Останній ремонт на білоруському заводі зайняв майже два місяці, тому випадіння такого значного для України виробника дизельного палива викликало стурбованість в АМКУ, інформують Наші гроші.

«Антимонопольний комітет України застеріг учасників ринку нафтопродуктів утриматись від антиконкурентних практик під час зупинки нафтопереробних заводів на планові ремонти […] і запропонував учасникам ринку вжити заходів щодо завчасного планування своєї господарської діяльності на зазначених ринках з метою недопущення створення дефіциту пального на ринку на час зупинки вищезазначених заводів та, як наслідок, необґрунтованого підняття цін на нафтопродукти в роздрібній мережі», – йдеться у повідомленні АМКУ від 8 травня.

Привід для хвилювання зрозумілий. Ось-ось виникне дефіцит, яким зазвичай і користуються для отримання надприбутків.

Адресати повідомлення зрозумілі. Основними гравцями дизельного ринку після зупинки Мозиря стануть:

Ігор Коломойський в особі «Укртатнафти»;

Олександр Грановський і Андрій Адамовський через групу «Трейд комодіті»;

Віктор Медведчук в особі Нісана Моісєєва, який монопольно заводить дизель в український трубопровід з російської сторони.

Можливе підняття цін на дизель – хороший привід нагадати про маржі постачальників.

Скільки прибутків витискає завод-виробник дизелю достеменно невідомо через величезну кількість схем мінімізації витрат.

Поставки російського дизелю по трубі можуть приносити $40 на тонні дизелю, який нині коштує близько $1100 за тонну.

Змішування авіакеросину з дизпаливом в якому малопомітному порту Херсонщини дає можливість зекономити на акцизі – для керосина він становить 20 євро/т, для дизелю – 139 євро/т. Тобто кожна керосину залита в суміш приносить автору коктейля додаткові 119 євро.

Поставки палива танкерами та поїздами дуже програють цим каналам поставок в маржинальності, яку оцінюють приблизно в $10-15 на тонні.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ