Країні загрожує беззаконня на дорогах, попереджають в МВС України, пише DW.

«Подивіться на парковки біля супермаркетів», – каже Ярослав, спілкуючись з нами телефоном. Він працює юристом на фірмі, яка продає в Україні автомобілі з литовською реєстрацією або привозить і оформлює такі авто через Литву. »Кожна третя-четверта машина – на литовських номерах. Якби це було небезпечно, їх би стільки не було», – каже Ярослав.

Впевненість в його голосі заспокоює. Перспектива зекономити декілька тисяч євро за розмитнення вживаного автомобіля спокушає. Його фірма бере за оформлення пригнаної з Німеччини машинилише тисячу євро. Це в декілька разів менше, ніж вартість офіційного розмитнення.

Киянин Ярослав і його компаньйони у Литві зареєстрували фірму, на яку оформлюють автомобілі. Таких фірм в цій країні вже й не злічити. На кожну з них оформлені десятки і сотні автомобілів, які продаються в Україну. Практика ця, вочевидь, стає дедалі популярнішою. Автомобілі везуть насамперед з Німеччини. За останній рік кількість ввезених німецьких авто зросла на чверть, повідомили DW у литовському реєстраційному відомстві Regitra. Литва перетворилася на найбільший в Східній Європі ринок вживаних авто. Скільки з них фіктивно оформлюються і вивозяться в Україну, литовські органи не знають.

«Покупцям» авто дається доручення і техпаспорт, за 44 євро на півроку робиться литовська страховка. Підписується навіть договір, який має створювати враження, що покупець став власником авто. «Куплену вами машину наш співробітник приганяє з Литви. Потім разом з вами він їде на білоруський кордон і вже з Білорусі ви заїжджаєте в Україну особисто. При цьому ви вказуєте, що нібито їдете транзитом з Білорусі в Польщу», – пояснює Ярослав.Автомобілі з литовськими номерами розлітаються, немов гарячі пиріжки.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ