Про відкриття дослідники повідомили в журналі Scientific Reports.

Під час досліджень вчені підключили штучний інтелект для аналізу того, як збудник, малярійний плазмодій, взаємодіє з триклозаном, антибіотиком із звичайної «лікувальної» зубної пасти.

Цей антибіотик, як пояснюють біологи, пригнічує розмноження бактерій, заважаючи роботі одного з їхніх ключових ферментів, який відповідає за складання жирових молекул, необхідних для нормальної роботи клітинних стінок мікробів.

Загадку незвичайної поведінки антибіотика змогла вирішити «Єва» – автоматизована система ведення експериментів, роботою якої керував штучний інтелект. Вона допомогла вченим створити кілька тисяч нових штамів дріжджів, в чию ДНК був пересаджений один з життєво важливих генів плазмодія, і перевірити, як подібна процедура впливала на ймовірність виживання грибків при контакті з триклозаном.

Як виявилося, триклозан пригнічував розвиток малярії, заважаючи роботі зовсім іншого ферменту, DHFR, що відповідав за складання молекул деяких амінокислот і частин майбутніх «цеглинок» ДНК. На цей же фермент діє відразу кілька інших вже відомих ліків від малярії, але триклозан, на відміну від них, майже не взаємодіє з людської версією DHFR і не викликає серйозних побічних ефектів.

«Вголос»