Про це dyvys.info  розповів Святослав Товстига, активіст ГО «За якісний транспорт».

«Це означає, що вже з 4 вересня львів’яни сповна відчують відсутність громадського транспорту на собі», – застерігає Святослав Товстига. Активіст зазначає, що перенесення кінцевих зупинок автобусів приміських напрямків на окраїни міста на початку вересня призведе до транспортного колапсу.

«Закорочення маршрутів на в’їзді в місто саме зараз – не найкраща ідея. Спершу варто було б вивчити пасажиропотоки. Ми знаємо, що в нас відбувся приплив мешканців, але як такого кількісного показника – у нас немає. Тобто у нас немає тих 650 автобусів, які згідно з паспортом мають виходити на маршрути. У вересні, в найкращому випадку, виїде близько 400 маршруток, адже цьогоріч спостерігаємо суттєве зменшення кількості автобусів. Зазначу, що у вихідний день – День незалежності – порівняно з попередніми роками виїхало на 150 автобусів менше – близько 370. Це викликано нестачею водіїв, технічним станом транспорту тощо. Тобто нам не вистачає автобусів, щоб возити наявну кількість пасажирів. Натомість департамент дорожнього господарства хоче додатково навантажити кілька тисяч мешканців на міську мережу транспорту, що викличе ще більше негативу та дискомфорту в людей, які доїжджають з районів, і тих, які живуть поруч», – зазначає Святослав Товстига.

Кілька років тому Львівська облдержадміністрація вже намагалася перенести кінцеві зупинки маршруток на приміські автостанції, але ця ідея провалилася. З того часу за їхнє облаштування ніхто не брався. «Маючи півтора року від першої спроби розвантажити місто, досі нічого не зроблено, не забезпечено нормальних умов для водіїв та пасажирів, – коментує Святослав Товстига. – Півтора року тому при ЛОДА була створена робоча група, куди входили ГО «За якісний транспорт», Укртрансбезпека та замовник – Департамент дорожнього господарства, транспорту та зв’язку ЛОДА. Але як такого закорочення маршрутів тоді не відбулося. Окрім того, провалився інвестиційний конкурс із будівництва двох автостанцій – АС  «Західна» на Городоцькій та АС №5. За цей час нічого не змінилося. Нормальних автостанцій у нас нема. Тобто у Львові є лише три автостанції, які відповідають базовому поняттю «автостанція» – мають криті павільйони, нормальні туалети, а не біотуалети, нормальне транспортне сполучення. Серед них АС на площі Двірцевій та автостанція на вулиці Б. Хмельницького. Усе решта – це автостанції тільки на паперах. Там не зможе сховатися від дощу 15-20 людей, зважаючи на те, що кожних 15 хвилин – відправлення транспорту, а йдеться про десятки автобусів», – розповідає громадський активіст.

Неврегульованою залишається й проблема транспортного сполучення автостанцій з центральною частиною міста, додає Володимир Іськович, заступник директора компанії «Успіх БМ». «З АС-3 взагалі невирішене питання. На цей напрямок вирішили додати чотири великі  автобуси, але суттєво це нічого не змінить. Поки він поїде в центр і повернеться – мине 40 хвилин. У час пік буде просто катастрофа», – констатує перевізник.

Недостатня кількість платформ для стоянки автобусів може спровокувати й аварійні ситуації. На автостанції №5 місць для відстою транспорту взагалі немає – автобуси паркуються при дорозі. А поблизу АС «Західна» – великий торговий центр, куди заїжджають вантажівки.   

«АС «Західну» я взагалі не вважаю автостанцією, туди б узагалі не мали заїжджати автобуси, поки з неї не буде зроблено щось, бодай схоже на автовокзал, – каже Святослав Товстига. – Більше року тому я як керівник громадської організації підтримував закорочення маршрутів, бо тоді йшлося про будівництво повноцінного автовокзалу. Але досі нічого не зрушило з мертвого місця. На АС «Західній» є ризик створення аварійних ситуацій. Вона є прохідною до торгового центру «Євротек», а туди кожні 10-15 хвилин заїжджають великі фури. Це зумовлює перехрещення виїзду автобусів від перону і заїзду туди великогабаритного транспорту. Щодо АС №3, то станом на півроку тому там не було перонів, а відправлення відбувалося від тротуару. Варто взагалі провести перевірку, чи ті автостанції відповідають нормам, передбаченим законодавством».

У ЛОДА про проблему нестачі транспорту, яка стане критичною вже цього місяця, теж знають. Тим не менше, від перенесення маршрутів не відмовляються.

За словами керівника департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку ЛОДА Романа Кокотайла, є угоди, укладені відповідно до результатів конкурсу з перевізниками на вимогу ухвали і звернень Львівської міськради  та рішень виконавчого комітету ЛМР.

Посадовець не заперечує, що транспорту недостатньо для обслуговування тієї кількості пасажирів, яка очікується, і те, що автостанції не мають відповідної інфраструктури. При цьому зазначає, мовляв, «є договір і вимоги Львівської міської ради і їх потрібно виконувати».       

Як відомо, всі автостанції Львова – приватні. І частину грошей, які пасажир витрачає на квиток, отримують не лише перевізники, але й власники цих автостанцій (а відповідно до наказу Міністерства інфраструктури, автостанційний збір складає 12-15% від вартості кожного квитка). Зокрема автостанцією «Західна», яку нещодавно побудували без тендеру та відкриття якої свого часу супроводжувалося інтригами, володіє ТОВ «Бізнесресурс». Компанія належить бізнесмену Ростиславу Хомі та Андрію Рокошу.

Також Ростислав Хома є співвласником ТОВ «Укрінвестбуд», а до 2007 року фірму ділили колишній мер Львова Любомир Буняк та начальник відділу містобудівної політики департаменту архітектури і розвитку містобудування ЛОДА Михайло Політило. Цікаво й те, що серед власників ТОВ «Укрінвестбуд», ТОВ «Хосаро» та ПП «Західна інженерна компанія» – Володимир і Тарас Хома. П’ять років тому фірма «Західна інженерна компанія» виграла тендер на будівництво трамвайної колії на Сихів. Тоді журналісти з’ясували, що замість 180 заявлених метрів колії було прокладено тільки 160. А фіктивні 20 метрів обійшлися міському бюджету в 1,2 мільйона гривень.     

 

ІА "Вголос": НОВИНИ