Про це у «Правді. Наживо» говорили із Петром Топільницьким, експертом з переробки нафти та газу, та екологом Сергієм Швайкою.
«Впровадження стандарту Євро-5 вплине на покращення екологічної ситуації тільки разом із впровадженням автомобілів, адаптованих і виготовлених по стандартах Євро-5. Різниця у цих машин – у якості очистки відпрацьованих газів», – пояснив Швайка.
За словами експерта, вимоги до пального регламентуються понад 20 показниками. Проте відрізняються вони лише декількома. Наприклад, у Євро-4 максимальний вміст сірки дорівнює 50, а у Євро-5 – 10 мг.
«Якщо взяти Євро-4 і Євро-5, то викиди окисів азоту в першому не регламентувались, а зараз – регламентуються. Так само і з твердими вуглеводами. Але, на жаль, ці викиди ніхто не перевіряє», – додав він.
До слова, 80% пального в Україні – це експорт. Що стосується внутрішніх виробників, то наразі вони переходять на новий стандарт пального. Втім, процес не обійдеться і без перешкод, зазначив Петро Топільницький:
«Є два українські нафтопереробні заводи – Кременчуцький та Шебелинський. В принципі, для першого не є великою проблемою перейти на Євро-5, для другого – це складніше, бо новий стандарт стосується не лише бензину, але й дизельного палива. А його випускати набагато складніше, бо потрібно регулювати більше показників, які механічними методами змінити не можна».
За його словами, 25 років тому Україна переробляла 60 мільйонів тонн нафти, і мала 6 нафтопереробних заводів та 6 газопереробних.
«На сьогодні – переробляє до 3 мільйонів тонн. Питання у тому, де ми беремо її? У своїх сусідів, в яких не повинні купувати», – додав експерт.
Більше – у відео. Прямий ефір «Правди. Наживо» дивіться щобудня о 19.00 на телеканалі НТА.
ІА "Вголос": НОВИНИ