Про це свідчать дані опитування, яке провела соціологічна група «Рейтинг» 1 – 9 листопада 2014 р.

Натомість третина опитаних не має вишиванки і не планує мати її в майбутньому.

Найбільш поширеною вишиванка є на Західній Україні – кожний другий тут має одну або кілька. В Центрі та столиці – кожен третій, на Півдні та Сході – майже кожен п’ятий, на Донбасі – кожен десятий.

Вишиванка більш поширена в селах. Водночас, що заможніші люди та вищий рівень їхньої освіти, то частіше вони мають удома вишиванку. Серед жінок вишиванка має більшу популярність, аніж у чоловіків. Понад 40% респондентів, які вважають українську рідною мовою, мають вишиванку. Натомість серед опитаних, які рідною вважають російську, вишиванку мають лише 7%.

Близько 20% вдягають вишиванку кілька разів на місяць, натомість більшість (62%) – лише кілька разів на рік. Кожен шостий, хто має вишиванку, її не вбирає.

Для третини вишиванка означає вияв патріотизму, стільки ж вважає, що це демонстрація вірності традиціям. Для чверті це – святкове вбрання, для кожного п’ятого – модна нині річ, кожного десятого – оберіг, елемент особистого захисту. 

Водночас 7% вважають вишиванку звичайним одягом, 5% – ознакою радикального націоналізму, 3% – ознакою так званої шароварщини.

На селі вишиванка частіше означає вірність традиціям, для україномовних респондентів – це передусім вияв патріотизму. Жінки частіше за чоловіків бачать у вишиванці оберіг та святкове вбрання, а молодь, окрім того, погоджується, що вишиванка – модна нині річ.

Цікаво, що для людей, які мають вишиванку, але не вдягають її, ця сорочка частіше означає вірність традиціям. Для осіб, які вбирають вишиванку, але нечасто – вияв патріотизму та святкове вбрання, а для тих, хто носить часто, – оберіг. Наявність моди на вишиванки частіше відзначають ті респонденти, які її не мають.

Опитування проводили 1 – 9 листопада 2014 р. Було опитано 2400 респондентів. Помилка репрезентативності дослідження  не більше ніж 2,1%.

ІА "Вголос": НОВИНИ