Про це повідомив виконуючий обов’язки першого заступника начальника Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Андрій Кобільник під час брифінгу для представників засобів масової інформації.

Зустріч відбулась з метою обговорення рівня надходжень податків до бюджетів усіх рівнів за дев’ять місяців 2016 року та підвищення фінансової спроможності місцевого бюджету.

Підсумовуючи результати роботи з надходжень до бюджетів усіх рівнів, Андрій Кобільник зазначив, що за січень – вересень 2016 року до Зведеного бюджету зібрано податків 2261,6 млн.грн., що на 54,8%, або на 800,3 мільйонів гривень більше за минулорічний показник.

Він поінформував, що станом на 01.10.2016 року Галицькою ОДПІ забезпечено збір коштів до Державного бюджету в сумі 1109,4 млн. гривень. Доведені прогнозні показники виконано на 122,9 відсотків. У порівнянні з відповідним періодом минулого року приріст надходжень склав 56,4% або надійшло 400,3 тис.гривень більше.

Найбільші надходження в розрізі податків склали:

- податку на додану вартість – 434,4 млн. грн.;

- податку на прибуток – 110,4 млн. грн.;

- податку на доходи фізичних осіб – 223,9 млн. грн.;

- військового збору – 119,0 млн. грн.;

- акцизного податку – 178,7 млн.грн.

До Місцевого бюджету за січень – вересень 2016 року надійшло 1152,2 млн.грн., доведене завдання перевиконано на 20,1 відсотка. У порівнянні з відповідним періодом минулого року приріст надходжень склав 53,2% або надійшло на 400,0 тис.гривень більше.

Найбільші надходження в розрізі податків склали:

- податку на доходи фізичних осіб – 671,8 млн. грн.;

- єдиний податок – 165,9 млн. грн.;

- плата за землю – 103,3 млн. грн.;

- акцизного податку – 178,6 млн.грн.

Крім того, за дев’ять місяців 2016 року платниками податків Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплачено 1527,6 млн.грн. єдиного внеску. Прогнозні показники перевиконано на 57,0 млн. гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року на 67,4 млн.гривень надійшло більше ніж за дев’ять місяців 2015 року.

Андрій Кобільник через представників мас-медіа подякував усім сумлінним платникам податків Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області за сплату податків і зборів до державної скарбниці України.

 

Надходження до бюджету за результатами документальних перевірок склали понад 4 млн.гривень

 

Про це повідомила начальник управління аудиту Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Наталія Кочмар під час брифінгу для представників засобів масової інформації.

Зустріч відбулась з метою обговорення результатів контрольно - перевірочної роботи управління аудиту. Підсумовуючи результати контрольно - перевірочної роботи, Наталія Кочмар зазначила, що впродовж січня - вересня 2016 року управлінням аудиту проведено 173 документальних планових, позапланових виїзних (невиїзних) перевірок, з них:

- 4 планові (перехідні з листопада-грудня 2015 року.

- 169 позапланові в т.ч. на ліквідацію 68, по ухвалах слідчих суддів 16, по неповерненню валютної виручки 54, по розбіжностях в деклараціях 28, по взаєморозрахунках 20.

Донараховано за актами звітного року грошових зобов’язань 20973,1тис.грн., з яких узгоджено 7325,3тис.грн. Сплачено за актами перевірок звітного року 4062,2 тис.грн.

Також за результатами узгоджених перевірок у поточному році зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток  7737,8тис.грн., в т.ч. по планових перевірках 5995,2тис.грн., по позапланових 1742,6тис.грн.

Впродовж січня-вересня 2016 року за результатами перевірок з питань дотримання валютного законодавства донараховано та узгоджено пеню за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД - 1030,9тис.грн.

Крім того Натадія Кочмар зазначила, що Підрозділом 10 розділу XX доповнено пунктом 35 згідно із Законом України № 655-VIII від 17.07.2015 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» зазначено що тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік складав менше 20 млн гривень, штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суму податкового зобов’язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення в терміни, визначені цим Кодексом, скасовуються протягом 10 днів з дня сплати такого податкового зобов’язання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зазначена норма не застосовується у разі повторного протягом року визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання з одного й того самого податку або збору. При цьому у разі скасування штрафної санкції відповідне сплачене податкове зобов’язання не підлягає подальшому оскарженню.

 

Про сплату податків і зборів при зміні місцезнаходження юридичної особи

 

На зустрічі з платниками податків, що відбулась днями в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області, завідувач сектору обслуговування платників Винницька Л.М. зазначила, що на сьогодні спрощено процес укладання договорів про визнання електронних документів із територіальними органами ДФС, а саме: платник податків укладає один договір із територіальним органом ДФС за основним місцем обліку, який надає право подавати податкові документи до будь-якого органу ДФС, в якому такий платник перебуває на обліку.

Юридичні особи — платники податків до закінчення року обліковуються в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що вони є платниками податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) — з ознакою того, що вони є платниками податків з наступного року.

У контролюючому органі за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватися на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов'язки платника податків, а контролюючий орган стосовно нього здійснює адміністрування таких податків.

Водночас у разі зміни місцезнаходження суб'єктів господарювання — платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

На закінчення зустрічі платники податків подякували Винницькій Л.М. за надані роз’яснення.

 

Застосування фінансових санкцій до роботодавця за несвоєчасну сплату єдиного внеску.

Проведено зустріч завідувача сектору адміністрування єдиного внеску Чорного Т.Б. з платниками податків щодо відповідальності роботодавця за несвоєчасну сплату єдиного внеску (далі - ЄВ).

Платники податків були проінформовані, що відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі ЄCВ до платника застосовуються фінансові санкції, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Згідно з п. 6 частини першої ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» суми ЄВ, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом , є недоїмкою.

Штраф у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум ЄВ накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄВ.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення.

Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати ЄВ посадові особи платників ЄВ несуть адміністративну відповідальність.

Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

            На закінчення зустрічі Тарас Чорний висловив подяку присутнім за своєчасність та повноту сплати єдиного внеску, адже сплата цього податку – запорука своєчасної виплати соціальних виплат, пенсій тощо.

 

Подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі

У Галицькій ОДПІ  ГУ ДФС у Львівській області проведено зустріч завідувача сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Балишина Богдана Богдановича  з представниками бізнесу. Під час засідання «круглого столу» приділили увагу питанню подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі тощо.

На початку зустрічі Б.Балишин  зазначив, що за січень – вересень 2016 року платники податків Галицької ОДПІ, які реалізовують підакцизну продукцію, перерахували до місцевого бюджету 165408,1 тис.грн. акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів, в тому числі за вересень 21475,9 тис.гривень. До загального фонду державного бюджету з початку року надійшло 178659,0 тис.грн. акцизного податку, з них  у вересні надійшло 69899,7 тис.гривень.

Також Богдан Балишин  інформував, що 11.10.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №683 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова №683).

Постановою №683 внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабміну від 27.12.2010 №1251.

У зв’язку з переходом на електронний документообіг зазначеною Постановою Уряд схвалив подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі.

Реалізація Постанови №683 забезпечить скорочення паперового документообігу підприємствами – виробниками, імпортерами підакцизної продукції та органами ДФС, а також унеможливить безпосередній контакт при наданні заявки-розрахунку на отримання марок акцизного податку та звітів щодо їх використання між посадовими особами суб’єктів господарювання та органів ДФС.

Присутні були проінформовані, що 13.10.2016 набрав чинності Закон України від 20.09.2016 №1534-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» щодо оптової торгівлі алкогольними напоями, виготовленими з власного (не придбаного) виноматеріалу».

Зазначеним Законом скасовано обов’язкове отримання ліцензії на оптову торгівлю суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на виробництво алкогольних напоїв (вин виноградних, вин плодово-ягідних або напоїв медових) та виробляють їх з виноматеріалів (виноградних, плодово-ягідних або медових) виключно власного виробництва (не придбаних), та здійснюють оптову торгівлю зазначеними алкогольними напоями.

Під час проведення «круглого столу» Б.Балишин  та представники бізнесу висловили думку щодо організації роботи, спрямованої на збільшення надходження акцизного податку до бюджету.

 

Зміни у податковій  декларації з податку на прибуток підприємств.

У Галицькій ОДПІ  ГУ ДФС у Львівській області з метою забезпечення формування високої податкової культури суб’єктами господарювання, заступником начальника Галицької ОДПІ Базарником Богданом Ігоровичем проведено засідання «круглого столу»  з представниками бізнесу. Під час засідання приділяли увагу темам: зміни у законодавстві стосовно  єдиного внеску, податку на доходи фізичних осіб, екологічного податку, рентної плати, спрощеної системи оподаткування тощо.

З метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств Б.Базарник повідомив про внесені зміни до форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація).

Так, зокрема, рядок 2 заголовної частини декларації доповнено полем, в якому зазначається базовий звітний період –  календарний квартал або календарний рік.

З метою розмежування граничного строку подання декларації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу та граничного строку подання декларації протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, при складанні декларації у рядку 2 заголовної частини зазначатиметься базовий звітний період – календарний квартал або календарний рік.

Положеннями пункту 38 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено, що платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року. Розрахунок такого авансового внеску подається платником податку у податковій декларації за три квартали 2016 року. При цьому визначена у розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.

У зв’язку із зазначеним розрахунок авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток, що підлягає сплаті до 31 грудня 2016 року, заповнюється платником податку за три квартали 2016 року. Такий розрахунок здійснюється платниками, які звітують з податку на прибуток підприємств щокварталу.

Враховуючи наведене, у рядку 26 декларації розрахунок авансового внеску відображається таким чином:

- у розмірі 1/12 податку на прибуток підприємств – у разі уточнення показників декларацій за звітні періоди 2013 та 2014 років;

- у розмірі 2/9 податку на прибуток підприємств – при складанні декларації за три квартали 2016 року платниками, що звітують щокварталу. Такий авансовий внесок платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31.12.2016, відповідно граничний термін сплати – 30.12.2016.

Також Богдан Базарник звернув увагу представників бізнесу, що, починаючи з декларування за 3 квартали п. р., подання  Розрахунку податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі окремого балансу фінансово-господарської діяльності та Розрахунку податку на прибуток постійного представництва нерезидента, визначеного шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7 здійснюється за формою та у порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2016 №544 «Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за №923/29053 (далі – наказ №544).

Подання зазначених Розрахунків за три квартали 2016 року здійснюється протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Отже, граничний термін їх надання – 09 листопада .2016 року.

Також звернули увагу на  правильність обчислення, своєчасність і повноту справляння рентної плати за спеціальне використання води. Зокрема були наведені основні помилки, під час подання податкової звітності.

Під час проведення «круглого столу» Базарник Б.І. та представники бізнесу висловили думку щодо організації роботи, спрямованої на надходження коштів до бюджету та  сподівання на подальшу конструктивну співпрацю.

 

 

Порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

У Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулася зустріч виконуючого обов’язки першого заступника начальника податкової інспекції Кобільником Андрієм Степановичем з платниками єдиного внеску на тему: «Порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Розпочинаючи зустріч Кобільник А.С. проінформував, що за  січень – вересень 2016 року платники Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплатили 1527559,7 тис. грн. єдиного внеску. Прогнозні показники перевиконано на 56996,2 тис. грн., або на 103,9%. Приріст надходжень у порівнянні з відповідним періодом минулого року склав 67454,1 тис.гривень. У вересні 2016 року до бюджету надійшло 173965,0 тис.гривень.

А.Кобільник інформував про те, що, починаючи з 1 травня по 30 листопада 2016 року підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) в розмірі від 319 до 7975 гривень.

Для підприємців – платників єдиного податку єдиний внесок нараховується у розмірі 22% на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Мінімальний страховий внесок – визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір єдиного внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

З 01.05.2016 мінімальна заробітна плата становить 1450 грн. Таким чином, мінімальний страховий внесок на травень – листопад 2016 року становить 319 грн. за місяць (1450 грн.* 0,22). Максимальний розмір єдиного внеску - 7975 гривень.

Також інформував, що Державною фіскальною службою України для однозначного тлумачення та застосування норм Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) надані роз’яснення щодо:

- сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування (далі – ФОП – платники ЄП) та є пенсіонерами за віком або інвалідами і отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу;

- процедури повернення зазначеній категорії платників надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску відповідно до норм Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 №6 (далі – Порядок № 6).

Згідно з частиною четвертою статті 4 Закону №2464 та пунктом 4 розділу II Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі – Інструкція №449), ФОП – платники ЄП звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Абзацом другим пункту 4 розділу ПІ Інструкції №449 визначено, що ФОП – платники ЄП, які є пенсіонерами за віком або інвалідами і отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови самостійного визначення для себе бази нарахування єдиного внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Зазначеною нормою передбачено, що такі особи мають право на добровільне нарахування, сплату єдиного внеску у порядку, передбаченому для ФОП – платників ЄП, визначеному абзацом першим пункту 4 розділу III та пунктом 6 розділу IV Інструкції №449, а також подання звітності відповідно до пункту 2 розділу III Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок №435).

Для цієї категорії платників зобов’язання зі сплати єдиного внеску виникають виключно за умови подання звітності у строки, визначені законодавством, та за формою, визначеною Порядком №435.

            У ФОП – платників ЄП, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують згідно із законом пенсію або соціальну допомогу, та які самостійно визначили для себе базу нарахування та сплатили єдиний внесок, у інтегрованій картці платника виникає позитивне сальдо.

З 01.01.2016 на ФОП, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, розповсюджується дія частини 5 статті 8 Закону №2464, якою передбачена сплата єдиного внеску у розмірі 22% до визначеної статтею 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску.

Водночас у зазначеної категорії платників після сплати єдиного внеску виникає право на отримання будь-якого виду соціальних виплат.

Порядком №6 визначено, зокрема, процедуру повернення платникам, на яких згідно із Законом №2464 покладено обов’язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску (далі – кошти) (пункт 2 Порядку №6).

Враховуючи строки виникнення у зазначеної категорії платників права на будь-який вид соціальних виплат та спеціальні строки виникнення зобов’язань щодо сплаченого єдиного внеску, з метою запобігання незаконного отримання соціальних виплат, задоволення заяви такого платника про повернення йому коштів здійснюється тільки після отримання органом фіскальної служби від фондів соціального та пенсійного страхування підтвердження щодо неотримання соціальних виплат такими платниками.

При підтвердженні інформації щодо отримання платниками, зазначеними у пункті 4 розділу II Інструкції №449, які добровільно сплатили єдиний внесок, будь-яких соціальних виплат, підрозділ органу фіскальної служби, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, відмовляє у задоволенні заяви такого платника щодо повернення коштів.

Під час проведення «круглого столу» А.Кобільник  та представники бізнесу звернули увагу на  правильність обчислення та своєчасність сплати єдиного внеску, висловили думку щодо організації роботи, спрямованої на надходження коштів до бюджету.

На завершення заходу А.Кобільник висловив сподівання на подальшу конструктивну співпрацю.

 

Цілі та завдання діяльності центрів обслуговування платників податків

 

У Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч начальника відділу обслуговування платників Марича Андрія Володимировича з платниками податків на тему: «Цілі та завдання діяльності центрів обслуговування платників податків».

На зустрічі А.Марич наголосив, що на теперішній час актуальною задачею є орієнтація фіскальної служби саме на сервісні функції, зокрема –на обслуговування платників. Виконання цієї мети покладено безпосередньо на центри обслуговування платників.

Комплекс послуг, що надаються через Центр обслуговування платників, включає:надання адміністративних,  консультаційних та інформаційних послуг;

приймання звітності;

приймання вхідної кореспонденції;

видачу ключів електронного цифрового підпису.

З повним переліком цих послуг, зразками бланків та зразками заповнених заяв на отримання адміністративних послуг, телефонами для довідок ЦОП, платники податків мають можливість ознайомитись на субсайті ДФС у Львівській області lv.sfs.gov.ua у розділі «Адміністративні послуги» / «Місця надання адміністративних послуг». Також, з даною інформацію платники можуть ознайомитись на інформаційних стендах безпосередньо у приміщенні ЦОП.

З метою спрощення обслуговування платників запроваджені та функціонують електронні сервіси. Це дозволяє платникам податків уникнути зайвих витрат часу та отримати необхідну інформацію

У січні - вересні 2016 року працівниками Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області видано 4577 реєстраційних номерів облікової картки платника податків, надано 6315 інших послуг, необхідних для ведення бізнесу. Також прийнято та оброблено - 233842 звітів від платників в електронному вигляді.

У Центрі обслуговування платників оформлено інформаційні стенди, де можна ознайомитись із важливою податковою інформацією, зразками заповнення заяв, роз’ясненнями податкового законодавства та іншими інформаційними матеріалами. Для вивчення громадської думки щодо проведення оцінки діяльності Центру встановлено скриньку для заяв та пропозицій. Результати опитування використовуються для розробки та реалізації заходів з підвищення якості надання послуг.

У залі №3 ЦОПу надаються усні консультації кваліфікованими працівниками

Під час проведення «круглого столу» А.Марич  та платники податків розглянули  проблемні питання що виникають під час надання адміністративних послуг, та висловили сподівання на подальшу конструктивну співпрацю.

 

Подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі

У Галицькій ОДПІ  ГУ ДФС у Львівській області проведено засідання «круглого столу» за участі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Мочерада І.М. та представників бізнесу. Під час засідання „круглого столу” Ігор Мочерад привернув увагу підприємців питаннм здачі в оренду частини нерухомого майна та порядку розрахунку та сплати єдиного внеску новоствореними ФОП – платниками єдиного податку.

Зокрема, Мочерад І.М. зауважив, що Відповідно до п.п.291.5.3 п.291.5 ст.291 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) не можуть бути платниками єдиного податку, зокрема, фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які надають в оренду:

- житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів;

- нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.

Згідно із п.1 ст.320 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-ІV власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Вказане положення також стосується використання майна, яке надається в оренду підприємцем на спрощеній системі оподаткування.

Таким чином, фізична особа, якій належить нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення), загальна площа якого не перевищує норми, встановлені п.п.291.5.3 п.291.5 ст.291 Кодексу, не має права надавати одну частину нерухомого майна в оренду як фізична особа – не суб’єкт господарювання, а іншу частину як ФОП на спрощеній системі оподаткування.

Така фізична особа може надавати нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення) в оренду як ФОП на спрощеній системі оподаткування або як фізична особа – не суб’єкт господарювання.

Також на засіданні „круглого столу” було приділено увагу   порядку розрахунку та сплати єдиного внеску новоствореними ФОП – платниками єдиного податку.

Обов’язки платників єдиного внеску виникають у ФОП – платників єдиного податку з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами і доповненнями (абзац другий частини четвертої ст.5 Закону №2464).

Новостворені ФОП – платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок у розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, у термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

При цьому, платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.

Під час проведення „круглого столу” Мочерад І.М. та представники бізнесу обговорили проблемні питання щодо сплати єдиного податку.

На завершення заходу Мочерад І.М. висловив сподівання на подальшу конструктивну співпрацю.

 

Звітуй за новими формами розрахунків податку на прибуток нерезидента

У приміщенні Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області  відбулась зустріч заступника начальника – начальника Пустомитівського відділення Михайлів Л.Б. з платниками податків. Л.Михайлів повідомила платникам податків, що починаючи з декларування за 3 квартали п. р., подання:

- Розрахунку податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі окремого балансу фінансово-господарської діяльності (далі – Розрахунок 1);

- Розрахунку податку на прибуток постійного представництва нерезидента, визначеного шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7 (далі – Розрахунок 2)

здійснюється за формою та у порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2016 №544 «Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за №923/29053 (далі – наказ №544).

Також нагадала, що Державною фіскальною службою України листом від 02.09.2016 №29468/7/99-99-15-02-01-17 «Про затвердження форми та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво» (далі – лист ДФС №29468) надані роз’яснення щодо порядку подання та заповнення Розрахунку 1 та Розрахунку 2 і додатків до них за новими формами.

Подання зазначених Розрахунків за три квартали 2016 року здійснюється протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Отже, граничний термін їх надання – 09 листопада .2016 року.

Під час проведення зустрічі було обговорено питання щодо організації ефективної роботи, спрямованої на надходження коштів до бюджету.

На завершення зустрічі Любов Михайлів нагадала про функціонування електронних сервісів  на субсайті ДФС України та висловила сподівання на подальшу конструктивну співпрацю.

 

Питання легалізації заробітної плати на контролі в Галицькій ОДПІ

 

Нещодавно в Галицькій ОДПІ відбулась зустріч за участі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Ігоря Мочерада, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання з приводу дотримання вимог законодавства щодо виплати заробітної плати не нижчої за мінімальну та виключно прозорим шляхом.

Ігор Михайлович наголосив, що вчасно виплачена прозора заробітна плата є не тільки „обличчям” діяльності будь-якого суб’єкта господарювання, а його основним обов’язком. Крім того, основна увага акцентувалась на питанні виплати заробітної плати виключно легальними шляхами, себто боротьба із так званою „зарплатою в конвертах”, адже це перший та один з основних кроків до подолання корупції.

Учасники зустрічі пообіцяли дотримуватись норм законодавства по легальній та вчасній виплаті заробітної плати.

 

Підвищення рівня виплати заробітної плати – запорука соціального благополуччя громадян

Днями в Галицькій ОДПІ проводилась зустріч в. о. першого заступника начальника Андрія Кобільника  та органів місцевого самоврядування із представниками бізнесу. Предметом зустрічі стала проблема виплати заробітної плати нижче законодавчо встановленого розміру.

Андрій Степанович зазначив, що рівень надходжень із податку на доходи фізичних осіб у місцевий бюджет прямо залежить від рівня нарахованої заробітної плати. Було наголошено на спільних сумлінних зусиллях щодо формування активної позиції серед представників бізнесу щодо недопущення порушень законодавства у сфері виплати заробітної плати.

Учасники зустрічі дійшли згоди щодо підвищення рівня заробітної плати найманим працівникам та недопущення виплати зарплати нижчої за мінімальну.

 

Скорочення заборгованості по виплаті заробітної плати одне з пріоритетних завдань Галицької ОДПІ

Проблематика дотримання законодавства про оплату праці та забезпечення соціальних гарантій працюючих знаходиться на постійному контролі в Галицькій ОДПІ.

Днями в приміщенні Галицької районної адміністрації відбулось засідання комісії із питань детінізації заробітної плати, дотримання чинних норм законодавства щодо її виплати. На засіданні були присутні представники Галицької ОДПІ, органи місцевого самоврядування та представники Пенсійного фонду.

Одним з основних питань розгляду стало питання ліквідації заборгованості із виплати заробітної плати працівникам. Це питання є дуже актуальним, оскільки податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів, а скорочення боргу по зарплаті відповідно сприятиме росту надходжень по даному податку.

Учасники зустрічі дійшли спільної думки щодо важливості своєчасної виплати заробітної плати працюючим, адже саме це один з основних чинників стабільності та соціальних гарантій громадян.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ