Потік покупців у великих торговельних галереях у Польщі зменшується.

Великі маркети все частіше програють дрібним магазинчикам у боротьбі за покупця, який хоче робити закупки швидко і близько до дому чи роботи. Такий висновок роблять у польських медіа експерти з економіки.

Опитування Shopper Trak Index Poland показує, що за тиждень до 25 жовтня спад відвідувачів торгових центрів зменшився майже на 50%, а порівняно з попереднім тижнем - на 15,3%. Після місяців компенсації збитків торгівля знову стикається з величезними проблемами. На роботу магазинів впливає все більше обмежень. Наприклад, час для покупок для людей похилого віку. У години 10-12 магазини мають товарообіг, що менший до 40-50 відсотків.

Що не так з польськими центрами гандльовими

Польська рада торгових центрів також спостерігає занепад, хоча її дані свідчать про менший масштаб відтоку клієнтів. На підставі спостережень організація повідомляє, що на згаданому тижні потік покупців становив 70% порівняно із таким же періодом 2019 року, що є також ще на 10 %  менше, ніж тижнем раніше. За даними PRCH, з моменту введення подальших обмежень, таких як закриття гастрономії, кількість клієнтів зменшилася на 35 відсотків. Введення подальших обмежень, які пов'язані у тому числі і з пандемією коронавірусу може загрожувати майбутньому багатьох суб’єктів комерційного сектору, - каже Радослав Кнап, генеральний директор PRCH

Цьогорічні зміни вражають усіх операторів, таких як гіпермаркети. Наприклад, торговельна мережа Carrefour у звіті за третій квартал наголошує, що продажі компанії зменшились на 1,4%, до 498 млн. євро. Великі магазини все ще відчувають відтік покупців з торгових центрів. Супермаркети та менші магазини повернулись до зростання, йдеться у повідомленні компанії. Після дев'яти місяців 2020 року компанія зафіксувала 1,5 млрд. євро доходів, що збільшилися всього на 0,9% на порівняльній основі.

Відтік покупців з найбільших магазинів триває роками, розвиток сегменту в основному зупинився, а деякі магазини, як скажімо, Tesco навіть закриваються. Пандемія змушує покупців змінювати свої звички. Вони  вважають за краще платити ще більше за свої покупки, але не хочуть їхати далеко за ними. Дані GfK Polonia показують, що поляки частіше відвідували дисконтні магазини.

Малі магазини

- Під час пандемії близькість магазину стала важливим фактором вибору місця для покупок. Покупці хотіли уникнути непотрібних контактів, наприклад, у формі користування громадським транспортом, - каже Рафал Добровольський, менеджер домогосподарства GfK Polonia. - Саме тому вони частіше, ніж роки тому, вибирали точки поблизу. Цей підхід також підвищив результати супермаркетів та малих мереж магазинів, - додає він.

Видання «Rzeczpospolita» зазначає, що невеликі магазини стають дедалі більш конкурентоспроможними, і розрив щодо конкуренції у вигляді, наприклад, дисконтних магазинів, безумовно звужується. Опитування, проведене групою Eurocash та Польською торговою палатою, показує, що багато виробників дізнались про незалежні магазини, покращуючи там свою пропозицію. Однак різниця в цінах того самого асортименту та тих самих виробників між незалежними магазинами та дискаунтерами все ще коливається між 6%.

- Споживачі готові платити на кілька відсотків більше за зручність покупок поблизу дому чи роботи, але з більшими різницями вони, як правило, відмовляються від покупок, що не добре для них, власників магазинів, а тим більше для виробників, - каже Домінік Касперек, директор департаменту центральні закупівлі групи Eurocash, що керують мережами Groszek, Lewiatan та ABC.

Наприклад, мережа Biedronka покращила свої результати. За півроку продажі польської мережі зросли на 10,9%, лише за другий квартал - на 8,7%. За даними галузі, компанія продемонструє більш високі темпи зростання доходів у третьому кварталі. Щоправда, нові карантинні обмеження, такі як тривалість робочого часу, з’явилися лише у жовтні і це дещо може пригальмувати зростання.

Президент Польської організації торгівлі та розподілу Рената Юшкевич вважає, що ситуацію може дещо покращити призупинення заборони торгівлі в неділю. Тоді частина покупців зможе робити закупи у вихідний.

Читайте також у свіжих новинах

чому падає польський злотий ?!

як польські маркети приваблюють покупця акціями

 

ІА "Вголос": НОВИНИ