20 вересня «Нова Пошта» відкрила у Львові свій третій інноваційний термінал ЛЕО – Легкість. Ефективність. Оперативність.

На будівництво терміналу, площею 15 тис. кв. метрів, пішло майже півтора року. Термінал оснащений найкращим обладнанням компанії Vanderlande із Нідерландів та автоматичним сортувальним обладнанням української компанії СМС. Його загальна потужність становить 15 000 посилок за годину.

На ЛЕО посилки із сортувальних стрічок вивантажуються та завантажуються відразу в автомобілі за допомогою 30-ти телескопічних конвеєрів. Система автоматично зчитує місце прибуття багажу й  скеровує його до потрібної вантажівки. Так вдається рекордно скоротити термін доставки. Наразі термінал обслуговує майже 300 працівників, а посилки сортуються та відправляються для 108 населених пунктів, із яких 80 розташовані на Львівщині.

Як розповів співвласник компанії В’ячеслав Климов, «Нова Пошта» продовжує нарощувати свою логістичну інфраструктуру.

«Ми відкриваємо вже третій подібний інноваційний термінал. Після Київського терміналу (КІТ) та Хмельницького ХІТ ми вирішили відкрити ще й львівський – ЛЕО», - сказав він.

Абревіатура ЛЕО означає – легкість, ефективність та оперативність. Це, за словами Климова, базові фокуси у роботі компанії. Йдеться про легкість доставки, ефективність для клієнтів і оперативність у роботі.

У 2019 році компанія планує відкрити більш ніж 6 тис. відділень та перевезти понад 200 млн посилок. Наразі вже працюють близько 5 тис. відділень. Найбільша кількість відкривається у селах та невеличких містах. Планується до кінця року майже вдвічі збільшити кількість відділень саме на Львівщині. Такий об’єм мережі вимагає дуже ефективної високотехнологічної інфраструктури, тому будівництво подібних терміналів триватиме і надалі.

«ЛЕО» - це частина стратегії «Нова Пошта». Він відрізняється від терміналів «КІТ» та «ХІТ». Він складається з двох корпусів: посилкового (до 30 кг) та вантажного (понад 30 кг). У Львівському терміналі впроваджена більша кількість портів для сортування посилок, які завантажуються безпосередньо в автомобілі. ЛЕО є «кільцевим» елементом. Тобто тут є додаткові елементи контролю, щоб кожна посилка була направлена в необхідний порт і відправилась за своєю адресою. Подібні термінали планують відкрити у Дніпрі, Харкові та Одесі. У середині 2020 року буде відкриття другої черги київського терміналу - КІТ.

Директор компанії «Нова Пошта» Олександр Бульба розповів, що новітня лінія сортування є дуже ефективною та повністю автоматизованою. «Новітня лінія, виготовлена в Нідерландах, може сортувати до 15 тисяч посилок за одну годину. Час перебування посилки на терміналі становить усього 90 секунд. Це означає, що посилка потрапляє до ЛЕО і вже через півтори хвилини вона завантажена в автомобіль і готова їхати далі. Завдяки цьому терміналу ми зможемо працювати ще якісніше», - розповів Бульба.

Саме у ЛЕО компанія почала застосовувати перших роботів у логістиці. Важкі відправлення, більше 30 кілограмів, з вантажівки до вантажівки перевозять роботи. Поки що таких автоматизованих вантажників тут два, але у планах збільшити до 20.

«Термінали – це не єдині наші інновації. На початку вересня ми запустили авіадоставку. Сьогодні вона в тестовому режимі на щоденній основі. Щоденно близько 12 тис. посилок перелітають зі Львова в Дніпро та з Дніпра до Львова. Крім того, ми тестуємо нові елементи упаковки та розробляємо новий мобільний додаток із бізнес-кабінетом. Це робимо для того, щоб нашим клієнтам було ще простіше і приємніше працювати із нами», - додав директор «Нова Пошта».

Компанія невпинно вдосконалює свої технології. Про це розповів співвласник «Нова Пошта» В’ячеслав Климов. «Ще два роки тому ми вважали, що Київський термінал був найбільш інноваційний, але компанія так швидко вчиться, що технології, які використовуються в ЛЕО, є набагато кращими, ніж ті, що є зараз на КІТ та ХІТ. Якщо ми відкривали київський термінал і наша система нам давала змогу сканувати дві посилки за секунду, то тут система дає можливість сканувати вже три посилки за одну секунду», - підсумував він.

Роман Гурський, ІА «Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ