Передає ВВС

Вони здатні переносити понад 600 різних видів бактерій, про що свідчить аналіз ДНК.

Багато з цих бактерій є збудниками хвороб людини, зокрема пневмонії, кишкових інфекцій та зараження крові.

Як показують експерименти, мухи переносять і розповсюджують бактерії, які живуть у них на лапках і крилах. Буквально кожен крок, який робить муха, спричиняє поширення живих бактерій.

"Люди й раніше здогадувалися, що мухи є переносниками патогенних бактерій, але ніхто не підозрював про масштаби цього явища", - каже один з авторів дослідження, професор Дональд Брайант з Університету штату Пенсильванія.

Епідемії

Учені проаналізували ДНК при вивченні мікробів, знайдених на і у тілі кімнатних (Musca domestica) і м'ясних (Chrysomya megacephala) мух.

Кімнатна муха, яка живе по всьому світу, виявилася переносником 351 виду бактерій. М'ясна муха, що живе в теплих країнах, є носієм 316 видів бактерій. Значну частину цих мікроорганізмів переносять обидва види мух.

Дослідники, які опублікували отриману інформацію в журналі Scientific Reports, відзначають, що служби охорони здоров'я, можливо, недооцінюють роль мух у розповсюдженні інфекційних захворювань.

"Наступного разу на пікніку добре подумайте, чи варто їсти салат, на який сіла муха", - зауважує професор Брайант.

Однак вчені вважають, що мухи можуть виконувати й корисну функцію - вони є системою раннього попередження про наближення інфекції, як дрони, що збирають інформацію про патогенних бактерій.

"Мух можна спеціально запускати в важкодоступні місця, а потім вивчати їх як збирачів біоматеріалу", - каже науковий директор Технологічного університету Наньян в Сінгапурі Стефан Шустер.

Кімнатні мухи відомі своєю зневагою до гігієни - їм подобається харчуватися гнилими продуктами, падаллю та фекаліями. Вважається, що вони є переносниками цілої низки захворювань людини, свійської худоби та рослин.

1. М'ясні мухи часто з'являються у тілі мертвих тварин. Вони розповсюджені в міських районах і часто зустрічаються на території боєнь, м'ясопереробних підприємств і звалищ харчових відходів.