Як розповіли у парламентському комітеті з питань податкової та митної політики, нещодавно депутати надали Об'єднанню власників авто на єврономерах витяги з практично підсумкового законопроекту, в яких мова йде про «батіг» для таких водіїв. Поки йде обговорення і в парламент документ ще не поданий, пише «Сегодня».

У разі його прийняття українці зможуть їздити по країні на авто, зареєстрованому на іноземну компанію, до 10 днів. Якщо потрібно довше – доведеться показати документи, що підтверджують таку необхідність. А якщо людина, яка ввезла в Україну машину, передасть її в користування комусь іншому або розбере на запчастини, то йому загрожує штраф 17 000 грн.

Відповідно збираються посилити контроль за єврономерами: поліція і фіскальна служба отримають доступ до бази прикордонників і фактично отримають право зупиняти таких водіїв і перевіряти терміни перебування машини в Україні. Для цього створять спеціальну електронну базу автомобілів, які в'їхали в Україну. Також депутати хочуть ввести обов'язкову реєстрацію машин, які в'їжджають в країну більш ніж на 30 днів. За перевищення термінів перебування в Україні вводяться нові штрафи – від 850 грн до 17 тис. грн, а якщо авто належить юрособі, то максимальний штраф може становити і 170 тис. грн.

«Я запропонувала власникам таких авто ознайомитися з тією частиною нового законопроекту, де йдеться про заборони, – розповіла голова профільного комітету Верховної Ради Ніна Южаніна. – Ці норми дозволять захистити країну від ввезення таких авто. В даному питанні нам треба поставити крапку, інакше число таких авто збільшиться дуже швидко. Причому подібні виверти використовують вже і при ввезенні дорогих авто, розмитнення яких коштує копійки – 828 євро. Це говорить про те, що ми, як держава, абсолютно не регулюємо процес. Варіантів насправді два. Або опустити вже зараз шкалу акцизів, щоб і ці люди розмитнювали по загальній шкалі, або ж прислухатися до здорового досвіду, який використовували інші країни. Вони, нагадаю, вирівняли акциз, ввівши обов'язковий техогляд, також вони посилили фінансову відповідальність за «автоцивілки». Це комплекс заходів, який і нам треба використовувати».

Що робитимуть із тими, хто вже зараз їздить на єврономерах більше місяця, – поки невідомо.

За словами Южаніної, зустріч з активістами для фінального обговорення документа відбудеться після травневих свят. Тільки після цього законопроект може бути оприлюднений на сайті ВР і може потрапити на голосування депутатів.

Натомість власники нерозмитнених авто у відповідь на запропоновані парламентом обмеження вже заявили, що готові до радикальних заходів – блокувати, наприклад, прикордонні пункти пропуску і траси державного значення. Водії не хочуть, щоб законопроект був прийнятий. Крім того, власники автомобілів на єврономерах заявили, що одна з ключових їх цілей – введення доступних тарифів на розмитнення транспорту, а не багатотисячні штрафи або конфіскація авто. Сам же законопроект вони назвали каральним.

«Ми хочемо, щоб розмитнення не перевищувало 1 тис. дол., а з введенням нового закону воно може подорожчати до 2,5 тис. дол.», – вважають водії.

В цілому власники автомобілів на єврономерах налаштовані дуже серйозно. У профільному комітеті Ради розповіли, що в спільнотах таких водіїв за останній час з'явилося чимало професійних консультантів – від юристів до колишніх митників. Схоже, що таким чином власники такого транспорту готуються до серйозної боротьби за право їздити на нерозмитнених автомобілях. Посилено працюють спільноти власників таких авто і над своїм іміджем: в соцмережах вони активно розповідають, як їх регіональні організації допомагають дітям або людям похилого віку.

ІА "Вголос": НОВИНИ