Начальник Сихівського відділення Ігор Лазорко інформував, що з 1 січня 2017 року статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 3200 гривень.

Звернув увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці. Наголосив, що отримання заробітної плати в «конвертах» – це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівників, зокрема:

• права на відпустку, у т. ч. у зв’язку з вагітністю і пологами;

• права на оплату листка непрацездатності;

• права не працювати у вихідний чи святковий день;

• права на виплату вихідної допомоги при звільненні з роботи;

• права на призначення пенсійного забезпечення залежно від страхового стажу;

• права на збільшений розмір допомоги з безробіття відповідно до заробітку за останнім місцем роботи;

• права на допомогу у разі отримання травми на виробництві тощо.

Ігор Лазорко повідомив про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:

- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі 32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.

Ігор Лазорко інформував, що з 1 липня 2017 року механізм зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних запрацює в штатному режимі.

За його словами, цього року ДФС впроваджено нові процедури в відшкодуванні податку на додану вартість, зокрема спрощено механізм повернення ПДВ шляхом запровадження Єдиного публічного Реєстру на бюджетне відшкодування. Завдяки цьому процес повернення платникам бюджетних коштів здійснюється прозоро та автоматично, майже всі заявлені до повернення суми відшкодовуються протягом місяця за результатами камеральних перевірок: «Така система в автоматизованому режимі дозволяє зупиняти випадки безпідставної реєстрації податкової накладної у разі коли постачальник фактично не здійснює господарську операцію, а реєструє виключно з метою надання покупцю необґрунтованої податкової вигоди у вигляді неправомірного сформованого кредиту з ПДВ», - зазначив Ігор Лазорко.

В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці.

За результатами зустрічі зобов’язано роботодавців дотримуватися норм чинного законодавства стосовно прав і гарантій найманих працівників.

 

Право на податкову знижку за наслідками 2016 року можна використати до кінця поточного року

 

Під час «круглого столу» з платниками податків району в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Андрій Кобільник нагадав, що для реалізації права на податкову знижку за 2016 рік платнику податку необхідно заповнити та подати до податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи) податкову декларацію про майновий стан і доходи до кінця 2017 року.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

До податкової знижки можна включити:

- частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом. При цьому житловий будинок (квартира, кімната), що будується чи придбавається, має бути визначений як основне місце проживання (підпункт 166.3.1 п.166.3 ст.166 Податкового Кодексу України (далі – ПКУ);

- пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям. У разі здійснення пожертв розмір внесків не повинен перевищувати 4 % від суми загального оподатковуваного доходу за звітний рік (підпункт 166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ);

- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання (понесені витрати у 2016 році на здобуття середньої професійної або вищої освіти платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення не повинна перевищувати 1930 грн., у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року) (підпункт 166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ);

- страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення (понесені витрати у 2016 році не повинні перевищувати (у розрахунку за кожний з повних чи не повних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування): при страхуванні платника податку – 1930 грн. (підпункт 166.3.5 п.166.3 ст.166 ПКУ);

- при стахуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення – 965 грн. (підпункт 166.3.5 п.166.3 ст.166 ПКУ);

- суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій (включається сума витрат не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік) (абзац другий пп.166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ);

- суми витрат на оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита (обмежень не встановлено) (абзац третій пп.166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ);

- суми коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу (витрати, пов’язані з переобладнанням транспортних засобів, що належить платнику податків, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива. При цьому транспортний засіб, що переобладнаний, повинен бути перереєстрований у відповідних органах) (підпункт 166.3.7 п.166.3 ст.166 ПКУ);

- суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним (понесені витрати за державними програмами будівництва (придбання) доступного житла) (підпункт 166.3.8 п.166.3 ст.166 ПКУ).

 

Актуально для платників ПДВ - зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН

 

У Галицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області відбулася зустріч в.о.начальника Галицької ОДПІ Андрія Кобільника із платниками податків на тему: «Актуально для платників ПДВ - зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН».

 

Відкриваючи захід, Андрій Кобільник інформував, що з 01.07.2017 відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 ПКУ.

Наказами Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №654, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.08.2017 за №966/30834) та від 13.06.2017 №566 «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30622, затверджено:

- критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для призупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі – Критерії);

- вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;

- порядок роботи комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;

Тобто на теперішній час зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН здійснюється незалежно від галузі виробництва та/або видів діяльності суб’єктів господарювання.

Зокрема, для підприємств сільськогосподарської галузі вищевказаними нормативними актами не передбачено будь-яких відмінних Критеріїв для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Разом з цим, виходячи з практики опрацювання контролюючими органами документів та специфіки діяльності у галузі сільського виробництва, у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, що складена сільгоспвиробником з продажу власновирощеної сільгосппродукції, з метою підтвердження реальності здійснення таких операцій, до переліку документів для прийняття рішення про реєстрацію таких накладних, бажане надання наступної інформації:

- відомості про зареєстровані власні (орендовані) земельні площі задіяні у виробництві сільгосппродукції, реалізацію якої оформлено ПН, що зупинена;

- відомості про засіяні площі, залишки сільськогосподарської продукції та зібраний урожай згідно встановлених форм: «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур» – форма №4-сг, «Звіт про реалізацію продукції сільського господарства» – форма №21-заг, «Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на звітну дату» – форма №37-сг відповідно (за останній звітний період);

- інформацію про сільгосптехніку, яка використана сільгосптоваровиробником при вирощуванні, обробці та збиранні врожаю, або з придбання таких послуг.

Надання сільгосптоваровиробниками зазначеної інформації до Таблиць* чи Повідомлень** прискорить розгляд, забезпечить його об’єктивність, попередить зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН по аналогічній операції у подальшому.

Андрій Кобільник інформував, *Таблиця - Таблиця даних платника податку (наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (далі – Наказ №567));

- ** Повідомлень - Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (Наказ №567).

.

У Сихівському відділенні Галицької ОДПІ розповіли в яких випадках та яким чином подається Таблиця даних платника податків

 

Нещодавно в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ відбулася зустріч заступника начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігоря Лазорка з представниками малого та середнього бізнесу.

Ігор Лазорко поінформував, що починаючи з 01.07.2017 реєстрація податкових накладних/ розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621, зі змінами (далі – Критерії).

Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі – Моніторинг).

Моніторинг здійснюється Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) на підставі аналізу даних звітних показників платника ПДВ, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у такій реєстрації (далі – Комісія ДФС).

Платник ПДВ у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312301 (далі – Таблиця).

Таблиця надсилається виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Електронні формати Таблиці розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.

Таблиця може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за посиланням cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Також для формування Таблиці в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Підтвердженням про отримання Таблиці є перша квитанція (квитанція про доставку). Після обробки та розгляду Комісією ДФС Таблиці платнику протягом п’яти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування/неврахування інформації).

При заповненні Таблиці необхідно заповнювати вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010), код товару згідно з УКТ ЗЕД, код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010).

При поданні Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються), а також платник може зазначити коди товарів/послуг, які ним придбаваються (отримуються) для їх виготовлення.

Під час зустрічі також обговорювалися питання своєчасної сплати податків, погашення заборгованості, легалізації заробітної плати та рівномірне наповнення місцевого бюджету, а також проблемні питання, які виникають у платників під час застосування новацій податкового законодавства.

 

Як заповнити та подати Повідомлення про подання підтвердних документів платнику податку на додану вартість

 

Про це розповіли на зустрічі, яка відбулась в Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області керівництва інспекції з представниками бізнесу.

Відкриваючи захід, в.о.начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Андрій Кобільник зазначив, що при отриманні квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК платник податку має право подати на розгляд комісії Державної фіскальної служби (далі – ДФС), яка приймає рішення про реєстрацію, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. «в» пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Таке право зберігається за платником протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено.

Наказом №567 затверджено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – документи).

Переліки таких документів для критеріїв, визначених п.6.1 та п.6.2 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, є ідентичними, але надавати потрібно лише ті документи, які підтверджують реальність саме тієї операції, яка зазначена в податковій накладній, що зупинена.

Вичерпний перелік документів (всі направлені платником податків документи повинні бути завірені належним чином), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пояснення подається у вигляді Повідомлення щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601.

Всі поля Повідомлення є обов’язковими до заповнення.

Табличну частину Повідомлення необхідно заповнювати відповідно до табличної частини податкової накладної/розрахунку коригування (з відповідними знаками).

Надсилається Повідомлення виключно в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису відповідальних осіб. При цьому повідомлення формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі.

До Повідомлення по кожній податковій накладній в обов’язковому порядку додаються у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF копії всіх первинних документів, зазначених у Вичерпному переліку документів.

При формуванні пакету документів – додатків до Повідомлення форми J(F)1360101 варто враховувати, що розмір кожного додатка не повинен перевищувати 2 мГб.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Вичерпному переліку, платник податку повинен подавати до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв’язку.

Сформувати та направити Повідомлення з додатками можна:

- через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (режим «Ведення звітності»), вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua;

- через офіційний веб-портал ДФС України за допомогою безкоштовного програмного забезпечення ДФС та будь-якого програмного забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту) – за вибором платника самостійно на власний розсуд.

Перша квитанція, яку отримає платник після відправлення Повідомлення та додатка, підтверджує передачу платником документа в електронному вигляді, у другій квитанції визначається статус документа (Прийнято/Не прийнято).

У разі зупинення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов’язань Повідомлення подається платником податків – продавцем, що зазначений в розрахунку коригування та податковій накладній, яка коригується.

Роз’яснення щодо заповнення Повідомлення про подання підтвердних документів платником податку на додану вартість надано Державною фіскальною службою України в листі від 06.09.2017 №2723/99-99-07-05-01-18.

ІА "Вголос": НОВИНИ