобільних доріг Львівської області фінансується з кількох джерел: спеціального фонду державного бюджету, загального фонду місцевого бюджету, спеціального фонду обласного бюджету (через управління промислової політики Львівської облдержадміністрації). Ці кошти використовуються на будівництво, реконструкцію та ремонт доріг. Сума доволі значна: з 1 квітня 2003 року по 1 жовтня 2004 року служба отримала з усіх вище перелічених джерел 75 млн. 678,4 тис. грн. Ці кошти були перераховані ДП „Львівський облавтодор” ВАТ ДАК „Автомобільні дороги України”.

Далі на підставі заявок ці кошти розподіляються між структурними підрозділами для ремонту певних ділянок доріг.

Зокрема з 1 квітня 2003 року по 1 жовтня 2004 року кошти отримали:
1)Дорожно ремонтно будівельні дільниці (тис. грн.):
- ДРБД-62 (6786,0)
- ДРПД-66 (1447,8)
2)Дорожньо-експлуатаційні дільниці (тис. грн.):
- Львівська (4089,7)
- Жовківська (3690,3)
- Бродівська (2965,5)
- Пустомитівська (2194,5)
- Стрийська (6183,7)
- Яворівська (1906,1)
3) Райавтодори (тис. грн.):
- Пустомитівський (2599,5)
- Радехівський (2164,4)
- Самбірський (2184,7)
- Сокальський (1944,6)
- Старосамбірський (3189,4)
- Стрийський (2087,4)
- Сколівський (454,6)
- Перемишлянський (2102,9)
- Миколаївський (1619,6)
- Бродовський (1860,0)
- Дрогобицький (3328,6)
- Буський (2150,9)
- Мостиський (2207,5)

Рух коштів

Можливість регулярно отримувати гарантовані державні замовлення на ремонт, будівництво і реконструкцію автомобільних доріг є досить привабливою для різного роду зловживань та розквіту корупції. Проте у випадку зі Службою автомобільних доріг Львівської області ситуація набагато гірша – структура служби перетворилася на фундамент, на якому постала тіньова бізнес-імперія з відмивання грошей. Перший доказ цього – дороги, по яким доводиться їздити...

Цікаво, що фактичним ремонтом доріг займаються кілька підприємств: ВАТ „ШРБУ № 65”, ТОВ „ШРБУ № 40”, ВАТ „Шляхіндустрія”, ЗАТ „Електронбуд”, ЗАТ УБ „Добротвірська ТЕС-2”, ВАТ „Тернопільське ШБУ 24”, КП „Горохівагрошляхбуд”. Майже всі вони входять до концерну „Автошляхбуд”, директором якого є Володимир Креховецький.

Ремонтні підприємства Креховецького отримують підряди від підрозділів ДП „Львівський облавтодор” ВАТ ДАК „Автомобільні дороги України”. Втім не обходиться без посередників, які фактичним ремонтом не займаються. Посередниками виступають такі фірми як ТОВ „Галина і Ко”, ЗАТ „Електронбуд” та ТОВ „Метис”, які також контролює той же Креховецький. Далі кошти надходять до ВАТ „ШРБУ № 65”, ТОВ „ШРБУ № 40”, ВАТ „Шляхіндустрія”, які розподіляють їх між субпідрядниками в межах фінансово-промислової групи Креховецького.

В процесі численних перерахунків коштів частина їх осідає на рахунках підприємств Креховецького, відтак кінцева сума, яка надходить для ремонту доріг вже не покриває необхідних витрат.

Прикладом є діяльність ТОВ „Метис” (його очолював сам Креховецький), яке зараз спішно проходить процедуру банкрутства в господарському суді Львівської області. Ще в січні цього року Державно податкова інспекція у Шевченківському районі Львова зафіксувала факти порушення законодавства з боку ТОВ „Метис”, які завдали серйозної шкоди інтересам держави.

За період, який перевірявся, підприємство задекларувало 14 млн. 354,7 тис. грн. доходів і 37,4 тис. грн. сплачених податків. Водночас ТОВ „Метис” не надало для перевірки документи про фінансово-господарську діяльність. Як йдеться в інформації, поданій ДПІ до прокуратури, керівництво підприємства або приховало, або знищило документи фінансово-господарської діяльності. У цій же інформації йдеться про те, що підприємство намагаються ліквідувати через процедуру банкрутства з метою приховування від оподаткування доходів, а також з метою уникнути відповідальності за незаконну діяльність. За результатами перевірки ДПІ донарахувала ТОВ „Метис” податків на суму 7 млн. 397,9 тис. грн.

Попри це ТОВ „Метис” придбало значну кількість майна боржника ДП „Львівприлад” за цінами, які значно менші, ніж реальна вартість цього майна. Це стало можливо після того як ТзОВ „БУ-98”, ТзОВ „Фірма „ОВ”, ТзОВ „Агрофірма-Нова, ЗАТ „Управління будівництва Добротвірської ТЕС-2” стали великими кредиторами ДП „Львівприлад” і постачали підприємству ялинкові прикраси, мінеральну воду тощо, що ніколи не використовувалося в господарській діяльності підприємства. Все це згадано не випадково, оскільки і тут помітний вплив Креховецького: у справі про банкрутство ДП „Львівприлад” представниками ТзОБ „БУ-98” були сам Креховецький та підприємець І.Секелик, який також відомий у Львові тим, що доклався до розвалу Львівського заводу телеграфної апаратури. Очевидно тепер пани Креховецький та Секелик прагнуть розпродати за безцінь все майно ДП „Львівприлад”...

***

Банкрутство ТОВ „Метис” допоможе приховати злочинні схеми, які застосовувалися для використанню бюджетних коштів для ремонту доріг. Водночас самі схеми не зникнуть. Очевидно, що ТОВ „Метис” лише окрема проміжна ланка в імперії Креховецького. З його зникненням нічого не зміниться: Кошти Служби автомобільних доріг Львівської області і надалі проходитимуть через вже інші посередницькі структури Креховецького і частково осідатимуть на рахунках підконтрольних Креховецькому підприємств. Недолуго відремонтовані дороги знову будуть розбиті за кілька місяців, і в новому бюджетному році на їх ремонт виділять нові кошти. Імперія Креховецького знову матиме роботу для відмивання цих грошей, а Європа як і раніше закінчуватиметься на львівських дорогах...

Далі буде...

P.S.

Ось таку статтю можна прочитати на неофіційному сайті Державної податкової адміністрації України „Україна податкова”.

П’ятим номером у списках Українського народного блоку Костенка і Плюща до Львівської обласної ради зазначено підприємця Володимира Креховецького.


ІА "Вголос": НОВИНИ