Під час зустрічі Ігор Лазорко інформував, що у 2018 році податок на нерухомість нараховуватиметься фізичним особам - власникам об’єктів нерухомості за звітний 2017 рік.

Так, підпунктом 266.5.1 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 м.кв. бази оподаткування.

Мінімальна заробітна плата на 01.01.2017р. визначена у розмірі 3 200,00грн. Отже, граничний розмір ставок, передбачений для розрахунку податку в 2018р. за звітний 2017р., не повинен перевищувати 1,5 %, або 48,00 грн. за 1 м. кв. бази оподаткування.

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 статті 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Заступник начальника також розповів, що підпунктом 266.4.1. п.266.4 ст.266 ПКУ визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Також, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (п.п.266.4.2 п.266.4 ст.266 ПКУ).

Водночас, п.п.266.4.3 п.266.4 ст.266 ПКУ встановлено, що пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п.266.4 ст.266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності). 

Також під час зустрічі платників інформували про основні зміни податкового законодавства, нагадали про початок кампанії декларування – 2018 та наголосили на дотриманні норм трудового законодавства.

По завершенні зустрічі присутні мали можливість отримати особисту консультацію, пораду та обмінялися досвідом своєї роботи.

 

Основні зміни податкового законодавства розповіли в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ

 

У Сихівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулася зустріч заступника начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ Ігоря Лазорко із платниками податків та громадськістю на тему: «Зміни податкового законодавства. Електронні сервіси ДФС України. Кампанія декларування 2018».

Під час зустрічі податківці нагадали підприємцям про порядок звітування за результатами року, наголосивши на перевагах електронної звітності. Звернули увагу на початок деклараційної кампанії, яка стартувала з 1 січня і триватиме до 1 травня поточного року, розказавши про випадки, коли громадяни зобов’язані задекларувати отримані у 2017 році доходи. Акцентували увагу також на тому, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» з 1 січня 2018 року збільшено мінімальну заробітну плату, яка тепер становить 3723 грн. на місяць, та прожитковий мінімум для працездатної особи - до 1762 гривень, зазначивши, що відповідно для підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, збільшується сума сплати єдиного податку.

Особливу увагу учасників зустрічі було звернуто на законодавчі новації, зокрема щодо нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Зокрема, що фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, а також ті, що на загальній системі оподаткування та провадять незалежну професійну діяльність, у 2018 році сплачуватимуть за місяць не менше розміру мінімального страхового внеску - 819,06 гривень.

Окремо зупинились на новаціях з податку на прибуток, ПДВ, податку на доходи фізичних осіб та рентних платежів.

На завершення заходу Ігор Лазорко нагадав про функціонування «Електронного кабінету», а саме: що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованого в Міністерстві юстиції 01 серпня 2017 року за №942/30810, запроваджено інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет».

Створення ІТС «Електронний кабінет» забезпечено на базі існуючого електронного сервісу «Електронний кабінет платника».

Електронний кабінет має функціональні частини:

- відкрита (загальнодоступна) частина та приватна частина (особистий кабінет).

Для забезпечення взаємодії засобами Електронного кабінету в приватній частині (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою веб-сторінкою користувача, платник податків здійснює електронну ідентифікацію з використанням ЕЦП відповідальних осіб платника (директора, бухгалтера, осіб, які мають право підпису), наданого будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис».

Приватна частина (особистий кабінет) Електронного кабінету забезпечує надання платнику податків послуг, перелік яких передбачено Податковим кодексом України.

Для забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи Електронного кабінету у розділі «Електронна звітність» офіційного веб-порталу ДФС розміщено перелік тестових платників.

Ігор Лазорко інформував, що вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

 

Про новації електронного адміністрування ПДВ

 

Днями заступник начальника Галицької ОДПІ Тарас Левицький провів зустріч з платниками податків, під час якої поінформував присутніх, що система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних та розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, була запроваджена ще з квітня 2017 року.

За словами Тараса Левицького, період з 01 квітня 2017 року по 1 липня 2017 року був перехідним. Відтак, система працювала у тестовому режимі, тобто з певними послабленнями. А саме під час виявлення невідповідності процедура, визначена п.201.16 ПКУ, здійснювалась без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі. І от з 1 липня електронна система вже запрацює в повному режимі. А значить блокуватиме реєстрацію ризикових податкових накладних.

Також Тарас Левицький детально роз’яснив новації у механізмі електронного адміністрування ПДВ, та зауважив, що автоматизований моніторинг здійснюється фіскальною службою на підставі аналізу звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за встановленою формою.

У результаті моніторингу реєстрація податкової накладної може бути відновлена або ж платнику може бути відмовлено у такій реєстрації.

Підсумовуючи зустріч, Тарас Левицький відповів на питання платників щодо податку на додану вартість та звернув увагу на те, що у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, платник має право надати Таблицю даних платника податків.

У ході зустрічі висвітлювались основні зміни податкового законодавства, які набрали чинності з 01.01.2018 року з оподаткування податком на додану вартість, податком на доходи фізичних осіб, єдиним внеском, умов застосування спрощеної системи оподаткування. Проінформовано про новації в справлянні ЄСВ у 2018, зокрема, платники єдиного податку 1 групи сплачуватимуть внесок не менше мінімального розміру; змінено розмір максимальної величини бази нарахування ЄСВ. З нового року всі ФОП будуть зобов’язані сплачувати єдиний внесок до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом. Також акцентовано увагу на дотриманні вимог трудового законодавства та зазначено, що мінімальна заробітна плата з нового року складатиме 3723,0 гривень.

 

Історія виникнення податків - школярам

 

Нещодавно фахівець сектору організації роботи Галицької ОДПІ провела лекцію на податкову тематику для учнів десятого класу СЗШ№98.

Інспектор розповіла про історію виникнення податків, їх види, права та обов’язки платників податків. Про податки в житті кожного громадянина України. Як використовувати свої права та впевнено крокувати у доросле життя. Ці знання допоможуть школярам зрозуміти як правильно будувати відносини з державою, усвідомити, що податки сплачуються для того, щоб держава могла виконати покладені на неї функції.

Школярів проінформували, що всі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Також учнів запросили до податкової інспекції для ознайомлення з специфікою роботи працівників Центру обслуговування платників територіальних органів ДФС, послугами, які надаються під час обслуговування суб’єктів господарювання та громадян.

 

Актуальні питання оподаткування для платників податків – юридичних осіб під час семінару для платників податків

Фахівці Галицької, Личаківської та Залізничної ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області провели семінар для платників податків Львова на тему: «Нове в оподаткуванні. Актуальні питання оподаткування для платників податків – юридичних осіб».

Податківці розповіли платникам податків про основні зміни в податковому законодавстві, які вступили в дію з 1 січня цього року, звернули увагу на зміни щодо подання в 2018 році податкової звітності фізичними особами – підприємцями. Також зупинились на кампанії декларування доходів за 2017 рік. Зокрема, фахівці нагадали, які категорії громадян зобов’язані до 1 травня 2018 року подати декларацію про майновий стан і доходи, а які можуть скористатися правом на податкову знижку. Розповіли про електронні сервіси ДФС України.

Під час семінару на питання учасників надано детальні роз’яснення та консультації щодо практичного застосування податкових змін .

ІА "Вголос": НОВИНИ