Про це «Нашим грошам» повідомило джерело в Кабміні.

Проект відповідної постанови повинен був розглядатися у вівторок на урядовому комітеті.

В пояснювальній записці сказано, що стаття 44 угоди про асоціацію з ЄС передбачає право України на введення обмежуючих заходів щодо імпорту легкових авто з Євросоюзу. Ця ж стаття дозволяє Україні підвищити ставку ввізного мита після проведення спеціального розслідування на ринку.

Відтак уряд планує запровадити систему моніторингу, згідно якої Державна фіскальна служба щомісяця буде повідомляти Мінеконмрозвитку про кількість розмитнених авто в географічному розрізі. В свою чергу МВС повинно щомісяця повідомляти міністерство про кількість авто, які отримали українську реєстрації. Якщо кількість імпортованих авто буде загрожувати вітчизняному виробнику або їх кількість досягає 75% граничного обсягу, про який Україна домовилася з ЄС, Мінекономрозвитку попередить Євросоюз про необхідність розпочати переговори.

Ще до закінчення переговорів з ЄС настає перехідний період, коли Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі вводить заходи захисту ринку. Ця ж комісія приймає рішення за результатами спеціального розслідування.

Раніше ЗМІ повідомляли, що Угода про асоціацію передбачає повне скасування мит на ввезення авто до 2025 року. Також цей документ передбачав ліміт в 45 тис авто з Європи на рік.

В серпні цього року вступили в дію зміни до податкового кодексу, якими були знижені ставки акцизів на вживані іномарки. Після цього асоціація «Укравтопром» повідомила, що в листопаді продажі вживаних авто в Україні виросли в 2,9 разів.

В 2012 році після розслідування міжвідомчої комісії та рекомендацій Мінекономрозвитку, Україна на три роки підвищила мито для іномарок на 6,45% та 15,1% (залежно від обсягів двигуна). Тоді міністерство очолював Петро Порошенко, який був співвласником автомобільної корпорації «Богдан». Зараз вона належить його бізнес-партнеру Олегу (Свинарчуку) Гладковському – першому заступнику секретаря РНБОУ, під контролем якого перебуває концерн «Укроборонпром».

«Богдан» в Черкасах в основному збирає китайські авто, а також автомобілі марки Hyundai.

Підконтрольний Олегу Боярину завод «Єврокар» на Закарпатті відомий випуском автомобілів Skoda.

«Запорізький автомобільний завод» Таріела Васадзе також збирає імпортні авто. Раніше в Кременчуці група «АІС» Дмитра Святаша випускала корейські Ssang Yong, але у 2014 році завод визнали банкротом.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ