Про це пише в своїй статті для DT.UA Оксана Онищенко.
Автор вказує, що декілька таких проблем виділили автори дослідження «Огляди ОЕСР на тему доброчесності в освіті: Україна 2017», проведеного в Україні Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Насамперед, це незадовільна якість викладання в школі та перевантаження.
«Батьки стверджують, що репетиторство від шкільних учителів допомагає збагачувати знання дітей і потрібне, щоб компенсувати обмежену ефективність навчання у класі – через надто велику кількість учнів, перевантажену навчальну програму та недостатню уважність їхніх дітей», – цитує автор звіт ОЕСР.
Крім цього, репетиторство вказує на ще одну проблему – сумніви батьків у тому, що шкільні програми відповідають програмам ЗНО. Як зазначає Онищенко, експерти, які готували Огляд, обговорювали цю проблему з фахівцями кількох престижних українських університетів та інститутів підвищення кваліфікації.
«Українські експерти вважають, що «між ЗНО і тим матеріалом, який викладається у школі, є невідповідність, але вона не стосується змістової частини. Скоріше, вона походить із самого формату ЗНО, який менш знайомий учням, ніж інші форми оцінювання», – йдеться в статті.
За словами автора, репетиторство є також проявом проблеми нерівного доступу до освіти, оскільки оплатити послуги репетитора можуть собі дозволити не всі. «Так, за даними Держстату, у 2016 році витрати українських домогосподарств на приватні додаткові заняття становили 24% від загального доходу родини.
«Це відповідає результатам з інших країн, де діти багатших батьків більш схильні до відвідування репетиторів, ніж діти з незаможних родин», – читаємо у Звіті», – вказує Онищенко. Вона також зазначила, що представляючи звіт про дослідження публічно, директор департаменту освіти і навичок ОЕСР Андреас Шляйхер підкреслив, що репетиторство – це феномен, що вимагає втручання органів влади.
Як відомо, Міносвіти обіцяє масштабну шкільну реформу, щоб заборонити репетиторство та оприлюднити шкільні побори.
ІА "Вголос": НОВИНИ