Про це сьогодні під час прес-конференції заявив диригент-постановник театру Мирон Юсипович, передає кореспондент «Вголосу».

За його словами, протягом останніх 4-х років директор театру Тадей Едер заблокував низку інтелектуальних програм, у яких мали бути задіяні як львівські актори та солісти театру, так і колеги з Німеччини, Польщі та США.

«Львівська опера перетворюється на театр «веселої вдови», адже директор Тадей Едер блокує дійсно інтелектуальні програми, розраховані на інтелігенцію. І цей саботаж триває вже 4 роки», – наголосив диригент-постановник.

Серед проектів, які так і не було втілено в життя, а деякі з них знято з програми театру, – «Гармонія сфер. Музика, живопис, світло», романтична опера німецького композитора Ріхарда Вагнера «Лоенгрін», оперета російського композитора Римського-Корсакова «Царева наречена» та інші.

Зокрема, як зазначив Мирон Юсипович, мистецький проект «Гармонія сфер», який мав шалений успіх у театрі, директор визнав нецікавим для глядача. Оперу Вагнера «Лоенгрін», яку вирішили поставити спільно з артистами з Німеччини влітку цього року, – пісною. Хоча, на думку диригента-постановника, прем’єра була б гучною, адже до її промоції залучили посольства України в Німеччині та Німеччини в Україні. Втім, справу провалили. «Я певен, що провал опери не красить обличчя нашого театру, обличчя Львова й обличчя України», – підкреслив Юсипович.

Наступний проект, який нині саботує директор театру, – вечори оперети в Польщі. Митець стверджує, що вже є домовленість із польськими колегами про те, щоб з кожного проданого квитка на прем’єру перераховували 1 злотий на реабілітацію українських військових.

«За нашими підрахунками, ми можемо привезти з Польщі до 25 тис. євро, але Тадей Едер ставить задіяним у спектаклях акторам незручний графік і ті не можуть брати участі в репетиціях і концертах», – сказав диригент-постановник.

Останній проект, який також блокує керівництво театру, – постановка оперети російського композитора Римського-Корсакова «Царева наречена». Мирослав Юсипович акцентував увагу на тому, що музичний твір не цікавить його насамперед як історія про царя Івана Грозного. Митець переконаний, що оперета має глибокий зміст і розповідає про опричнину Івана Грозного, яка нагадує тоталітарний радянський режим 20-30 років минулого століття.

«Цю оперету Тадей Едер, який обіймає посаду директора з часів Януковича і має медаль від Путіна, вважає не на часі. Однак, на мою думку, ми можемо вдало відтворити тоталітарний радянський режим і показати громаді всі його недоліки. Бо наші діти не знають, як усе відбувалося, а це нині важливо, бо поруч з нами живе «чудовий» сусід, від якого добра не слід чекати», – додав диригент-постановник.

Він також запевнив, що «Царевою нареченою» зацікавилися у Нью-Йорку і запропонували львівським акторам розробити спільний проект і гастролі.

Аби припинити блокування проектів, Мирослав Юсипович звернувся із письмовою заявою до комісії з питань культури при Верховній Раді, але, за його словами, мало надії на те, що звернення від театру помітять.

«Я хочу, щоби про цю ситуацію знали не лише в Києві, а й у Львові, бо не може наш директор жити сито, керувати і надалі робити таку ганьбу. Ось це нерозуміння, блокування і саботаж є «п’ятою колоною», яка забезпечує «путінський» план», – підкреслив митець.

Як писав «Вголос», Львівський національний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької, який визнано одним з найгарніших театрів Європи та світу, нині перетворився на рекламний щит.

ІА "Вголос": НОВИНИ