Громадяни, які до 1 липня 2016 року не отримали повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно або отримали та мають сумніви щодо правильності розрахунку, можуть звернутися з письмовою заявою до Центру обслуговування платників податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем податкової адреси платника податку проводить перерахунок суми податку і вручає йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим.

Сільськогосподарським підприємствам декларацію з податку на прибуток підприємств слід подати не пізніше 29 серпня 2016 року

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області нагадує, що відповідно до норм Податкового кодексу України для виробників сільськогосподарської продукції встановлено річний податковий (звітний) період. Податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

Останнім днем подання виробниками сільськогосподарської продукції річної податкової декларації з податку на прибуток за податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року є 29 серпня 2016 року.

Для цілей оподаткування податком на прибуток до підприємств, основною діяльністю яких є виробництво сільськогосподарської продукції, належать підприємства, дохід яких від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва за попередній податковий (звітний) рік перевищує 50 відсотків загальної суми доходу.

Як застосовувати старі та нові форми книг обліку розрахункових операцій

Державна фіскальна служба України листом від 05.08.2016 р. № 26665/7/99-99-08-01-03-17 повідомила про внесення змін до форм книги обліку розрахункових операцій (далі − книга ОРО) на реєстратор розрахункових операцій (далі − РРО) та книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю.

Нові форми названих книг установлені Порядком реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 920/29050 (далі – Наказ № 547).

Зокрема, затверджені форми книг ОРО передбачають відображення загальної суми розрахунків (графа 5), суми розрахунків, що оподатковуються податком на додану вартість (графа 6), суми розрахунків, що оподатковуються акцизним податком (графа 7), суми податку на додану вартість (графа 8), суми акцизного податку (графа 9).

Отже у теперішній час перші, другі та наступні книги ОРО на РРО мають реєструватись виключно за новими формами.

З приводу можливості продовження застосування суб’єктами господарювання та перереєстрації книг ОРО на РРО, які були зареєстровані за формами, встановленими у додатку 1 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.09.2013 за № 1618/24150, що втратив чинність, повідомляємо таке.

Пунктом 3 Наказу № 547 установлено, що вимоги до форми і змісту книг ОРО та розрахункових книжок у частині відображення інших податків (зборів), крім податку на додану вартість, не поширюються на здійснення у них записів про рух готівки та про суми розрахунків на підставі розрахункових документів, що друкуються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, до набрання чинності цим наказом.

Виходячи із зазначеного, порядку та підстав для перереєстрації, скасування реєстрації, реєстрації другої та наступних книг ОРО на РРО, суб’єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані книги ОРО на РРО за старою формою до першої із подій: закінчення книги ОРО, завершення строку служби або припинення застосування відповідного РРО, виникнення підстав для перереєстрації або скасування реєстрації книги. Такі книги дозволяється перереєстровувати лише у перехідний період – протягом місяця після набрання чинності Наказом № 547. Після спливу зазначеного терміну у разі виникнення підстав для перереєстрації книг ОРО, здійснюється реєстрація другої або наступної книги ОРО на РРО за новою формою.

При цьому суб'єкти господарювання, діяльність яких пов'язана з реалізацією підакцизних товарів, в касових чеках яких обов’язковим реквізитом є дані про акцизний податок, використовуючи раніше зареєстровані книги ОРО (за старою формою) здійснюють у них записи наступним чином:

1) у назвах граф 6, 7 книги ОРО за старою формою слід дописати знак «/» та відповідно слова «за ставкою акцизного податку», «сума акцизного податку»;

2) за наявності розрахункових операцій за товари підакцизної групи послідовно вносяться:

у графу 6 – суми розрахунків, що оподатковуються за ставкою податку на додану вартість, «/», суми розрахунків, що оподатковуються за ставкою акцизного податку;

у графу 7 – сума ПДВ», «/», сума акцизного податку.

Водночас слід зауважити, що ведення у такий спосіб книги ОРО є не зручним, і ДФС України рекомендує зазначеним суб’єктам господарювання звернутись до органу ДФС за місцем реєстрації книги для реєстрації другої та наступної книги ОРО на РРО за новою формою. З причини зміни форми книги така реєстрація може бути здійснена у будь-який час.

У суб'єктів господарювання, діяльність яких не пов'язана з реалізацією підакцизних товарів, касові чеки, що друкуються РРО, не містять даних про акцизний податок та відповідні графи 7, 9 книги ОРО будуть не заповненими. Відповідно, зазначені суб’єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані книги ОРО без внесення до них будь-яких змін, але лише до виникнення зазначених вище підстав для припинення використання книги.

До уваги неприбуткових установ та організацій!

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що з 16 липня 2016 року набула чинності постанова Кабміну України від 13 липня 2016 року №440 (далі – Постанова №440) «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включених неприбутковими підприємствами, установами та організаціями до Реєстру та виключення з Реєстру».

Порядком, затвердженим Постановою №440, визначено:

- алгоритм дій для неприбуткових організацій та контролюючих органів при включенні/виключенні неприбуткових організацій в/з такого Реєстру;

- особливості перебування в Реєстрі, включення і виключення неприбуткових організацій з Реєстру в перехідний період, тобто до 1 січня 2017 року.

Відповідно до Постанови №440 органи фіскальної служби протягом двох місяців з дня набрання нею чинності повинні направити неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17.07.2015 №652-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» – 13 серпня 2015 року, письмові запити про надання в місячний строк з дня їх отримання відповіді про відповідність неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, і завірених нею копій статутних документів організації (крім тих, які оприлюднені на порталі електронних сервісів), а для житлово-будівельних кооперативів також завірених ними копій документів, які підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт споруди або придбання такого будинку ЖБК.

Якщо неприбуткова організація відповідає вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, контролюючий орган приймає рішення про включення такої організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр).

Якщо подані документи не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, неприбутковій організації направляється відповідне повідомлення. Така організація не може бути виключена до 1 січня 2017 року з Реєстру.

Неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 роки не привели свої статутні документи у відповідність до вимог, встановлених пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 року контролюючим органом з Реєстру з урахуванням положень пунктів 16 і 17 Порядку, затвердженого Постановою № 440.

З 05 серпня 2016 року втратило чинність старе Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій відповідно до наказу Мінфіну від 11.04.16 р. №431 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 24 січня 2013 року №37». Цей Наказ опубліковано в «Офіційному віснику України» №59 від 05.08.2016.

До 16 вересня 2016 року 17726 неприбуткових установ та організацій Львівської області отримають письмові запити про необхідність надання органам державної фіскальної служби в місячний строк з дня їх отримання відповідей про відповідність неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, і завірених нею копій статутних документів організації.

Як здійснюється контроль за досягненням платниками єдиного податку граничного обсягу доходу, який дозволяє не застосовувати РРО

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку першої групи, а також другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. гривень.

У разі перевищення фізичною особою-підприємцем другої і третьої груп в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

У липні цього року Кабінет Міністрів України Постановою від 13 липня 2016 р. № 439 затвердив порядок контролю за обсягом доходу платників єдиного податку другої і третьої груп фізичних осіб - підприємців, досягнення якого понад 1 млн. грн. вимагає застосування реєстраторів розрахункових операцій. Цей контроль здійснюють органи державної фіскальної служби.

Згідно з Порядком, для визначення граничного обсягу доходу платників єдиного податку другої і третьої груп - фізичних осіб - підприємців враховуються в сукупності усі види доходів, які він отримав від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності.

Зокрема, для здійснення податкового контролю за досягненням платниками єдиного податку граничного обсягу доходу понад 1 млн. грн. використовується податкова інформація, зібрана або отримана контролюючими органами у порядку, передбаченому статтями 72 і 73 Податкового кодексу України, та яка зберігається з урахуванням результатів її опрацювання в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими особами таких органів.

Для отримання податкової інформації органи ДФС мають право звертатися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин з письмовими запитами про подання податкової інформації, необхідної для здійснення податкового контролю, проведення зустрічних звірок даних суб'єктів господарювання стосовно платників єдиного податку та проводити документальні позапланові або фактичні перевірки щодо визначення фактичного отриманого обсягу доходу протягом календарного року.

Постанова набрала чинності з 26 липня 2016 року.

Як застосовувати знижені стовки акцизного податку для легкових автомобілів

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що з 01 серпня 2016 року набрав чинності Закон України від 31 травня 2016 року N 1389 "Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів" (далі - Закон N 1389).

Відповідно до Закону N 1389, тимчасово до 31 грудня 2018 року, встановлені знижені ставки акцизного податку на автомобілі легкові, що використовувалися.

Знижені ставки акцизного податку не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони, зокрема, ввозяться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду в кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.

Контроль за виконанням обмежень, встановлених Законом N 1389 щодо ввезення на митну територію України не більше одного легкового автомобіля протягом календарного року, буде здійснюватись відносно двох категорій осіб:

які ввозять легкові автомобілі для власного використання;

які ввозять легкові автомобілі на користь інших осіб.

Також нормами Закону N 1389 встановлено, що знижені ставки акцизного податку не застосовуються якщо легкові автомобілі мають походження з країни, визнаної державою - окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою - агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави - окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України.

Згідно зі статтею 43 Митного кодексу України документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару.

У разі якщо в документах про походження товару є розбіжності у відомостях про країну походження товару або органом доходів і зборів встановлено інші відомості про країну походження товару, ніж ті, що зазначені у документах, декларант або уповноважена ним особа має право надати органу доходів і зборів для підтвердження відомостей про заявлену країну походження товару додаткові відомості.

Додатковими відомостями про країну походження товару є відомості, що містяться в товарних накладних, пакувальних листах, відвантажувальних специфікаціях, сертифікатах (відповідності, якості, фітосанітарних, ветеринарних тощо), митній декларації країни експорту, паспортах, технічній документації, висновках - експертизах відповідних органів, інших матеріалах, що можуть бути використані для підтвердження країни походження товару.

Водночас, документи, які підтверджують країну походження товару, не вимагаються у разі, якщо товари ввозяться громадянами та оподатковуються за єдиною ставкою мита відповідно до розділу XII Митного кодексу України (пункт 2 частини 4 статті 44 Митного кодексу України).

До відомостей про походження транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України громадянами, може бути віднесений їх ідентифікаційний номер - VIN-код (Vehicle Identification Number), інформація про який зазначається у технічному паспорті на транспортний засіб.

Під час оформлення Посвідчення про реєстрацію транспортного засобу, форма якого встановлена додатком 4 до Правил митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, що переміщуються громадянами через митний кордон України, затверджених наказом Державної митної служби України від 17.11.2005 N 1118, посадовою особою органу доходів і зборів здійснюється відповідна відмітка про обмеження щодо відчуження транспортного засобу протягом 365 днів з дня його реєстрації відповідно до Закону N 1389.

Про порядок застосування знижених ставок акцизного податку для легкових автомобілів, що використовувалися, йдеться у листі Державної фіскальної служби України від 01.08.2016 р. N 26072/7/99-99-18-02-02-17.

Платник єдиного податку може здіснювати ЗЕД

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що згідно із ст.1 Закону України від 16 квітня 1991 року №959-XII «Про зовнішньоекономічну діяльність» із змінами та доповненнями (далі – Закон) зовнішньоекономічна діяльність - діяльність суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами.

Фізичні особи, які мають постійне місце проживання на території України, мають зазначене право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, якщо вони зареєстровані як підприємці згідно з Законом України «Про підприємництво» (ст.5 Закону).

Статтею 4 Закону передбачені види зовнішньоекономічної діяльності, до яких, зокрема, належать експорт та імпорт товарів, капіталів та робочої сили.

Відповідно до п.291.3 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл.1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Пунктом 291.5 ст.291 ПКУ визначені види діяльності, здійснюючи які фізичні особи - підприємці не можуть бути платниками єдиного податку.

Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми (пп.5 пп.298.2.3 п.298.2 ст.298 ПКУ).

Враховуючи вищенаведене, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку може здійснювати зовнішньоекономічну діяльність як на території України, так і за її межами, за умови, що ним не здійснюються види діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

Затверджено нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 №118 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:

  • Реєстраційна картка (для юридичної особи);
  • Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
  • Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки;

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 05 вересня 2016 року.

Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 02 вересня 2016 року включно.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів».

За матеріалами офіційного інформаційного ресурсу Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (www.acskidd.gov.ua).

Розмір земельного податку не визначається органами фіскальної служби

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що відповідно до п.286.1. ст.286 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідно до п.288.1 ст.288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельних ділянок за 2015 рік становить 1,433.

Відповідно до діючого законодавства органи місцевого самоврядування можуть приймати пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Право на пільгу у платника виникає починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право, тобто з дня офіційного оприлюднення акту органу місцевого самоврядування, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Чи може платник податку на прибуток з 01.07.2017 року перейти на спрощену систему оподаткування (стати платником єдиного податку 3 групи) і відмовитись від податку на додану вартість?

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що юидична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл. 1 розд. XIV Кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному гл. 1 розд. XIV Кодексу (п. 291.3 ст. 291 Кодексу).

Відповідно до пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Кодексу суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм цього Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому цього підпункту, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 Кодексу.

Щодо відмови від реєстрації платника податку податку на додану вартість. Відповідно до пп.  в) п. 184.1 ст. 184 Кодексу реєстрація платником ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість.

Анулювання реєстрації платників ПДВ визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року № 1130 (із змінами та доповненнями, далі – Положення).

В Положенні передбачено, що для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ (додаток 3). Таку заяву платники ПДВ, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Якщо на підставі заяви суб’єкта господарювання, який зареєстрований платником ПДВ, контролюючим органом прийнято рішення про те, що особа з певного звітного періоду переходить на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності із застосуванням ставки єдиного податку, що не передбачає сплату ПДВ, то після внесення відповідного запису до реєстру платників єдиного податку проводиться виключення контролюючим органом такого суб’єкта з Реєстру на підставі поданої ним заяви про анулювання реєстрації згідно з пп. в) п. 184.1 ст. 184 розділу V Кодексу останнім днем звітного періоду, що передує переходу платника податків на обрані ним умови сплати єдиного податку при застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Контролюючий орган виключає суб’єкта господарювання з Реєстру без подачі таким суб’єктом заяви про анулювання реєстрації у разі, якщо у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування таким суб’єктом зроблено відповідну позначку.

Внесено зміни в декларацію з податку на прибуток підприємств

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що Наказ Міністерства фінансів України від 08.07.2016 р. №585, яким внесено зміни до декларації з податку на прибуток підприємств, готується до опублікування в бюлетені «Офіційний вісник України» від 19 серпня 2016 року №63.

Так, до чинної форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року N897, внесено наступні зміни:

- рядок 2 «Звітний (податковий) період 20_ року» заголовної декларації доповнено новими графами для поміток про базовий звітний період, за який звітує платник, що подає таку декларацію («Базовий звітний період квартал» і «Базовий звітний період рік»).

- першу графу рядка за кодом 04 після слова та цифр «рядок 03» доповнено літерами «РІ»;

- першу графу рядка за кодом 06 після слова та цифр «рядок 05» доповнено літерами «ПЗ»;

- назву розділу «Розрахунок щомісячного авансового внеску з податку на прибуток підприємств» викладено в такій редакції: «Розрахунок авансового внеску з податку на прибуток підприємств»;

- першу графу рядка 26 викладено в такій редакції: «Авансовий внесок у розмірі 1/12 нарахованої суми податку на прибуток, що підлягає сплаті щомісяця або авансовий внесок у розмірі 2/9 податку на прибуток ((позитивне значення) рядок 06 + рядок 08 + рядок 10 + рядок 12 + рядок 15 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств) х 2/9), що підлягає сплаті до 31 грудня 2016 року". Аналогічно в першій графі рядка 26 у Додатку ВП.

Розрахунок авансового внеску в розмірі 2/9 податку на прибуток, що підлягає сплаті до 31 грудня 2016 року, буде відображатися платником податку у декларації з податку на прибуток за три квартали 2016 року. Платники податку на прибуток підприємств повинні будуть сплатити їх до 31 грудня 2016 року.

Додаток АВ до рядка 20 АВ декларації та додаток ЗП до рядка 16 ЗП декларації викладені в новій редакції, а саме:

- у додатку АВ змінено порядок відображення суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об’єкта оподаткування за звітний рік, за результатами якого виплачуються дивіденди;

- додаток ЗП доповнено показниками щодо зменшення нарахованої суми податку на суми податку на прибуток, отриманого з іноземних джерел, що сплачені суб’єктами господарювання за кордоном, а також врахування в зменшення податкового зобов’язання наступних (минулих) звітних (податкових) періодів суми нарахованого та сплаченого авансового внеску у зв’язку із виплатою дивідендів.

У Додатку ПН до рядка 23 ПН декларації таблицю 1 після рядка за кодом 21 доповнено новими рядками, а саме:

22 - Проценти, дохід (дисконт) на державні цінні папери, або облігації місцевих позик, або боргові цінні папери, виконання зобов’язань за якими забезпечено державними або місцевими гарантіями, які продані (розміщені) нерезидентами за межами території України через уповноважених агентів нерезидентів відповідно до підпункту 141.4.10 пункту 141.4 статті 141 розділу ІІІ Податкового кодексу України;

23 - Проценти за отримані державою або до бюджету Автономної Республіки Крим чи міського бюджету позики (кредити або зовнішні запозичення), які відображаються в Державному бюджеті України або місцевих бюджетах чи кошторисі Національного банку України, або за кредити (позики), які отримані суб’єктами господарювання та виконання яких забезпечено державними або місцевими гарантіями відповідно до підпункту 141.4.10 пункту 141.4 статті 141 розділу ІІІ Податкового кодексу України;

24 - Доходи за операціями з розміщення державних деривативів та доходи, що виплачуються за державними деривативами, відповідно до умов правочинів з державним боргом за державними зовнішніми запозиченнями та гарантованим державою боргом відповідно до пункту 37 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України.

У рядку за кодом 22 цифри «22» замінено цифрами «25».

Додаток ВП до рядків 27 - 30, 32 - 34, 36 - 38 декларації зазнав таких же змін, як й сама форма декларації.

Також змінився додаток РІ, зокрема, його зміст приведений у відповідність з пп.140.4.1 п.140.4 статті 140 Податкового кодексу України. Так, рядки 3.2.2 і 3.2.3 доповнені коригувальними різницями, на які зменшується фінансовий результат до оподаткування на суму нарахованих доходів :

- від участі в капіталі інших платників податку на прибуток, платників єдиного податку четвертої групи;

- у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті від інших платників податків, які сплачують авансові внески по податку на прибуток при виплаті дивідендів.

Розділ 4 «Інші різниці» доповнено новими рядками з кодом 4.1.17, 4.1.18, 4.2.13, 4.2.14, 4.2.15. Відповідні нові рядки будуть заповнюватися тими платниками податку на прибуток, які є боржниками (позичальниками) за зовнішніми кредитами (позиками), залученими під державні гарантії або ті, у яких проводиться списання податкового боргу, анулювання (прощення) та/або розстрочення (відстрочення) його зобов’язань відповідно до положень п. 37 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України та закону щодо фінансової реструктуризації.

Щодо термінів подання декларації із зазначеними змінами роз’яснення надамо після отримання роз’яснень з Державної фіскальної служби України.

У разі виявлення розбіжностей між даними ДФС та даними підтвердженими плаником контролюючий орган проводить перерахунок сум податків та надсилає нове повідомлення – рішення

Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, а також нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні легкові автомобілі з об'ємом циліндрів двигуна більше 3000 куб. см. та використовувалися до 5 років.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн. за кожен легковий автомобіль, який є об'єктом оподаткування. Звітний період дорівнює календарному року.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і подають податкову декларацію по місцю реєстрації автомобіля. Сплата податку здійснюється поквартально пропорційними частинами до 30 числа місяця, що йде за звітним кварталом.

З початку поточного року згідно поданих декларацій сума надходжень від платників транспортного податку складає 2,4 млн. грн.

Фізичні особи платять податок раз на рік на підставі податкового повідомлення-рішення, яке надсилається контролюючим органом до 1 липня. Сплатити податок необхідно протягом 60-ти календарних днів з моменту отримання такого повідомлення.

За аналогічною схемою сплачують цей податок фізичні особи-підприємці.

У разі переходу права власності автівки від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

За об'єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2016 року порядок визначення автомобілів, що підлягають оподаткуванню змінено. Відтепер, 25 тис. гривень податку сплачуватимуть власники легкових автомобілів, вартість яких перевищує 750 мінімальних зарплат, незалежно від об’єму двигуна. При цьому віковий критерій залишився без змін – оподаткуванню підлягають автомобілі віком не старше 5 років.

Податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити вже надіслані (вручені) фізичним особам контролюючим органом за місцем їх реєстрації до 1 липня звітного року. Термін сплати податку – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення за місцем реєстрації транспортних засобів.

Відповідно до вимог  п.п.267.6.10 п.267.6 ст.267 Податкового кодексу України, що у разі виявлення розбіжностей між даними ДФС та даними підтвердженими плаником (права власності на об’єкт оподаткування, документів, що впливають на середньорикову вартість легкового автомобіля, та ін.), контролюючий орган проводить перерахунок сум податків та надсилає нове повідомлення – рішення .

ІА "Вголос": НОВИНИ