Про це у студії «Правди.Наживо» заявив кандидат економічних наук Андрій Тодощук.

«Ці поправки розпочинають перший етап легалізації і впровадження в правовий простір «човникової» торгівлі. Це боротьба із незаконним звільненням від оподаткування товарів. Тобто ті люди, які завозили товари і не сплачували податки, зараз потребуватимуть додаткових ресурсів для цього», - пояснив він.

Однак, такі зміни сподобались не всім. Так, у Львівській та Волинській областях люди перекрили дороги біля пунктів пропуску «Шегині» – «Медика», «Рава-Руська» – «Гребінне» та «Ягодин» – «Дорогуськ».

«Раніше кожен громадянин України, який заїжджав у державу, мав право один раз на 24 години завозити безмитного товару на 500 євро або на 50 кг. Це якщо говорити про автомобільні пункти пропуску, бо в аеропортах було право на товар вартістю 1000 євро без вагових параметрів. Тепер дозволяється безмитне провезення, однак – раз на 72 години. Крім того, є додаткове обмеження, що людина, яка ввозить ці безмитні товари, повинна бути відсутня за межами України 24 години», – зазначив Андрій Тодощук.

За його словами, «човникова» торгівля присутня у всіх країнах, де є суттєва різниця у цінах. Втім, коли вартість видатків на «не розмитнення» та податків на розмитнення буде однакова, тоді це явище перейде в законне русло.

«Зміни мають бути глибшими та систематичнішими. Потрібно контролювати, хто далі реалізує ці товари без сплати податків. Думаю, що жоден бізнесмен, наприклад, в Німеччині, не зможе завезти нелегально товар, на якомусь складі його перевантажити і продати без сплати податків. У нас поки що в Україні це є, але з кожним роком ця ніша зменшується», –  додав економіст.

Більше – у відео. Прямий ефір «Правди. Наживо» дивіться щобудня о 19.00 на телеканалі НТА.

ІА "Вголос": НОВИНИ