ЛЬВІВ, 30 СІЧНЯ, PRESSTIME.COM.UA. — Радник-посланник Посольства РФ в Україні Євгеній Пантелєєв закликав українську владу не вимагати відповідальності власника ЛАЗу Ігоря Чуркіна тільки та те, що він російський бізнесмен.

Про це він заявив на міжнародній конференції «європейська інтеграція України та відносини з Росією: виклик чи взаємосумісність» у Львові сьогодні.

«Завод належить російському власникові, але не російській державі. У нас свобода бізнесу передбачає, що люди самі складають свої бізнес-плани, самі їх реалізовують і самі відповідають за їхню реалізацію», - сказав він.

«Якщо склалася така ситуація, що власник демонструє свою неефективність, тоді виникає питання про те, яким чином він повинен понести за це відповідальність. І така постановка питання єдиноправильна. Тільки відповідальність нести він повинен не в політичному плані, тільки тому, що він громадянин РФ. Досить прикладів, коли й у представників інших держав не все виходить, вони змушені залишати, продавати, міняти форму правління свого бізнесу», - додав Пантєлєєв.

У зв’язку із цим він закликав відкинути політичні нюанси і діяти чітко за законами.

«Якщо власник відновить реалізацію своїх зобов'язань перед трудовим колективом і це колектив задовольнить, він залишиться. Якщо так трапиться, що колектив і власник не знайдуть спільної мови, ну тоді, очевидно, хтось буде допомагати знайти цю спільну мову», - зазначив російський дипломат.

Нагадаємо, що голова наглядової ради ВАТ «Львівські автобусні заводи» російський бізнесмен Ігор Чуркін пообіцяв голові Львівської ОДА Миколі Кметю, що з 2 лютого ЛАЗ відновлює виробництво. Він також запевнив, що всі борги перед працівниками будуть погашені.

Прокурор Львівської області Олексій Баганець взяв під особистий контроль ситуацію із виплатою зарплат на ЛАЗі

Заборгованість заводу по зарплаті перед своїми працівниками становить близько 5 млн. грн.. Заборгованість у пенсійний фонд складає біля 3 млн. грн.

У грудні Львівська ОДА та керівництво ЛАЗу визначили джерела погашення боргів по зарплаті працівникам заводу. Після тривалих переговорів міськрада погодилась купити тролейбус ЛАЗу за зниженою ціною – 1,125 млн. грн., ці кошти мали скерувати на погашення заборгованості. Натомість одразу після цього міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що у міському бюджеті Львова не має грошей, щоб купити тролейбус у ЛАЗу. Водночас, ЛАЗ розповсюдив заяву, у якій висловив здивування, що Львів вирішив купити луцькі тролейбуси попри наміри «Львівелектротрансу» купувати львівські машини.

Львівський автобусний завод заснований 1945 року. Приватизація підприємства закінчилась 2001 року. Зараз ЛАЗ виробляє автобуси та тролейбуси. Також завод працює над розробкою трамваю.

ІА "Вголос": НОВИНИ