Відповідні висновки були зроблені дослідниками на підставі даних, отриманих під час експерименту «Марс 500», що опубліковані в журналі Microbiome.

Щоб дослідити, як поведуть себе мікроорганізми під час ізоляції, учасники кожен місяць збирали змиви з поверхонь і зразки повітря в 20 точках комплексу. Через півроку після закінчення експерименту дослідники взяли зразки з цих точок ще один раз. Найбільш густо мікроорганізми населяли приміщення, в якому «космонавти» спали, їли й відпочивали. На основі зразків вчені виростили колонії мікроорганізмів і провели генетичний аналіз, щоб виявити певні види.

Виявилося, що з часом різноманітність видів мікробів в замкнутому просторі падає. За словами вчених, цей факт може бути загрозою, якщо ті організми будуть патогенні для людини. Також дослідники виявили «гарячі точки», населені великою кількістю мікробів. Серед них опинилися не тільки поверхні в туалеті, але і столи в індивідуальних каютах. Дослідники вважають, що ці дані варто врахувати при проектуванні майбутніх космічних кораблів і марсіанських баз: наприклад, покривати поверхні антимікробними матеріалами.

«Учені підкреслюють, що мікроби, які були виявлені під час експерименту, не є небезпекою для людини. Разом з тим, в реальному житті можливі й інші сценарії розвитку подій, і якщо патогенні мікроби почнуть розмножуватися, необхідно, щоб колоністи мали медичні навички».

«Вголос»