Тарас Левицький повідомив, що Наказом Міністерства фінансів України від 09.11.2017 №926 (далі – Наказ №926) внесено Зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії). Його зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 листопада 2017 р. за №1382/31250. Наказ №926 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 17.11.2017 №90 і з дати опублікування – 17 листопада 2017 року він набрав чинності.

Відповідно до внесених Наказом №926 змін передбачається:

• автоматичне врахування системою Моніторингу інформації з Таблиці даних платника податку (далі – Таблиця) і для платників, у яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, наведеному у підпункті 4 пункту 5 цих Критеріїв, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм х 1,3, та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних/розрахунках коригування, складених з 01 січня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), зазначених в інформації згідно з додатком до цих Критеріїв, становить більше 25 відсотків загального обсягу постачання за період з 01 січня 2017 року;

• приймання комісією ДФС рішення про неврахування інформації з Таблиці, у разі якщо до контролюючого органу надійшла інформація про надання платником недостовірної інформації в Таблиці, або інша податкова інформація, що свідчить про ризиковість операції. Якщо така інформація була врахована системою Моніторингу автоматично, то після прийняття Комісією ДФС рішення про неврахування інформації в порядку, передбаченому цим пунктом, така інформація з Таблиці не підлягає автоматичному врахуванню;

• автоматичний обрахунок ДФС показників D та P кожного 10-го числа календарного місяця, наступного за звітним, які стають доступними платнику в Електронному кабінеті.

Крім цього, змінено перший блокувальний критерій, а саме: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН/РК, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, й обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного в ПН/РК, зареєстрованих із 01.01.2017 у ЄРПН, і переважання в такому залишку (понад 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить понад 0,03; більше 60% – від 0,02 до 0,03; понад 50% – від 0,015 до 0,02; понад 40% – від 0,01 до 0,015, понад 30% – від 0,005 до 0,01, понад 20% – до 0,005) товарів із кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в ПН, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в інформації, наданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Також запроваджено третій блокувальний критерій, а саме: РК, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача – платника ПДВ, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більш ніж удвічі та/або зміни номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, – зміна перших чотирьох цифр коду, а для кодів послуг відповідно до ДКПП – перших двох цифр кодів).

Якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає другому чи третьому блокувальним критеріям, реєстрація такої (такого) податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України.

Крім того Тарас Левицький інформував, що платникам єдиного соціального внеску з метою попередження помилкової сплати коштів єдиного внеску на неналежні рахунки, що сплата коштів єдиного внеску має відбуватись виключно на рахунки, які відкриті територіальним органам ДФС відповідно до адміністративно-територіальних одиниць, на яких зареєстровані платники податків.

Реквізити небюджетних рахунків «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування» (далі – рахунки 3719) в органах ДФС Львівської області, відкритих Державною казначейською службою України, розміщені на субсайті Територіальні органи ДФС у Львівській області офіційного порталу ДФС України у розділі «Бюджетні рахунки» за електронним посиланням: http://lv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

 

Податкові сервіси ДФС України - допомога для платників податків

 

У Сихівському відділенні Галицької ОДПІ відбулася зустріч з платниками податків та громадськістю. Заступник начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ Ігор Лазорко та начальник відділу обслуговування платників Галицької ОДПІ Любов Винницької розповіли платникам податків про електронні сервіси ДФС України.

Ігор Лазорко розповів присутнім, що на веб-порталі ДФС України (http://sfs.gov.ua/) є ряд електронних сервісів, за допомогою яких платники податків та громадяни можуть знайти необхідну для себе інформацію, не виходячи з дому. Зокрема, на сайті діють такі електронні сервіси, як:

- «Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді;

- «Дані реєстру платників ПДВ» - щоденне оприлюднення інформації про реєстрацію платників ПДВ;

- «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - для перевірки надійності ділових партнерів, допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків. Також, за допомогою даного сервісу можна перевірити стан розрахунків платника податків з бюджетом;

- «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» – сервіс, в якому у формі питань-відповідей представлена офіційна позиція Державної фіскальної служби України по всіх напрямах чинного податкового та митного законодавства;

- «Анулювання реєстрації платників ПДВ» - надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду;

- «Антикорупційний сервіс «Пульс» - упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення;

- «Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи, яку подають до податкових органів фізичні особи – підприємці та громадяни. Заповнена декларація та додатки зберігаються у файл для направлення до податкового органу або друку.

Також, на даному веб-порталі можна скористатися й такими електронними сервісами, як: «Реєстр платників єдиного податку», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Реєстр страхувальників», «Дані про взяття на облік платників податків», «Митна статистика» та надана інформація про функції кожного з цих сервісів.

Ігор Лазорко нагадав, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлено місячну мінімальну заробітну плату в розмірі 3200грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний внесок. Акцентував увагу, на те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю.

 

Роботодавець зобов’язаний - оформити працівника на роботі у встановленому порядку

 

У Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулася зустріч в.о.начальника Галицької ОДПІ Тараса Левицького із платниками податків на тему: «Мінімальна заробітня плата у місячному розмірі становить 3200 гривень».

Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлено місячну мінімальну заробітну плату в розмірі 3200грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний внесок.

Роботодавець зобов’язаний:

- оформити працівника на роботі у встановленому порядку з першого дня виконання ним трудової функції;

- забезпечити достовірний облік виконаної працівником роботи;

- виплачувати заробітну плату працівникам регулярно не рідше двох разів на місяць.

Легалізація заробітної плати сьогодні актуальна з двох причин:

- збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів, у т.ч. до Пенсійного фонду України;

- соціальні гарантії для найманих працівників, розмір яких залежить від тривалості страхового стажу.

На сьогодні мінімальний страховий стаж для призначення пенсії повинен становити не менше 15 років.

Для зарахування до страхового стажу в повному розмірі одного місяця з 1 січня 2017 року сплачена сума ЄВ повинна бути не менше ніж 704 грн. (3200 грн. (мінімальна зарплата) х 22% (розмір ЄВ)).

Тарас Левицький звернув увагу, якщо працівник отримує зарплату в «конверті» і роботодавець не сплачує із його зарплати ЄВ, цей період не буде зарахований до страхового стажу найманого працівника, у зв’язку з чим розмір пенсії буде меншим.

Кожен найманий працівник має можливість контролювати нарахування йому заробітної плати зареєструвавшись на Веб-порталі Пенсійного фонду України та щомісячно перевіряти з якої заробітної плати сплачено ЄВ, яку тривалість страхового стажу йому зараховано. Таку інформацію він може отримати і безпосередньо в органах Пенсійного фонду України.

Слід пам’ятати, що повна виплата заробітної плати та сплата єдиного внеску - обов’язок кожного працедавця щодо забезпечення соціального захисту своїх працівників.

Також Тарас Левицький повідомив про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:

- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі 32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.

 

На зустрічі з платниками податків в ГалицькійОДПІ про нормативно-правове забезпечення роботи СМ КОР

 

У Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ відбулась зустріч в в.о.застуника начальника- начальника Пустомитівського відділенняі Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Андрія Кобільника з платниками податків.

Андрій Кобільник нагадав, що запроваджена з квітня 2017 року система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – СМ КОР), з 01.07.2017 працює у повноцінному режимі.

У поточному році прийнято низку нормативно-правових документів, які забезпечують роботу СМ КОР.

1. Відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постановою Кабінету Міністрів України (далі – КМ України) від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» затверджено перелік підстав для прийняття рішення комісією ДФС щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову у такій реєстрації (далі – Комісія ДФС).

2. Згідно з п.74.2 ст.74 та п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ наказом Міністерства фінансів України (далі – Мінфін) від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621) затверджено механізм автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення їх реєстрації.

3. Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ наказ Мінфіну від 13.06.2017 №566 «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620) визначає організаційні та процедурні засади діяльності Комісії ДФС, а також права та обов’язки її членів.

4. Згідно з п.п.56.23.2 п.56.23 ст.56 ПКУ постановою КМ України від 04.07.2017 №485 «Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» визначено процедуру розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність Комісії ДФС.

Також Андрій Кобільник інформував, що ДФС доопрацьовано «Електронний кабінет платника» в частині надання доступу платникам податків на додану вартість до даних Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) в режимі реального часу щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування (ПН/РК).

Платникам податку на додану вартість після ідентифікації з використанням ЕЦП будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів в особистому кабінеті надано можливість перегляду відомостей щодо ПН/РК, зареєстрованих, реєстрацію яких зупинено відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також щодо яких комісією ДФС прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Пошук інформації в ЄРПН здійснюється за основними реквізитами ПН/РК, а також за індивідуальним податковим номером продавця та покупця товарів/послуг. Також платники мають можливість завантажити ПН/РК в електронному вигляді (у форматі xml з ЕЦП).

Крім того Андрій Кобільник інформував, що в Електронному кабінеті для платників ПДВ функціонують наступні сервіси:

- перегляд даних Реєстру платників ПДВ в режимі он-лайн;

- формування та надсилання Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість, сервісних запитів та отримання витягів на них;

- подання Податкової декларації з податку на додану вартість;

- доступ до проведених операцій та руху коштів на електронному рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ;

- реєстрація ПН/РК в ЄРПН.

До речі, 17 листопада 2017 року набули чинності зміни до критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (наказ Міністерства фінансів України від 09.11.2017 №926).

Відповідно до змін запроваджується автоматичне прийняття таблиці платника для підприємств із податковим навантаженням більше 2 відс. та градація рівня ризикового товару в залежності від податкового навантаження.

Під градацією рівня ризикового товару мається на увазі, що в залежності від податкового навантаження платники мають відповідний відсотковий рівень ризикового товару. Тобто, при збільшенні значення податкового навантаження рівень ризикового товару також збільшується.

Наприклад, якщо у платника податку значення податкового навантаження становить 0,03, то його допустимий відсотковий рівень ризикового товару повинен бути не більше 75 відс., для платника податків з податковим навантаження 0,01 такий допустимий рівень становить не більше 40 відсотків. У разі перевищення відсоткового рівня ризикового товару податкова накладна потрапляє в зону ризику, і як результат – реєстрація якої може бути зупинена відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України.

Наказом №926 також передбачено зупинку реєстрації розрахунків коригування на зміну вартості товарів більше ніж у два рази та/або зміну номенклатури товарів/послуг.

Такі зміни значно зменшать кількість зупинених податкових накладних сумлінним платникам податків та унеможливлять реєстрацію схемного кредиту за рахунок маніпуляції з товарами.

Під час зустрічі також обговорювалися питання своєчасної сплати податків, погашення заборгованості, легалізації заробітної плати та рівномірне наповнення місцевого бюджету, а також проблемні питання, які виникають у платників під час застосування новацій податкового законодавства.

На завершення зустрічі учасники отримали відповіді на проблемні запитання, які їх цікавили.

ІА "Вголос": НОВИНИ