6 грудня 2017 року Виконавчий комітет Львівської міської ради підтримав проведення незалежного комплексного обстеження пасажиропотоків. Однак перевізники на підставі власного обстеження беззаперечно заявляють про економічно обґрунтований тариф у 7-8 гривень, – пише ГО «Розвиток громади».

Що ж насправді приховують розрахунки автотранспортних підприємств і чи дійсно є необхідність у перегляді тарифу? Копії розрахунків тарифів, поданих перевізниками до ЛМР, враховують усі можливі власні затрати: видатки на оплату праці водіїв, адмінперсоналу, ремонтників, видатки на паливо, придбання шин, акумуляторних батарей, ремонтні роботи, навіть на друк квитків та 15% прибутку. Чи не єдина графа видатків, де значаться нулі – «витрати на медогляд водіїв». 
 
До витрат, які закладені у розрахунок нового тарифу, включена, до прикладу, щорічна закупівля нових комплектів автошин та нових акумуляторних батарей на усі автобуси. Сумарні витрати на ремонт одного автобусу марки «Богдан», що курсує по маршруту № 20, становлять 180 тисяч гривень на рік. (шоста частина вартості нового автобуса). А для одного нещодавно придбаного, новенького «Електрона», що обслуговує мешканців мікрорайону Рясне на маршруті 6а, понад 260 тисяч гривень. Це при тому, що усі вони перебувають на гарантійному обслуговуванні!
 
Значну частину витрат перевізників становить виготовлення квитків. До прикладу, для таких потреб на маршруті 5а комунального АТП №1 передбачено 330 тисяч гривень. Зважаючи на загальний обсяг перевезених пасажирів на маршруті, заявлених перевізником, друк одного квитка (який, звичайно ж, кожен пасажир щодня отримує на руки) становить 31 копійку.
 
Комунальне АТП №1 та підприємство «Успіх-БМ», подали на розгляд до міської ради розрахунки тарифу при так званому «звичайному» режимі руху. «Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України, передбачено, що при розрахунку тарифу у звичайному режимі, окрім витрат підприємства, враховують і планові  річні чисті доходи від інших видів діяльності. Однак згідно з розрахунками зазначених підприємств, таких доходів у них немає. Тобто львівські маршрутки не здійснюють комерційних нерегулярних перевезень, вони не рясніють рекламою як ззовні, так і всередині. Або такі доходи не облікують. До прикладу, місячна оренда реклами на автобусі №53, що обслуговує «Успіх БМ», становить близько 5 тисяч гривень. Якщо врахувати, що на маршруті курсує 18 автобусів, як стверджує перевізник, то в рік підприємство лише від реклами на цьому маршруті може отримати більше одного мільйона гривень доходу.
 
Найбільшим сюрпризом для львів'ян, мабуть, стануть дані перевізників щодо кількості автобусів, які щоденно курсують містом. Отже, як стверджують керівники п'ятьох автотранспортних підприємств, щодня, щоб забезпечити комфортне і вчасне добирання львів'ян на роботу чи навчання, на вулиці міста виходить не менше аніж 90% від передбаченої кількості автобусів. На маршруті № 7, таких 10 автобусів марки «Богдан», і коефіцієнт їх випуску на лінію становить 95%. На № 25 – 15 автобусів, мінімум 87% з яких щодня виходять на лінію. І для кожного автобусу нараховано витрати на паливо, зарплатню, шини, які включені до загального обрахунку тарифу.
 
Такої кількості автобусів, мабуть, надто багато для міста Львова. Адже, за даними перевізників, завантаженість їх в середньому не більше 50% від пасажиромісткості. До прикладу, відповідно до даних АТП-14630, у салонах автобуса MAN, що курсують маршрутом №31, перебуває не більше 24 пасажирів, при тому, що у автобусах цієї марки, згідно з техпаспортом, 23 місця для сидіння.
 
Такі невисокі показники завантаженості маршрутних таксі спричиняє і низький рівень загального обсягу пасажироперевезень. На популярному маршруті № 3а за один оборотний рейс (від центру міста до «Кінг Кросу» і у зворотному напрямку) перевозять всього 68 пасажирів! Пасажиромісткість електрона, згідно з технічним паспортом, становить 102 пасажира. У дві сторони – це 204. Ми вже не говоримо про пасажирів, які сходять та заходять на проміжних зупинках.
 
Складається враження, що значна кількість пасажирів по дорозі випадають на ходу або зникають безвісти іншим втаємниченим способом. Адже перевізники вперто не помічають величезну кількість людей, які ледь поміщаються у салонах міських автобусів.

Львівська міська влада мала б подбати про комфортні умови життя своїх мешканців та гостей міста. Натомість, на основі цих фантастичних цифер, наданих перевізниками, подає на погодження до Антимонопольного комітету України рішення про підвищення тарифу на перевезення.
 
Відтак ГО «Розвиток Громади» виступає проти будь-яких змін у вартості проїзду до проведення комплексного обстеження пасажиропотоків і формування загального плану мобільності, проведення прозорого конкурсу на транспортні перевезення та початки формування транспортної стратегії Львова.

 

«Вголос»
 

ІА "Вголос": НОВИНИ