За його словами, так званий «паливний податок»  успішно зарекомендував себе в країнах Європейського Союзу, де надходження від нього досить високі і обкладаються різні види двигунів і палива, повідомляє nv.ua.

«Я вважаю за доцільне повернутися до розгляду питання про розширення бази екологічного оподаткування за рахунок сплати такого податку з транспорту», – пояснив він.

На думку міністра, близько 80% забруднення атмосферного повітря в середньостатистичних українських містах – це забруднення від транспорту, приватного і муніципального.

Директор інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting Олег Омельницький відзначає, що така ініціатива таїть в собі багато небезпек для автомобілістів. Це додаткові побори з автотранспорту, які не несуть в собі конструктиву. В Україні і так одні з найвищих цін на старі автомобілі в Європі, що спровокувало цілу хвилю імпорту нерозмитнених машин із сусідніх країн за всілякими схемами.

«Після ще одного податку на автомобіль ще менше аргументів буде розмитнювати і ставити його на облік в Україні», – пояснює Омельницький.

Крім цього, екологічний податок таїть в собі ще одну небезпеку. За допомогою нього Кабмін буде «виживати» з ринку старі автомобілі, зазначає Омельницький. Можливо це буде не зараз, а на другий, третій рік його дії, але це обов'язково буде. Але якщо в інших країнах була запропонована програма утилізації старих автомобілів, компенсація власникам, які хочуть здати старі машини в металобрухт, то є ризик, що в українській інтерпретації власників старих автомобілів просто «задавлять» високою ставкою податку, зробивши їх експлуатацію нерентабельною.

Варто відзначити, що транспортні засоби в Україні були звільнені від сплати екологічного податку у 2015 році.

За словами міністра, до держбюджету торік надійшло понад 4,2 млрд грн від сплати екологічного податку. Найбільшими платниками стали підприємства металургійної, видобувної, переробної, житлово-комунальної сфери та паливно-енергетичного комплексу.

У той же час, зазначив він, в порівнянні з 2014-м і 2015 рр. сума надходжень значно більша, і 75% податку надходить саме за викиди шкідливих речовин в атмосферне повітря.

Омельницький нагадує, що при реєстрації автомобіля українці платять: відрахування до Пенсійного фонду, при розмитненні сплачують акцизний податок, мито і ПДВ.  «Плюс з кожного літра палива, що продається в Україні, сплачується і транспортний збір, який, по суті, включає не тільки податок на інфраструктуру, а й екологічні складові», – констатує він.

ІА "Вголос": НОВИНИ