Про це повідомив виконуючий обов’язки першого заступника начальника Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Андрій Кобільник під час брифінгу для представників засобів масової інформації.

Зустріч відбулась з метою обговорення рівня надходжень податків до бюджетів усіх рівнів за десять місяців 2016 року та підвищення фінансової спроможності місцевого бюджету.

Підсумовуючи результати роботи з надходжень до бюджетів усіх рівнів, Андрій Кобільник зазначив, що за січень – жовтень 2016 року до Зведеного бюджету зібрано податків 2559,7 млн.грн., що на 21,0%, або на 444,2 мільйонів гривень більше за минулорічний показник.

Він поінформував, що станом на 01.11.2016 року Галицькою ОДПІ забезпечено збір коштів до загального фонду Державного бюджету в сумі 1268,8 млн. гривень. Доведені прогнозні показники виконано на 123,8 відсотків. У порівнянні з відповідним періодом минулого року приріст надходжень склав 58,3 відсотка.

Найбільші надходження в розрізі податків склали:

- податку на додану вартість – 486,7 млн. грн.;

- податку на прибуток – 114,2 млн. грн.;

- податку на доходи фізичних осіб – 250,2 млн. грн.;

- військового збору – 133,3 млн. грн.;

- акцизного податку – 236,8 млн.грн.

До Місцевого бюджету за січень – жовтень 2016 року надійшло 1290,9 млн.грн., доведене завдання перевиконано на 18,4 відсотка. У порівнянні з відповідним періодом минулого року приріст надходжень склав 51,7% або надійшло на 440,1 тис.гривень більше.

Найбільші надходження в розрізі податків склали:

- податку на доходи фізичних осіб – 750,5 млн. грн.;

- єдиний податок – 187,6 млн. грн.;

- плата за землю – 114,5 млн. грн.;

- акцизного податку – 236,8 млн. грн.

За десять місяців 2016 року платниками податків Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплачено 1712,4 млн.грн. єдиного внеску. Прогнозні показники виконано на 104,2 млн. гривень.

Крім того поінформував, що 22 листопада, вийшов друком черговий номер бюлетеня «Офіційний вісник України» №90, в якому опубліковано Наказ Міністерства фінансів України від 26 вересня 2016 року №841 «Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2016 р. за №1365/29495.

Декларацію акцизного податку викладено за новою формою (далі – Декларація). Також внесено зміни до Порядку її заповнення та подання. Зміни внесено до розділів звітності, в яких декларуються податкові зобов’язання з реалізації палива (розділ В) і реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (розділ Д).

Також Декларацію доповнено двома додатками:

1)Додатком 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу», який обов’язково заповнюється всіма платниками акцизного податку з реалізації пального (в тому числі виробниками) незалежно від того, чи був у звітному періоді об’єкт оподаткування;

2) Додатком 9 «Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування».

Андрій Кобільник через представників мас-медіа подякував усім сумлінним платникам податків Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області за сплату податків і зборів до державної скарбниці України.

 

Реєстрація неприбуткових організацій та установ – тема «круглого толу» у Сихівському відділенні Галицькій ОДПІ

 

У Сихівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч ГДРІ сектору податків і зборів з юридичних осіб Сихівського відділення Галицької ОДПІ Цимбалістої Любові з керівниками, головними бухгалтерами неприбуткових установ та організацій з питань роз’яснення змін до Податкового Кодексу України та обґрунтування доцільності внесення таких змін до установчих документів неприбуткових організацій.

Любов Цимбаліста поінформувала, що відповідно до п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 (далі – Порядок №440).

Включення неприбуткової організації до Реєстру здійснюється контролюючим органом з присвоєнням їй ознаки неприбутковості згідно з п.4 Порядку №440 (п.5 Порядку №440). Присвоєння неприбутковій організації ознаки неприбутковості здійснює контролюючий орган за основним місцем обліку неприбуткової організації (п.4 Порядку №440).

Звернула увагу, що пунктом 6 Порядку №440 визначено, що для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-РН згідно з додатком 1 до Порядку №440 і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Любов Цимбаліста розповіла, що реєстраційна заява та копії зазначених документів можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів:

- особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;

- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону;

- державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію. Така заява в електронній формі в установленому порядку передається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань до контролюючих органів разом з відомостями про державну реєстрацію утворення юридичної особи згідно із Законом.

Контролюючий орган може проводити перевірку відомостей, що містяться у поданих документах, щодо відповідності вимогам, встановленим Кодексом та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

Любов Цимбаліста зазначила, що згідно з п.8 Порядку №440 за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:

- включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру;

- виключення неприбуткової організації з Реєстру;

- зміну ознаки неприбутковості.

Крім того, контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні до Реєстру у разі:

- подання неприбутковою організацією неповного пакета документів, визначених п.6 Порядку №440;

- невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п.7 Порядку №440.

Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку №440 готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається у контролюючому органі.

Також, після отримання рішення про відмову у включенні до Реєстру неприбуткова організація може усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу відповідно до п.6 Порядку №440, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень. Повторно надіслана реєстраційна заява розглядається у строки, зазначені в абзаці першому п.8 Порядку №440.

Податківці, керівники та бухгалтери підприємств підкреслили важливість проведення подібних заходів. Завдяки таким зустрічам, можна не лише обговорити проблемні питання, а й розібратися в них та знайти алгоритм застосування податкових норм.

 

Запорука соціальної підтримки громадянина - легальна зарплата та офіційне працевлаштування

 

У Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулось чергове засіданні комісії за участі заступника начальника управління – начальника відділу адміністрування податків з громадян, майнових податків і зборів з фізичних осіб Юрія Павелка керівників територіальних органів виконавчої влади із суб’єктами господарювання.

Звертаючись до присутніх, Юрій Павелко зауважив, заробітна плата в «конвертах», ухилення від сплати податків, робота без оформлення трудових відносин – на сьогоднішній день це насущні проблеми економіки країни, які мають глибокі корені й руйнують суспільство із середини.

Виплата «тіньової» зарплати позбавляє наших громадян належного захисту на випадок непрацездатності та прирікає на мізерну пенсію в майбутньому. Це втрата можливості користування державними гарантіями відповідно до чинного законодавства, такими як: державна допомога сім’ям з дітьми, соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям, субсидії, лікарняні, оплата відпусток тощо.

Запорукою соціальної підтримки громадянина в будь-який час є, перш за все, легалізація заробітної плати та офіційне працевлаштування.

Запрошені суб’єкти господарювання надали пояснення про причини виплати заробітної плати найманим працівникам в розмірі нижче мінімальної. Розповіли про вжиті заходи щодо її підвищення. Для кожного роботодавця були встановлені терміни щодо впорядкування трудових відносин з найманими працівниками, забезпечення зростання заробітної плати.

Керівники підприємств зобов’язались збільшити рівень заробітної плати найманим працівникам до рівня середньої заробітної плати.

 

Зарплата в «конверті» - явище неприпустиме!

 

Одне із завдань, що стоїть на порядку денному Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, є легалізація та виведення «із тіні» заробітної плати, недопущення виплати працюючим заробітної плати нижче встановленого законодавством рівня та затримки виплати зарплати.

Так, нещодавно в приміщенні Галицької ОДПІ відбулось чергове засідання комісії з питань забезпечення своєчасності сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, детінізації заробітної плати.

У засіданні комісії взяли участь в.о.першого заступника начальника Галицької ОДПІ Андрій Кобільник, начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Ігор Мочерад, заступник голови Галицької районної адміністрації з соціально-економічних гуманітарних питань Галина Бачинська, спеціаліст відділу соціально-економічних розвитку Галицької районної адміністрації Любов Микитів, головний державний інспектор ГУ Держпраці у Львівській області Наталя Філяк - Заставна, начальник відділу управління економічної політики департаменту економічної політики Львівської міської ради Мар’яна Щупак, начальник відділу Галицької районної адміністрації Людмила Пілюк та представники підприємств.

Ігор Мочерад зазначив, що податківці приділяють особливу увагу та вживають усі необхідні заходи для виявлення недобросовісних роботодавців, які не забезпечують своєчасну та в повному обсязі виплату заробітної плати найманим працівникам, виплачують її «в конвертах», або ж ігнорують гарантований рівень мінімальної заробітної плати і змушують робітників працювати за невелику зарплату. Зосередив увагу на змінах в оподаткуванні доходів фізичних осіб, зокрема, в оподаткуванні пасивних доходів і пенсій та розповів про зміни в адмініструванні єдиного внеску.

На завершення зустрічі Ігор Мачерад зауважив, що контроль за легалізацією заробітної плати і надалі залишатиметься одним із пріоритетних напрямів роботи, який забезпечить додаткові надходження до бюджету та соціальну захищеність громадян.

Легальна заробітна плата – це наше майбутнє!

 

Податки бувають різними, як і ставлення до них. Причому воно не залежить від рівня статків, а залежить від свідомості та сумлінності кожного платника. У всьому світі є такі з них, котрі прагнуть ухилитися від сплати належного державі та суспільству. Одним із методів зменшення податків є виплата заробітної плати «у конвертах». Не є виключенням і деякі платники податків Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.

Сьогодні громадяни, які погоджуються на зарплату «в конвертах», сприяють розвитку тіньових схем ухилення від сплати податків та позбавляють себе соціальної захищеності. Працівники Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області не залишають поза увагою ці проблеми. Тому, що захист прав та законних інтересів платників податків - один із пріоритетів Галицької ОДПІ. Саме тому й активізовано роботу з легалізації отриманих доходів. Основним напрямом при адмініструванні податку з доходів фізичних осіб є робота з суб’єктами господарювання, що виплачують найманим працівникам заробітну плату у «конвертах», або зовсім не виплачують.

У даному напрямку фахівці Галицької ОДПІ тісно співпрацюють з Сихівською районною адміністрацією. Так днями відбулось чергове засідання комісії з питань забезпечення своєчасності сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, детінізації заробітної плати за участі керівників територіальних органів виконавчої влади із платниками податків.

Заступник начальника управління – начальника відділу адміністрування податків з громадян, майнових податків і зборів з фізичних осіб Юрій Павелко зазначив, що заробітна плата, яка виплачується у «конвертах» - це тимчасове благо. Про те, що буде в майбутньому більшість працівників не думають, а працедавцю це вигідно. Працедавець, який ухиляється від сплати податків, безсоромно обкрадає бюджет держави, позбавляючи людей похилого віку пенсій, хворих – лікарняних, а безробітних – грошової допомоги. Змусити роботодавців чесно платити найманим працівникам зароблені гривні зможуть лише самі працівники. Цей метод на сьогодні є найдієвішим у боротьбі із зарплатами в «конвертах». Перш за все самі громадяни повинні бути зацікавлені в тому, щоб працювати офіційно.

Звертаю увагу керівників підприємств, установ, організацій та фізичних осіб-підприємців на обов’язковому оформленні трудових відносин із найманими працівниками, на недопущенні виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством рівень.

Учасники зустрічі отримали вичерпні роз’яснення та відповіді на питання, які їх цікавили та дійшли згоди щодо підвищення рівня заробітної плати найманим правникам не нижче за мінімально встановлений законодавством.

 

 

ІА "Вголос": НОВИНИ