[media=114123,114125,114126,114127,114128,114130,114132,114135,114137,114140,114142,114144,114147,114149,114150,114154,114157,114160,114162,114163,114164] 

Про це повідомили вчора під час відкриття першої найскладнішої черги будівництва тунелю.

Як повідомив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, який брав участь в урочистостях, новий Бескидський тунель прискорить доставку вантажів до Європи.

Наразі завершено найскладнішу частину робіт – пройдено верхній уступ тунелю. Загалом новий двоколійний тунель замінить наявний одноколійний, побудований у 1886 році. Він має обмеження за швидкістю руху 15-40 км/год. і лишається єдиним «вузьким» місцем напрямку Чоп – Львів. Новий тунель проектують під швидкість 60-70 км/год., він збільшить пропускну здатність цієї ділянки шляху з 47 до 100 пар поїздів на добу.

Тунель має стратегічне значення, адже є частиною п’ятого транспортного коридору від Італії до України.

«Будівництво нового тунелю – це ще один проект, завдяки якому Україна зможе реалізувати свій транзитний потенціал. Нині через Бескид здійснюють 60% обсягів перевезень, які йдуть через західний кордон, у тому числі транзитних. Новий тунель дозволить нам створити конкурентні умови для перевезення вантажів за цим напрямком», – наголосив міністр.

Новий двоколійний Бескидський тунель – один із наймасштабніших інфраструктурних проектів за часи незалежності України. Загальну вартість будівництва оцінюють майже в 2,2 млрд грн. Проект реалізовують за кредитні кошти, завдяки співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Європейським інвестиційним банком (ЄІБ). Бюджет першого етапу будівництва становив 39,71 млн доларів США кредитних коштів ЄБРР. Триває підготовка документів для вибірки першого траншу в сумі 5 млн євро із 55 млн євро загальної суми кредиту від ЄІБ.

Довжина запроектованого тунелю становить 1764,5 м, глибина закладання 781-807 м над рівнем моря. Для спорудження тунелю вибрано новоавстрійський метод проходки (будівництво передбачено як вибуховим, так і прохідницьким методами з використанням випереджувального екрана). З міркувань безпеки в тунелі передбачено влаштування 3-х з’єднувальних евакуаційних каналів між старим і новим тунелями довжиною 22 м кожен, а також 49 ніш та 12 камер.

ІА "Вголос": НОВИНИ