Про це на своїй сторінці у Фейсбук повідомляє ГО «Громада та ініціатива».

«Бюджетна комісія облради вирішила підвищити допорогові електронні закупівлі робіт за кошти обласного бюджету з 50 тисяч до 500 тисяч гривень. Саме таку пропозицію бюджетної комісії було підтримано на її засіданні 14 травня 2018 року, - йдеться у дописі у соцмережі.

У проекті рішення, який буде винесений на сесію облради, пропонується встановити, що у Львівській обласній раді, в Управлінні майном спільної власності ЛОР, комунальних підприємствах, закладах, установах, що належать до спільної власності територіальних громад Львівської області, при закупівлі робіт за кошти обласного бюджету Львівської області на суму, що дорівнює або перевищує 500 тисяч гривень - застосовується система електронних закупівель «ProZorro».

Активісти зазначають, що аналогічне рішення рекомендується Львівській ОДА: зобов’язати головних розпорядників коштів проводити електронні закупівлі робіт за кошти обласного бюджету за умови, що вартість таких робіт становитиме не менше 500 тисяч гривень.

Таке рішення бюджетної комісії гостро розкритикував директор департаменту економічного розвитку Львівської ОДА, який висловив припущення, що така ініціатива приймається з конкретною метою під реалізацію мікропроектів (йдеться про те, що гранична вартість мікропроекта становить 400 тисяч гривень, а правка щодо 500 тисяч гривень дає можливість виконавцям мікропроектів обходити допорогові закупівлі і придбавати роботи в одного учасника).

На переконання ГО «Громада та ініціатива», проект рішення містить очевидні корупційні ризики. Зрозуміло, що слід було глибше проаналізувати пропозицію бюджетної комісії збільшити допорогові закупівлі одразу на 450 тисяч гривень, при цьому треба дати чіткі аргументи і розрахунки, чому фігурує саме така цифра. Бо в іншому випадку виглядає, що хтось із депутатського корпусу облради дуже вже хоче впливати на освоєння бюджетних коштів за рахунок процедури закупівлі в одного учасника.

Окрім того, є зауваження до процедури розгляду нормативного документа на сесії. Сам проект рішення не є оприлюдненим належним чином, а отже не може бути винесений на розгляд сесії обласної ради, поки він не буде зареєстрований і не спливе термін у 20 днів відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Більше того, є всі підстави стверджувати, що зазначений проект рішення є регуляторним актом, тому прийняття цього рішення на сесії обласної ради є завчасним до виконання відповідних норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», оскільки він спрямований на правове регулювання господарських відносин, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб.

Слід нагадати, що за підсумками січня-листопада 2017 року у системі електронних закупівель було проведено «Prozorro» було проведено 34 тисячі процедур допорогових закупівель на суму 5 млрд грн., що дало можливість зекономити 115 млн грн., тобто такий обсяг фінансового ресурсу, який спів вимірний з програмою проектів місцевого розвитку на 2018 рік.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ