«За» проголосувало 59 депутатів, передає кореспондент «Вголосу».
У Стратегії закладена система комплексного управління ТПВ щодо їх утворення, розділення, транспортування, сортування, оброблення, утилізації та видалення.
Документ має на меті виконання таких завдань:
- визначення напрямів та пріоритетів розвитку вторинного ресурсокористування з урахуванням як сучасних реальних можливостей, так і довгострокових економічних, соціальних і екологічних інтересів суспільства;
- широке запровадження державно-приватного партнерства, взаємодії та співробітництва в центральних та місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування;
- науково-технологічне та методичне забезпечення управління відходами на інноваційних засадах;
- значне підвищення ролі місцевих органів самоврядування та громадянського суспільства у реформуванні сфери управління відходами;
- забезпечення фінансування та здійснення визначених заходів для подальшого вдосконалення системи управління управління відходами на традиційних засадах.
Реалізація документа здійснюватиметься трьома етапами до 2030 року.
Перший етап Стратегії - здійснення таких загальних заходів щодо:
- утворення при облдержадміністрації робочої групи за участю дотичних до вирішення проблем управління відходами департаментів, провідних учених, громадських об’єднань та громадських активістів для розроблення проекту плану управління відходами у Львівській області;
- утворення робочих груп у місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, основним завданням яких є підготовка пропозицій до плану управління відходами у Львівській області з урахуванням особливостей взаємодії та співробітництва в системі місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.
- підготовки пропозицій щодо вдосконалення інституційної структури управління відходами на інноваційних засадах;
- розроблення плану заходів щодо проведення кампанії з питань управління відходами (багаторазового використання природних ресурсів та перероблення і утилізації відходів);
- запровадження системи роздільного збору ТПВ;
- забезпечення якісного рівня надання послуг з централізованого збору та вивезення ТПВ у всіх населених пунктах області;
- підвищення ефективності роботи підприємств, що надають послуги у сфері управління ТПВ;
- збільшення обсягу утилізації, перероблення ТПВ;
Другий етап Стратегії – здійснення загальних заходів відповідно до Національної стратегії управління відходами:
- впровадження механізмів стимулювання населення з метою оптимізації сортування відходів «на місці»;
- урахування ціни багаторазового використання природних ресурсів та перероблення і утилізації відходів у ціні вартості товарів та продукції;
-розроблення положення про електронну інформаційну логістичну схему видобутку та використання природних ресурсів та управління відходами;
-розроблення положення про реєстр об’єктів утворення, здійснення операцій у сфері управління відходами, найкращих доступних технологій управління відходами;
-розроблення положення про інформаційну систему надання звітності суб’єктами господарювання щодо діяльності у сфері управління відходами;
-розроблення освітніх стандартів та освітньо-професійних програм відповідно до міжнародних вимог до підготовки фахівців з управління відходами та ресурсами;
-розроблення та удосконалення програм підвищення кваліфікації фахівців у сфері управління відходами та ресурсами;
-розроблення методичних рекомендацій з управління відходами для місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, громадськості тощо;
- підвищення рівня поінформованості зацікавлених сторін шляхом проведення інформаційно-просвітницьких кампаній з метою роз’яснення вимог законодавства щодо управління відходами, усвідомлення переваг мінімізації обсягів утворення відходів, забезпечення екологічно безпечного поводження та впровадження належної практики управління відходами.
Третій етап Стратегії – здійснення загальних практичних заходів щодо:
- модернізації матеріально-технічної бази суб’єктів господарювання з багаторазового використання природних ресурсів та перероблення і утилізації відходів;
- забезпечення функціонування логістичної схеми управління природними ресурсами;
- обласного реєстру джерел утворення відходів, потужностей у сфері управління відходами із застосуванням найкращих доступних технологій;
- інформаційної системи надання електронної звітності суб’єктами господарювання, які проводять діяльність у сфері управління відходами;
- обласного реєстру відходів та вторинних ресурсів, що утворюються та накопичені в Львівській області.
- забезпечення підвищення рівня екологічної освіти та виховання населення у сфері управління ТПВ;
- зменшення/усунунення негативного впливу об’єктів захоронення ТПВ на довкілля, створення системи моніторингу у сфері управління ТПВ;
Фінансове забезпечення реалізації Стратегії здійснюється за рахунок коштів державного, обласного та місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством в тому числі інвестиційних.
До слова, щорічно у Львівській області утворюється близько 700 тисяч тонн сміття.
Голова фракції ВО «Свобода» у Львівській облраді Олег Панькевич у коментарі журналістам зазначив: «Замість того, щоб ухвалювати конкретний документ, у якому будуть передбачені чіткі терміни вирішення проблеми, яка існує зі сміттям з відповідним фінансуванням, чуємо «стратегія» та те, як має бути гарно колись. Але зовсім немає конкретики та запевнення у тому, що проблему реально вирішують».
ІА "Вголос": НОВИНИ