Науковці відкрили та дослідили новий тип антибіотиків

Американські вчені заявили про відкриття нового типу антибіотиків, які отримали назву «малацидини».

Дослідники виявили ці сполуки, вивчаючи бактерії, що живуть у ґрунті, повідомляє Naked science.

Перші дослідження показали, що малацидини ефективні проти метицилінрезистентного золотистого стафілокока – мікроорганізму, що викликає пневмонію і сепсис.

Під час дослідження вчені проаналізували дві тисячі зразків ґрунту, які були зібрані на всій території США. Вчені шукали в ДНК виділених бактерій певні мотиви – короткі послідовності амінокислот або нуклеотидів, імовірно пов'язані з певними функціями.

Дослідників цікавили мотиви, характерні для кальцій-залежних антибіотиків (ліків, здатних знищувати мікроорганізми лише у присутності кальцію). Ці мотиви могли виявитися «сигнальним прапорцем», що вказує на існування більш довгої генетичної послідовності, пов'язаної зі здатністю знищувати мікроорганізми.

Знайдені послідовності розмножили і за допомогою методів генної інженерії ввели в бактерії-стрептоміцети, які найчастіше використовуються для синтезу антибіотиків. Через деякий час бактерії почали виробляти малацидини. За словами дослідників, новий препарат втручається в механізм, за допомогою якого у бактерій-збудників хвороб формуються клітинні стінки.

Препарат випробували на щурах, заражених метицилінрезистентним золотистим стафілококом. Засіб виявилося ефективним, при цьому збудник захворювання не ставав з часом стійким до антибіотика.

Зазначається, що перед тим, як стати компонентом ліків, малацидини повинні пройти багато щаблів перевірки ефективності і безпеки.

«Вголос»