Чому б'є байдики місцева станція та кому насправді вигідна зупинка дрібних підприємств - спробували з'ясувати журналісти телеканалу НТА.

На Самбірщині в розпалі жнива. Тут вже намолотили 900 гектарів озимого ячменю та 1500 гектарів озимого ріпаку, на черзі пшениця, ярий ріпак, соя, соняшник та кукурудза. 

«Зараз ми збираємо пшеницю, із 2500 га посіву вже зібрано близько 700 га», - розповідає гендиректор компанії «ВестАгроГруп» Ігор Зварич.

З поля зерно везуть на елеватор. Тут є 4 окремих сховища, які вже майже по вінця повні. Бо з 1 серпня залізниця припинила подачу вагонів і зерно більше не можуть відвантажувати. 

Місткість цього хлібоприймального пункту - 15 тисяч тонн в складах і до 5 тисяч тонн на майданчику. Минулого року підприємство відвантажило звідси понад 500 вагонів зерна на експорт. Цьогоріч планували перевантажити до 35 тисяч тонн зернових культур. 

«З липня ми відвантажили 80 вагонів, - зазначає Ігор Зварич, - це був в основному ячмінь. Потім підприємство  припинило відвантаження, оскільки «Укрзалізниця» закрила станцію, мотивуючи це тим, що їй невигідно обслуговувати цю станцію. Проте ніяких офіційних документів про те, що станція закрита, ми не отримали - просто усне розпорядження».

Підприємство викупило хлібоприймальний пункт 3 роки тому, вклало в нього чимало грошей, проте зараз без відвантаження вся робота - на вітер. З вигляду тутешньої залізничної станції одразу не зрозуміло, працює вона чи ні. Однак чергова на місці пояснює, що у роботі немає ніяких змін. 

«Ми працюємо у звичайному режимі. Я би тут не сиділа, якби ми не працювали», - запевняє жінка.

Згодом у телефонній розмові начальник станції зазначила: «Станція зараз не вантажить зерно, але станція працювала, вона не закрита. Бачите ж: черговий на станції сидить, чергує».

Проте чому ж все-таки не відвантажують зерно - начальник станції не знає. 

«Ні, це не до мене, я лише начальник станції», - заявляє жінка на запитання журналістів.

Разом з тим, в обласній адміністрації кажуть: про проблему знають і але нічого вдіяти не можуть, бо чекають відповіді з Києва. 

«Питання винесено на розгляд «Укрзалізниці». Питання є під контролем», - запевняє начальник управління економічного розвитку та підприємництва ЛОДА Людмила Гончаренко.

Проте розглядати це питання за законом можуть цілий місяць. А окрім станції в Рудках таку ж проблему мають ще дві станції Львівщини - Гніздичів та Камянка-Бузька. Загалом по Україні хочуть закрити аж 180 «нерентабельних» станцій. Чиновники кажуть: про те, що окремі станції будуть переглядати на предмет рентабельності, повідомляли ще навесні. Проте стосувалось це лише тих станцій, які відвантажують менше 5-ти вагонів на добу. 

«Треба налагоджувати логістику, але до того підприємство мало бути готове. Логістика не за один день налагодиться», - заявляє чиновниця.

А поки питання зависло у владних структурах, аграрії втрачають щодня близько 400 гривень на кожній тонні через зайві логістичні витрати.  

 

 

ІА "Вголос": НОВИНИ