Законом №2245 внесено наступні зміни.

1. Розширено перелік об’єктів, які не належать до об’єкту оподаткування Рентною платою за рахунок обсягу газу (метану) дегазації вугільних родовищ, який не відповідає вимогам до якості природного газу, призначеного для транспортування, промислового або комунально-побутового споживання (п.п.252.4.8 п.252.4 ст.252 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

2. Впроваджено пільгові ставки у розмірі 12 та 6 відс. вартості об’єктів оподаткування Рентною платою за природний газ, що видобуватиметься із покладів глибиною до та понад 5000 метрів відповідно (далі – Пільгова ставка) гірничими виробками, які у ПКУ визначені як «нові свердловини» (п.252.20 ст.252, п.п.14.1.124¹ п.14.1 ст.14 ПКУ).

Особливу увагу необхідно звернути на визначення терміну «нова свердловина», як об’єкту, пов’язаному з оподаткуванням.

Так, «нова свердловина – свердловина, буріння якої розпочато від денної поверхні суходолу (рівня нуль метрів згідно з проектом свердловини) після 1 січня 2018 року, що підтверджується актом про введення в експлуатацію бурової установки».

Зважаючи на те, що об’єктом оподаткування Рентною платою є обсяг товарного природного газу, що видобутий у звітному періоді, то запропонована редакція об’єкту, пов’язаного з оподаткуванням, який ідентифікує лише момент можливого спорудження гірничої виробки, не забезпечує ідентифікацію:

а) звітного періоду, у якому може бути застосована Пільгова ставка;

б) порядку обчислення об’єкту оподаткування за Пільговою ставкою.

Наказом Державного комітету природних ресурсів України від 20.04.2005 №76, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 06.09.2005 за №995/11275, регламентовано Порядок ведення обліку нафтових і газових свердловин, який у тому числі передбачає складання Паспорта свердловини із зазначенням у ньому не тільки виду свердловини, але й «результати випробовування свердловини» щодо дати випробовування, та інтервалу глибин випробовування (розділ 7 Паспорту), а також «стан експлуатації» в частині дати початку експлуатації та інтервалу глибин перфорації (видобування) (розділ 11 Паспорту).

Отже, ідентифікація звітного періоду, у якому можуть застосовуватися Пільгові ставки може бути виконаною на підставі відповідних розділів отриманого від платника Паспорта свердловини.

При визначенні об’єкта оподаткування за Пільговою ставкою в межах ділянок надр із свердловини, що введено в експлуатацію до 2018 року, необхідно враховувати різницю між величиною об’єкту оподаткування Рентною платою, задекларованому у звітному періоді, що передує зазначеної у Паспорті свердловини календарному місяцю введення в експлуатацію, та обсягом у відповідному звітному періоді після введення в експлуатацію «нової свердловини».

3. Затверджено ставки Рентної плати для вуглеводнів, що видобуватимуться в умовах угод про розподіл продукції у розмірі 2 та 1,25 відс. для нафти та природного газу відповідно (п.252.20 ст.252 ПКУ).

4. З метою формування джерел фінансування територіальних громад, подібно до існуючого розподілу коштів Рентної плати, що надходить від інших ніж вуглеводнева сировина видів корисних копалин, з 2018 року запроваджується розподіл Рентної плати, що надходить від вуглеводневої сировини у співвідношенні 5 до 95 відс. загального фонду місцевого та державного бюджетів відповідно (пункти 41 – 42 ст.64 та п.51 ст.29 Бюджетного кодексу України).

Слід зазначити, що у січні 2018 року сплачені платниками суми Рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини за податковими зобов’язаннями грудня 2017 року зараховуватимуться у повному обсязі до загального фонду Державного бюджету України.

5. Збільшено ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин (п.45 розділу І Закону №2245), а саме:

5.1. для зберігання природного газу та газоподібних продуктів, нафти та інших рідких нафтопродуктів ставки збільшено на 16,7 відс.;

5.2. для витримування виноматеріалів, виробництва і зберігання винопродукції, а також для провадження іншої господарської діяльності – на 16,8 відс.;

5.3. для вирощування грибів, овочів, квітів та інших рослин – на 16,2 відс.;

5.4. для зберігання харчових продуктів, промислових та інших товарів, речовин і матеріалів – на 17,6 відсотка.

Лист ДФС №1464 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72744.html

 

Платники єдиного податку з 01.01.2018 не сплачують авансові внески при виплаті дивідендів

 

Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон №2245) внесено зміни до п.п.57.11.2 п.57.11 ст.57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а саме: починаючи з 01.01.2018 платники єдиного податку звільняються від обов’яку нарахування та сплати авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів.

Так, обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку на прибуток за визначеною п.136.1 ст.136 ПКУ ставкою покладається на будь-якого емітента корпоративних прав (крім платників єдиного податку), що є резидентом, незалежно від того, чи користується такий емітент пільгами зі сплати податку на прибуток, передбаченими ПКУ, чи у вигляді застосування ставки податку на прибуток іншої, ніж встановлено п.136.1 ст.136 ПКУ.

 

Єдиний внесок: пільги зі сплати для фізичних осіб – підприємців і членів фермерських господарств

 

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) листом від 19.01.2018 №1644/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення» (далі – Лист №1644) у зв’язку з прийняттям Закону України від 03.10.2017 №2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», яким внесено зміни, зокрема, до частини четвертої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) та які набули чинності з 01.01.2018, повідомила наступне.

гідно із внесеними змінами з 01.01.2018 особи, зазначені, у пунктах 4 та 51 частини першої ст.4 Закону №2464, звільнятимуться від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон №1058), та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

З метою уникнення неоднозначного тлумачення норм частини четвертої статті 4 Закону №2464 Пенсійний фонд України листом від 05.12.2017 №38450/03-13 надав перелік осіб, які звільнятимуться з 01.01.2018 від сплати ЄСВ.

Умови призначення пенсії за віком визначені ст.26 Закону №1058, а саме: досягнення особою віку за наявності страхового стажу, тривалість якого зазначено у частинах першій – п’ятій ст.26 Закону №1058.

Крім цього, законодавством передбачено призначення пенсій за віком раніше встановленого ст.26 Закону №1058 віку. Це пенсії за віком на пільгових умовах, дострокові пенсії за віком та пенсії за віком зі зниженням пенсійного віку.

Отже, звільнятимуться від сплати ЄСВ фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени фермерського господарства, які:

- отримують пенсію за віком (у тому числі на пільгових умовах (передбачені частинами другою та третьою ст.114, п.2 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1058));

- отримують дострокову пенсію (у тому числі на пільгових умовах (передбачені частиною п’ятою ст.115, п.72 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1058));

- отримують пенсію зі зниженням пенсійного віку (у тому числі на пільгових умовах (передбачені ст.55 Закону України від 28.02.1991 №796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»));

- є особами з інвалідністю, незалежно від отримання пенсії або соціальної допомоги;

- досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (незалежно від виду пенсії).

Зазначена пільга не поширюватиметься на осіб які:

- отримують пенсію у зв’язку з втратою годувальника та не досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058;

- отримують пенсію за вислугу років та не досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058.

Дія частини четвертої ст.4 Закону №2464 не поширюється на осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

Лист №1644 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/listi/72750.html

 

Міністерство фінансів України затвердило узагальнюючі податкові консультації для банківських установ

 

Наказом Міністерства фінансів України від 01 лютого 2018 року №77 відповідно до пункту 52.6 статті 52 глави 3 розділу II Податкового кодексу України та Порядку надання узагальнюючих податкових консультацій затверджено три узагальнюючих податкові консультації з деяких питань оподаткування банківських установ податком на прибуток підприємств та податком на доходи фізичних осіб, а саме:

Узагальнюючу податкову консультацію щодо застосування положення підпункту 1 підпункту 139.3.3 пункту 139.3 статті 139 Податкового кодексу України у редакції, що діяла до 01 січня 2018 року;

Узагальнюючу податкову консультацію щодо застосування положень підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України стосовно визнання банками заборгованості безнадійною;

Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування операцій зі прощення чи списання заборгованості.

ІА "Вголос": НОВИНИ