Рейди стартували після низки трагічних ДТП, в яких сумарно загинули понад 15 осіб та постраждали більше двох десятків осіб, повідомляє «Сегодня».

У поліції заявили про готовність вжити заходів для зниження аварійності.

«Потрібно визначити проблемні ділянки доріг і розставити патрулі поліції відповідно до отриманих даних», – розпорядився на нещодавній зустрічі з головою Нацполіції перший заступник міністра внутрішніх справ Сергій Яровий.

Однак опитані нами перевізники прямим текстом заявляють: після перевірок вони все одно возитимуть людей по-старому, нехтуючи технікою безпеки. Жага наживи у них вище людського життя.

«У мене маршрут зі столиці до дальнього передмістя, – розповідає власник маршрутки. – Через перевірки я поки перестав розставляти в салоні пластикові стільці для пасажирів і брати «стоячих». Втрачаю гроші. По завершенні, напевно, спробую відновити таку практику – в салоні завдяки стульчикам з'являється чотири додаткових місця. Стандартний проїзд коштує 60 грн, на «табуретці» беру по 50. Додаткові 200 гривень за рейс на дорозі не валяються».

У інших водіїв їх «колимаги» розвалюються, але ремонтувати їх не збираються.

«Грошей на ремонт немає, та й ніхто не оплатить мені простій – просто будемо акуратніше, щоб не зловили копи», – кажуть водії.

Саме так: щоб не зловили, а не щоб не піддавати ризику пасажирів.

Таке злочинне ставлення водіїв частково пояснює офіційна статистика. За минулий рік в Україні було зареєстровано 2984 кримінальних провадження у ДТП. У них загинули 3432 особи. При цьому, як повідомили в прес-службі ГПУ, за рік до суду було направлено лише 670 справ про смертельні ДТП. Пояснюють тим, що такі справи вимагають багато часу для розслідування. У генпрокуратурі додають, що 1092 тисячі кримінальних провадження у смертельним ДТП були закриті через відсутність складу злочину. Ще 909 учасникам таких ДТП оголошено підозру.

Вироки

Як випливає з аналізу переданих до суду кримінальних проваджень за минулий рік, наразі судді оголосили всього 276 вироків справах ДТП зі смертельними наслідками (від 3 до 10 років в'язниці). По відношенню до загальної кількості переданих до суду справ – це менше половини.

«За 2017 рік за частиною 2 статті 286 КК України (один загиблий в ДТП) засуджений і позбавлений волі 241 осіб. За частиною 3 (два і більше загиблих) – 35 осіб», – повідомила представник прес-служби державної судової адміністрації Ольга Какауліна.

За її словами, частина кримінальних проваджень про ДТП ще розглядаються в судах.

Дефіцит суддів і чесності

Експерти і юристи називають кілька причин того, що в Україні колосальна різниця між кількістю смертельних ДТП і фактичним числом винесених вироків.

«Через дефіцит суддів у нас «кульгає» судова система. Якщо вирішити кадрову проблему, то розгляд справ прискориться, – вважає адвокат Іван Ліберман. – Крім того, часто в обвинувальних актах мають місце бути процесуальні порушення, через що суд не приймає такий документ і, як підсумок, – справа затягується. Також є дані, що на одного прокурора за службовим обов'язком припадають сотні кримінальних проваджень, тобто правоохоронці не завжди вчасно справляються з покладеними на них обов'язками».

Автоексперт Володимир Караваєв додає, що він не виключає продажності представників влади в справах про смертельні ДТП.

«Не виключаю, що присутня корупція», – говорить він.

ІА "Вголос": НОВИНИ