Як пише громадська організація «Розвиток Громади», асфальтний завод «Онур» у Рясному запрацював ще у 2011 році, незважаючи на відсутність державної екологічної експертизи і усіх необхідних дозволів. Сьогодні ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» для продовження виробництва на підприємстві зобов'язане звернутися до обласної державної адміністрації щодо отримання дозволу на викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин від резервуарів для зберігання бітуму та твердопаливних котлів, які не були внесені в наявний дозвіл.
 
Оскільки окрім скарг львів'ян на нестерпний сморід від заводу «Онур» в наявності є результати незалежної екологічної експертизи про перевищення рівня фенолу в повітрі, такий дозвіл підприємство може отримати лише після громадських слухань. Якщо під час них більшість учасників голосує проти надання дозволу суб'єкту на проведення заявленої діяльності та аргументує свою позицію – дозвіл не надається.
 
«Зважаючи на те, що напередодні відкриття заводу міська влада повністю проігнорувала думку громадськості і, прикриваючись проведенням «єврочемпіонату», замовчувала інформацію про екологічну небезпеку від роботи асфальтного заводу, мешканці Рясного сьогодні мають бути особливо уважними. Адже з моменту оприлюднення ГО «Розвиток Громади» результатів незалежної екологічної експертизи жодних офіційних коментарів від представників влади і керівництва заводу не надходило. А спроба Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» Львівської міської ради заспокоїти громадськість закінчилася повним фіаско і затяжною тишею», – йдеться у повідомленні «Розвитку громади».
 
Асфальтний завод «Онур» належить до І класу небезпеки, а, згідно з генеральним планом Львова, навіть заводи ІІ та ІІІ класу небезпеки повинні виноситися за межі міста. Наявність санітарної зони гальмує соціальну інфраструктуру цілого мікрорайону, оскільки на відстані 1000 м від заводу (при санітарній зоні 750 м) облаштовувати відпочинкові або спортивні об'єкти небезпечно для здоров'я людей. 
 
Доля асфальтного заводу «Онур», який запустили тимчасово у 2011 році, цілком залежить від активності громади, участі у громадських слуханнях і бачення мешканцями подальшого розвитку свого мікрорайону.
 

Довідково:

Відповідно до ст.11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» та постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 року №302 (із змінами, внесеними згідно з постановами КМУ №769 від 16.06.2004 р. та №748 від 07.08.2013 р.), суб'єкт господарювання розміщує у місцевих друкованих засобах масової інформації, які розповсюджуються на відповідній території, повідомлення про намір отримати дозвіл із зазначенням адреси місцевої держадміністрації (для міст обласного значення – виконавчого комітету міської ради), до якої можуть надсилатися зауваження громадських організацій та окремих громадян.

У разі відсутності зауважень громадськості щодо намірів суб'єкта господарювання отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря місцевої державної адміністрації (виконавчі комітети міських рад) надають суб'єкту господарювання відповідний лист (довідку).
У випадку надходжень зауважень – місцеві держадміністрації (виконавчі комітети міських рад) розглядають зауваження громадських організацій, організовують проведення їх публічного обговорення і протягом 30 календарних днів з дати опублікування інформації про намір суб'єкта господарювання отримати дозвіл повідомляють про це управління екології та природних ресурсів місцевої державної адміністрації (протокол громадських слухань). Управління аналізує зауваження та у разі необхідності пропонує суб'єкту господарювання врахувати їх під час підготовки дозволу до видачі.

Якщо під час громадських слухань більшість голосує проти надання дозволу суб'єкту на проведення заявленої діяльності та аргументує свою позицію – дозвіл департамент екології та природних ресурсів не надає.

 

«Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ