Про це пише на сайті Громадська організація «Розвиток громади».

Загалом послуги централізованого збору та вивезення ТПВ зі Львова надають шість компаній: 5 приватних (ТзОВ «АВЕ-Львів», ТзОВ «Спецавтотранс», ТзОВ «Санком-Львів», ТзОВ «Грінера Україна», ТзОВ «ДВ-Екосвіт») та 1 комунальне підприємство (ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс»).
 
На виїзді зі Львова встановлено три вагових комплекси, на яких відбувається зважування сміття, фіксується номер машини, назва організації-перевізника, дата, а також напрям захоронення чи перезавантаження сміття. Звіти про зважені автомобілі в автоматичному режимі надходять до облдержадміністрації. Згодом обласний департамент розвитку та експлуатації ЖКГ отримує копії товарно-транспортних накладних або подорожних листів від організацій-перевізників, акти виконаних робіт та рахунки, на підставі яких виплачують бюджетні кошти за вивезене сміття і відшкодовують витрати за довезення сміття до місця призначення.
 
«При перевірці незначної частини номерних знаків автомобілів, які заїжджають на ваги, з'ясувалось, що сміття зі Львова підприємства-перевізники ТПВ вивозять на легкових автомобілях. Ця інформація перевірена через єдину базу зареєстрованих авто в МВС», – йдеться у повідомленні.

 
Отже, «Спецавтотранс», відповідно до інформації з ваги на «Шуварі», вивозить сміття на Volkswagen Grafter (АО0759ВО) з причепом, який у документах значиться як 14-тонний ДАФ.

За десять днів серпня авто двічі заїжджало на вагу на «Шуварі» і вивезло у Вінницьку область аж 36,400 тонн сміття (1.08 – 16,800 і 9.08 – 19,600). У реєстрі на відшкодування коштів «Спецавтотранс» подає вантажівку з номерами АС0759ВО, яка вивезла 54,42 тонни сміття.

«Грінера», замість сміттєвоза Mercedes-Benz, використовує для зважування сміття Daewoo Lanos (АІ5326АХ). Легковик вагою 17 тонн у серпні завіз на Богданівську 23,5 тонн сміття (1.08 – 6,760 тонн, 5.08 – 4,720 тонн, 9.08 – 12,120 тонн). Номерні знаки цієї вантажівки дуже схожі до справжніх (АІ5328АХ, АІ5328ЕХ і АІ5326ЕХ) вантажівок «Грінери», однак в реєстрі, який перевізник надає до департаменту на виплату коштів, ці машини взагалі не значаться: зважене сміття перевантажують на орендовані вантажівки і везуть на відстань щонайменше 1200 км від Львова.

«Санком» використовує для роботи мікроавтобус Renault Trafic АС0161ВО і Renault Magnum AC0151BO з причепом, які жодного разу не важились, однак в реєстрі на оплату зазначено, що ці автомобілі тричі по 20 тонн вивозили сміття в Сумську область. У реєстрі транспортних засобів, наданих «Санкомом», вантажівок з подібними номерами немає.
 
А 17-тонного «Мазу» з номерними знаками ВС8291ВІ взагалі не існує, однак ним вивозили сміття в Дрогобич і Яворів. У підтвердження департаменту представили 5 товарно-транспортних накладних щодо рейсів цієї вантажівки.

За інформацією зі зважування, в Сумську і Чернівецьку області «Санком» в листопаді вивіз 51,5 тонну сміття (1.11-17,700 тонн, 8.11-13 тонн і 10.11-20.800 тонн) на неіснуючій вантажівці з причепом «Рено»  з номерними знаками ВК0710АН. Цієї вантажівки немає ні в реєстрі, ні серед товарно-транспортних накладних.

Це лише кілька з десятків розбіжностей, які зафіксовані у роздруківках з трьох вагових комплексів, два з яких належать приватним особам і обслуговуються за їх рахунок.
 
«Не виключено, що ці розбіжності зумовлені людським фактором і є наслідком технічних помилок, однак вони підозріло повторюються у товарно-транспортних накладних і реєстрах. Крім цього, у реєстрі транспортних засобів, які є у розпорядженні перевізників ТПВ, є лише вантажівки «Грінери» зі схожими номерними знаками і «Санкому» з номерами ВС8291ЕІ, який паралельно з машиною-привидом фігурує в усіх документах.
 
Однак, беззаперечно, що у такому безладі надзвичайно просто сховати реальну кількість сміття, яку продукує місто Львів, а відтак і кількість коштів, що необхідні на його вивезення і утилізацію», – йдеться у повідомленні.

 

«Вголос»
 

ІА "Вголос": НОВИНИ