Про це в місті Ельблонг заявив у четвер міністр морського і річкового господарства Польщі Марек Грубарчик, передає Укрінформ.

 

«Інвестор — морське управління у Гдині, тобто міністерство обрало Новий Світ як найкраще місце для реалізації інвестиції. З інвестицією немає жодних затримок, їй ніщо не перешкоджає, роботи відбуваються за графіком», – наголосив Грубарчик.

 

Він нагадав, що міністерство розглядало три можливі місця для реалізації інвестиції. Однак, Новий Світ обрано з огляду на найкращі умови з точки зору інфраструктури під будівництво каналу, впливу на навколишнє середовище, відповідності інвестиції екологічним директивам ЄС.

Грубарчик зауважив, що на реалізацію інвестиції у бюджеті країни вже зарезервовано 880 млн злотих (близько 245 млн дол.) і в цьому контексті не передбачається жодних змін.

Вибір місця ще має затвердити генеральна дирекція з охорони навколишнього середовища РП.

Як інформувало агентство, проти реалізації Польщею цієї інвестиції різко протестує Росія, яка погрожує Варшаві заблокувати спорудження водного каналу. У квітні цього року губернатор Калінінградської області Антон Аліханов заявив, що будівництво каналу, яке польська сторона не консультувала з російською, може зашкодити екосистемі регіону, завдати удару по рибальству, а відтак економіці регіону. Він звинуватив Польщу в недотриманні міжнародних конвенцій, зокрема у рамках комісії з охорони морського середовища Балтики (HELCOM), яка працює з 1999 року.

Тоді Аліханов інформував, що Росія створить групу експертів (екологів, іхтіологів, океанологів), які оцінять наслідки будівництва каналу для екосистеми Калініградської області. Цей аналіз буде підставою для звертання до уряду РФ з вимогою вплинути на поляків, аби вони поважали міжнародні конвенції щодо екології Балтійського моря.

Раніше лідер правлячої у Польщі партії «Право і Справедливість» Ярослав Качинський заявляв, що із завершенням будівництва каналу буде подолано залежність Польщі від Росії в цьому регіоні. Він припустив, що Москва всілякими способами протидіятиме цій інвестиції, у першу чергу, з військово-політичних, а не екологічних міркувань.

Уряд Польщі прийняв рішення розпочати в 2018 році будівництво водного каналу через Віслинську косу, яке має завершитися до 2022 року. Планами передбачається, що канал матиме близько 1 км довжини, 60 метрів ширини і п'ять метрів глибини. Очікується, що через канал до порту в Ельблонзі зможуть заходити великі морські судна завдовжки 100 метрів, завширшки 20 м і зануренням до 4 м.

Вартість інвестиції повністю профінансує держава.

 

«Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ