Про це повідомила прес-служба Західного офісу Держаудитслужби. 

Аудитори виявили зайву виплату «Львівспецкомунтрансом» в розмірі 32,3 млн грн іншим підприємствам за вивезення твердих побутових відходів. Як з'ясувалось, підприємства, яким ЛКП переказало кошти, не проводили діяльності з утилізації та захоронення побутових відходів, оскільки ті не мали відповідних дозволів, полігонів чи інших виробничих потужностей для такої діяльності.

«Крім того, товарно-транспортні накладні цих перевізників не містять даних щодо пунктів розвантаження побутових відходів. На потреби самого підприємства чи інших суб'єктів господарювання замість безпосереднього вивезення та утилізації сміття використано 8,1 млн грн бюджетних коштів. Також на 7,4 млн грн завищено обсяги чи вартість виконаних робіт з вивезення побутових відходів. Наприклад, під час перевезення побутових відходів до м. Борислава одне з товариств, крім автомобілів марки MAN, використовувало автомобілі з меншою вантажопідйомністю, що призвело до завищення витрат на перевезення відходів на 4,6 млн грн», – повідомили аудитори.

Під час ревізії виявилося, що фінансовий стан підприємства потребує глибшого фінансового аналізу, тому керівництво Західного офісу Держаудитслужби прийняло рішення провести державний фінансовий аудит діяльності підприємства.

«За результатами аудиту, додатково виявлено втрати фінансових ресурсів на 3,7 млн грн та неефективне використання 32,2 млн грн бюджетних коштів. Зокрема, не повністю підтверджено суб'єктами господарювання обсяги перевезених твердих побутових відходів та фактичний кілометраж. На підставі цього проведено розрахунок відшкодування додаткових витрат з перевезення відходів, що призвело до зайвої виплати перевізникам майже 2,3 млн грн. Неналежний контроль підприємства за відображенням у подорожніх листах вантажних автомобілів інформації щодо кількості відходів, зібраних сміттєвозами з контейнерних майданчиків м. Львова, призвів до завищення обсягів зібраних та вивезених відходів і до безпідставних витрат 1,3 млн грн на їх захоронення»,м– йдеться у повідомленні Держаудитслужби.

Як зазначають аудитори, у Львівспецкомунтрансі, не маючи повного комплекту дозвільної і технічної документації, не зважаючи на спротив територіальної громади мікрорайону Рясне-2 та блокування громадськими активістами приміщення для брикетування відходів, підприємство придбало на умовах фінансового лізингу брикетувальне обладнання вартістю 20,9 млн грн та провело підготовчі роботи для його встановлення на суму 4,7 млн грн.

«Розташування об'єкта, пов'язаного з роботами зі сміттям, за обраною адресою неможливе, позаяк він перебуває у радіусі 15 кілометрів від злітно-посадкової смуги аеропорту, що є порушенням вимог Повітряного кодексу України (приваблює птахів, які можуть стати причиною авіаційних катастроф та створюють загрозу для повітряного руху). З цього приводу на адресу Львівської міської ради неодноразово зверталася адміністрація аеропорту. Отже, з урахуванням вартості придбаного приміщення для здійснення діяльності з брикетування твердих побутових відходів (майже 1,6 млн грн) загальна сума неефективного використання коштів становила 27,2 млн грн», – йдеться у повідомленні.

У Держаудитслужбі наголошують, що приміщення для сміттєсортувальної лінії на Рясне-2 придбане ЛКП «Львівспецкомунтрансом» у фізичної особи через 5 днів після того, як цей підприємець сам став його власником. При цьому, місту ця будівля обійшлась вже значно дорожче: різниця в ціні становила 1,2 млн грн.

Львівські державні аудитори дійшли висновку, що за умови дотримання вимог законодавства щодо встановлення цін (тарифів) на комунальні послуги (включаючи послуги захоронення), а також при укладенні підприємством договорів на захоронення не з посередниками, а з суб'єктами господарювання, які безпосередньо здійснюють захоронення, ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс» розрахунково заощадило б 4,9 млн грн.

 

«Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ