У вівторок, 6 серпня, в Україні набув чинності Закон «Про інформацію для споживачів харчових продуктів». Виробники повинні упродовж трьох років перейти на нові стандарти інформування людей.

Насамперед, виробникам заборонили вказувати на продукті властивості, яких він насправді не має. Також не можна вказувати «особливі» характеристики продуктам, якщо вони притаманні й іншим товарам.

Виробникам забороняється вводити в оману споживачів за допомогою графічних зображень чи опису компонента, якщо його там немає. До прикладу можна віднести крабові палички, які не містять м’ясо краба, а складаються з обробленого м’яса риби. Виробники ж часто розміщують на упаковці зображення краба.

Не можна приписувати продуктам лікувальні властивості, крім товарів спеціальних медичних цілей чи природних мінеральних вод.

Інформація про продукт повинна бути всюди: на упаковці харчових продуктів або на прикріплених до них етикетках, або у супровідних документах.

Також виробники не можуть приховувати або спотворювати дані про продукт іншою текстовою чи графічною інформацією. Інформація має бути подана так, щоб її можна було прочитати.

Висота малих літер в описі продукту повинна дорівнювати або перевищувати 1,2 міліметра. Якщо тара дуже маленька (менша за 80 квадратних сантиметрів) – 0,9 міліметра.

Також виробники обов’язково мають надавати інформацію українською мовою. Позначка ГМО є обов'язковою, якщо в будь-якому інгредієнті продукту частка ГМО більше 0,9%.

ІА "Вголос": НОВИНИ