Про це в понеділок, 18 червня, повідомляють «Вести».

Клієнти різних банків скаржаться, що в один момент несподівано для себе виявили, що їхня платіжна картка заблокована.

Зокрема, про це заявляють клієнти «Укргазбанку», «Ощадбанку» і «Приватбанку».

Щоправда, у випадку з «Приватом» клієнти зазначають, що отримували повідомлення з проханням прийти в банк заздалегідь або відправити скан копії необхідних документів online. Інші ж банки питання повідомлення своїх клієнтів, мабуть, просто не ставили.

Тим часом в «Укргазбанку» журналістам підтвердили, що дійсно почали перевірки своїх клієнтів. Але наголошують, що це не їхня забаганка, а вимога НБУ.

«У зв'язку з постановою №417 ми повинні щорічно перевіряти дані клієнтів. Тому, якщо людина не з'явиться в банк, ми дійсно заблокуємо її рахунок», - зазначили в «Укргазбанку».

Про те, що йде така перевірка, повідомили ще в кількох банках.

За словами радника президента Асоціації українських банків Олексія Куща, вимога НБУ про перевірку клієнтів набула чинності ще у 2015 році, але зараз банки почали активніше її виконувати. «Однією з причин, яка змусила фінустанови активно перевіряти своїх клієнтів, стала боротьба з «дропами» і фейковими ФОП (фізична особа-підприємець). Останнім часом ці явища набули широкого масштабу», - зазначає Кущ.

Дроп - це сленгова назва людей, які продають злочинним угрупованням свої банківські карти (разом із SIM-картою) і право на їхнє використання.

Нарівні з цим, за словами Куща, в Україні активно продаються «фейкові ФОП». «Принцип схеми такий самий, як і з банківськими картами. Людина оформляє на себе ФОП і пише довіреність про передачу прав на здійснення всіх операцій, включаючи банківський рахунок», - зазначає Кущ.

ІА "Вголос": НОВИНИ