За аналізами Урядового Центрального Реєстру Транспортних засобів і водіїв (УЦРТЗіВ) вже другий рік поспіль у Польщу в рекордному темпі надходять вживані автомобілі з Заходу, повідомляє газета Wyborcza.

Цей результат на 8,9 відсотків (приблизно 84 тисячі штук) нижчий, ніж у 2016 році, коли показники зареєстрованих уживаних автомобілів у Польщі були найвищі за останні вісім років. Але в 2017 році імпорт старих автомобілів зупинився на найвищому рівні з середини минулої декади, коли після вступу в ЄС у Польщі відмінили бар'єри (ліміти) для ввезення вживаних автомобілів.

З аналізу УЦРТЗіВ випливає також, що другий рік поспіль у Польщу привозили із Заходу в основному старі машини, які не відповідають сучасним стандартам викидів вихлопних газів. Більш ніж 53 відсотки торішніх зареєстрованих уживаних імпортованих автомобілів припадало на машини, яким було більше десяти років.

Це означає, що поляки все частіше приїжджають з доріг Західної Європи на старих машинах. Тому що на початку цього десятиліття автомобілі, яким є більш ніж десять років, становили трохи менше половини автомобілів, імпортованих в країну.

Несподівано в останні два місяці 2017 року різко зменшилися реєстрації уживаних автомобілів. У листопаді це падіння становило 17,5 відсотка, а в грудні – до 36 відсотків. На думку аналітиків, у значній мірі це може бути внаслідок проблем при реєстрації автомобілів, з якими зустрічаються водії після введення Міністерством адміністрації і оцифрування  від 13 листопада 2017 року модернізованої системи CEPiK 2.0. Як випливає зі звітів, опублікованих міністерством, досі не вирішено частини з 75 основних проблем, які виникли після введення модернізованої системи.

Міністерство фінансів Польщі пояснює, що з 1 жовтня 2017 року відбулося введення нового зразка декларації зі сплатою акцизного податку з автомобілів, імпортованих з інших країн ЄС.

 

«Вголос»

 

ІА "Вголос": НОВИНИ