Про це повідомляється у системі «Прозорро», пишуть Наші гроші.

У 2017 р. фірма представлятиме Україну в справах за позовами компанії «Todini Construzioni Generali S.p.A.» (Італія) до Державного агентства автомобільних доріг України у Судовій колегії королівської лави Господарського суду Високого суду правосуддя Англії та Міжнародному арбітражному суді Міжнародної Торгової Палати.

«Todini» у 2013 р. виграла тендер на ремонт двох ділянок автодороги М-03 Київ-Харків-Довжанський за 2,27 млрд грн у рамках спільного з Світовим банком проекту. Роботи мали виконати до вересня 2014 р.

«Укравтодор» у серпні 2016 р. розірвав договір із «Todini» через систематичне невиконання робіт і став вимагати від неї 227,31 млн грн за двома гарантіями. У вересні 2016 р. суд наказав відкликати ці вимоги і утриматись від нових, бо фірма планує подати позов про арбітраж проти Держагентства, що вона і зробила у березні 2017 р. Сума позовних вимог склала 193,67 млн грн, очікуються вимоги ще на понад 360 млн грн.

За словами замголови «Укравтодору» Євгенія Бараха, підрядник привіз техніку в Україну, але перевірка з’ясувала, що на об’єкті фактично її працювало значно менше, ніж заявлено.

Держагентство відмовилося платити ПДВ за відсутню техніку, тому фірма шість разів переносила дату введення дороги в експлуатацію, а у квітні 2016 р. взагалі заявила про припинення будь-яких робіт і продала техніку.

Згодом стало відомо, що на початку 2016 р. італійську компанію купила фірма «Prime system KZ» (Казахстан) Оріфджана Шадієва і Садира Махмутова.

За угодою з «Withers LLP», найдорожче коштують послуги партнера Крістофера Коффіна – $762 за годину. Кошторис також включає копіювання по $0,27 за сторінку.

До справи залучать англійських радників Люка Парсонса і Руперта Д’Круза, експерта з французького права Олів’є Лауда та українське юридичне ТОВ «Василь Кісіль і Партнери» Василя Кисіля, Олега Альошина та Олега Макарова.

За даними керівника держпідприємства «Укрдорінвест» Олени Криворучко, проблема з «Todini» була викликана незадовільною якістю робіт та контролюючих суб’єктів.

В інтерв’ю «Дзеркалу тижня» вона повідомила, що йдеться про проект, який фінансується Світовим банком, — ремонт ділянки траси М-03 “»Київ—Харків—Довжанський». Його реалізація розпочалася в січні 2013-го, загальна вартість — 450 млн дол. Для реалізації робіт на ділянці Лубни—Полтава на загальну вартість порядку 240 млн дол впродовж півтора року був обраний підрядник — італійська компанія Todini. 2014-го вони мали закінчити.

Іншими складовими цього проекту ніхто не опікувався, усі зосередилися виключно на роботі Todini. І 2013 р. вибірка кредитних коштів була хорошою, порядку 80 млн, наступного року — близько 85. Усі очікували, що й виконання робіт буде на рівні. Але 2015-го розпочалися проблеми — контракт вчасно виконаний не був, і його треба було продовжувати. Тоді виявилося, що контракт підписувався в гривнях, і відповідно до його умов, оплата мала здійснюватися в євро та доларах за курсом 8 і 10 грн відповідно. Звичайно, на той час такого курсу вже не було. Як з’ясувалося потім, 100% виконання робіт підрядник теж не забезпечив. При вибірці у 207 млн із 240 готовність виконаних робіт не дотягала до 70%. Природно, нам ця ситуація здалася дуже підозрілою. Контракт подовжувався п’ять разів, і вже була спроба підрядника просити шосте подовження, а основною статтею його витрат було утримання офісу підрядника в Римі. Сам об’єкт має безліч дефектів. Переговори з підрядником зайшли в глухий кут. Вони приїжджали, намагалися «владнати» це питання з Мінінфраструктури та Укравтодором. Не вийшло. Роботи були зупинені самим підрядником. Подавалися претензії, і в серпні 2016 року контракт розірвали з нашої ініціативи. Але роботи завершити треба, і на відкритому тендері, проведеному за всіма процедурами Світового банку, було знайдено нову компанію. Наш кредитор був шокований не менше ніж ми статусом виконання робіт підрядником, який в інших країнах добре себе зарекомендував, а ось в Україні повівся інакше.

ІА "Вголос": НОВИНИ