Заступник українського міністра інфраструктури Юрій Лавренюк розповів виданню DW, що Росія почала будувати міст через Керченську протоку в її суднохідній частині.

Міністерство транспорту РФ у серпні та вересні на 23 доби хоче заборонити судноплавство через протоку для встановлення опор Керченського мосту. Про це йдеться у проекті наказу міністерства, розміщеного на російському Федеральному порталі проектів нормативних актів. Після встановлення мостових арок через них зможуть проходити судна з обмеженими габаритами. Такі обмеження обурили українську сторону, адже Росія не узгоджувала з Києвом заборону судноплавства та подальші обмеження для суден. Заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк прокоментував ситуацію, що склалась.

«Ті параметри усадки, які самостійно встановлює Росія може завдати значних проблем нашим Бердянському та Маріупольському торговельним портам, що працюють на Азовському морі. Туди заходять судна з мінімальною усадкою 9,6, а максимальною 14 метрів. Це великі судна типу «Панамакс». При цьому Росія встановлює усадку 8 метрів. Це приблизно судно розмірів як два корабельні буксири. Думаю у період заборони судноплавства ми матимемо проблеми, адже судна вже зафрахтовані на півроку вперед. Ми порахували, що збитки  тільки за ці 23 доби становитимуть півмільярда гривень, які не доотримають наші державні порти», – розповів заступник міністра.

Міністерство інфраструктури звернулося до МЗС, щоб дипломати підготували ноту протесту та вживали заходів з залученням міжнародної спільноти, аби не допустити в односторонньому порядку введення обмежень під час будівництва цього мосту. Також готується звернення до Міжнародної морської організації (IMO) ООН, оскільки Росія грубо порушує безпеку судноплавства на морі.

Чиновник також повідомив, що взимку Азовське море частково замерзає і якщо Росія почне будівництво по судовому ходу, то лід на мостових палях затримуватиметься і утворюватимуться льодові корки.  Через це взимку рух Керч-Єнікальським каналом, єдиним шляхом для проходження Керченською протокою великих кораблів, буде закритий взагалі. А це ж ворота Азовського моря. Воно буде штучно перекрите: не буде ні входу, ні виходу з нього.

«У нас металургійні комбінати везуть в Маріупольський порт сировину, звідти відправляють металопродукцію на експорт. Для цього використовуються великі судна типу «Панамакс», які беруть до 100 тисяч тонн.  Російські порти на Азовському морі не переправляють особливо великих вантажів. Можливо вони хочуть міст розвідний, але ми не бачили офіційного проекту. Він з нами не узгоджувався», – заявив Лавренюк.

Міністерство інфраструктури розраховує на підтримку Міжнародної морської організації, з ситуацією ознайомлені президент та прем’єр - міністр України. Необхідні переговори на найвищому рівні.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ