Василь Попович, голова постійної депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку, член фракції НСНУ у Львівській міській раді.

Пане Василю, з якими проблемами зіткнулася депутатська комісія інженерного господарства, транспорту та зв’язку у році, що минає?

На закінчення 2008 року найбільша проблема полягає в тому, що виконавчі органи міської влади не врахували помилок, яких допустилися минулого року. А саме - все, що стосується інженерного господарства міста – це дахи, дороги, енергозберігаючі технології. Тепло та водопостачальні комунальні підприємства.

Основна проблема – це відсутність проектних робіт на об’єкти, що пропонуються для капітального ремонту департаментом житло-комунального господарства. Неодноразові зауваження про проблеми, які стосуються цього питання, нажаль виконавчими органами влади не враховані, внаслідок чого багато робіт – це і будівництво та ремонт доріг, інших об’єктів – не виконано. Без проекту неможливо завершити роботи. До того ж постала й інша проблема – вартість виконання запланованих робіт збільшилася.

Тому комісія чітко ставить питання перед виконавчими органами влади – доки не буде проектної документації на всі роботи, які стосуються інженерії, то не можна розпочинати проведення тендерів чи роботи у департаменті житлово-комунального господарства. Це ж стосується і управління капітального будівництва, і галузей, роботу яких розглядає і контролює наша комісія. Наступного року без належних проектних робіт ми не будемо починати жодних об’єктів.

Друге питання, над яким працювала комісія інженерного господарства, це водо і теплопостачання підприємств. Якщо розглядати ситуацію, що склалася сьогодні на комунальному підприємстві „Львівводоканал”, то, на думку комісії, не враховані наші зауваження, які стосуються покращення водопостачання. Амортизаційний знос водопровідних труб сягає 70%, тому основні кошти, які потрібно вкладати в комунальне підприємство, це кошти на заміну водопровідних труб.

Через те, що графік подачі води збільшився, а водопровідні труби не були замінені чи хоча б доведені до нормального стану, у Львові виникає дуже багато витоків в системі водопостачання води. Наші львів’яни платять за те, що вода витікає в річку. Є багато прикладів, коли таке недбальство тягнеться тижнями й місяцями. А то й роками! Наприклад, водопровід на вулиці Волецькій. Виписка з протоколу обстеження цього водопроводу неодноразово надсилалася на ім’я міського голови, в тому числі мною був зроблений запит на сесії, але це не дало жодних результатів, не призвело до якихось позитивних змін. Ніяких коштів не виділили і не активізували роботу із заміни аварійних ділянок водопровідних труб. І це не єдиний водопровід у Львові, який потребує негайного ремонту і вирішення проблеми.

Незбалансована політика фінансування різних галузей у місті також привела до того, що ЛКП „Львівводоканал” на сьогодні не сплатило відсоток за користування кредитом Світового банку. Підприємство перебуває на межі фінансової скрути та технічно - застарілих технологій з не можливістю заміни водопровідних труб та обладнання, внаслідок регулярного браку коштів.

Також можна називати ще багато інших підприємств, які є важливою кровинкою міста – це теплопостачальні підприємства, які мають подібні проблеми. На зауваження комісії щодо роботи цих підприємств виконавчі органи нашої влади ніяк не зреагували. І сьогодні через нефаховий підхід до проблем, які стосуються теплопостачання, виникають ситуації, коли люди сплачують за обігрів...неба. Це стосується багатьох теплопостачальних труб у місті, які не утеплені. Всі звернення комісії про виділення коштів на утеплення теплопровідних труб міський голова та виконавчі органи влади вперто ігнорують.

Скажіть, будь ласка, як ви ставитеся до того, що Стрийська районна рада вимагає від „Львівводоканалу” компенсацію за користування водними ресурсами у розмірі 1 мільйона гривень щороку?

„Львівводоканал” не може сплачувати такі суми Стрийській райраді на розвиток інфраструктури прилеглих до місць водозабору сіл. І на якій підставі? Львівська обласна рада щорічно отримує від комунального підприємства 4 мільйони гривень за користування природним родовищем прісних вод і 2,5 мільйони гривень – як компенсацію. Всі ці кошти йдуть у бюджет області, і обласна рада на підставі цієї суми має вирішувати питання компенсації Стрийській райраді, а не вимагати неіснуючих коштів у „Львівводоканалу”.

На останній сесії міської ради була прийнята ухвала про паркування транспортних засобів у місті Львові. Що ви можете сказати про це?

Кількість автомобілів у Львові весь час збільшується, міські дороги перевантажені. Тому я вважаю доцільним створення нових паркувальних місць. Це може допомогти нам вирішити проблему корків у місті. До того ж, це додаткові контрольовані надходження до міського бюджету. Сподіваюсь, що впровадження цієї програми допоможе нам як слід підготуватися до проведення футбольного чемпіонату „Євро-2012” у Львові.

Пане Василю, скажіть, будь ласка, що Ви думаєте про наболіле питання будівництва стадіону у Львові і як це може вплинути на проблеми інженерного господарства Львова?

Мені би хотілося, щоби сьогодні наш міський голова чітко заявив Львівській громаді про те, як ми будемо жити далі. Наразі ми маємо величезні проблеми у господарстві! У людей протікають дахи, не відремонтовані садочки, школи, лікарні і вони змушені підставляти каструлі під стелю, а нам нав’язують будівництво стадіону за міські гроші. Це є абсурдний і абсолютно нереальний проект.

І дивна позиція міського голови у цій ситуації, коли він знає, що держава коштів не дасть, міський бюджет не в силі подужати такі витрати - а на сьогодні за старими цінами потрібно 609 мільйонів на будівництво стадіону і 350 – на будівництво інженерії – підведення водо і газопостачання, електроенергії. Таких грошей у міста немає і в ситуації кризи на певний період часу не буде. Якщо мер у нас має такі кошти, то, будь ласка, нехай виділяє. Проблема в іншому – як можна насилувати бюджет міста і говорити неправду львів’янам про те, що такі кошти будуть.

Якщо ми дозволимо, щоби ці кошти були виділені з міської скарбниці, то змушені будемо припинити всю іншу діяльність, пов’язану з бюджетними установами - лікарнями, школами, дитячими садочками - і діяльність всієї інфраструктури, що стосується інженерії міста. Міський голова допустив першу помилку, коли півтора року розказував нам, що він успішно працює над проектом стадіону, а другу – зараз, розказуючи, що він шукає спасіння в облігаціях. На мою думку, такі його кроки є хибними.

Місто досі не виплатило гроші за вже випущені облігації у сумі 95 мільйонів гривень, а кредит світового банку у 20 мільйонів доларів ми маємо сплачувати ще протягом 15 років. Ми вже не маємо таких коштів, щоб своєчасно повертати борги, тобто у тому, щоб повісити на бюджет міста випуск незрозумілих облігацій на 200 мільйонів, логіка відсутня. Ми можемо поставити пам’ятник господарській бездіяльності міського голови Андрія Івановича Садового!

Тому депутатський корпус буде проти виділення коштів з міського бюджету на будівництво стадіону. По-друге, міський голова повинен вийти до міської громади і сказати, що він завалив „Євро”, завалив будівництво стадіону і коштів немає, тому що він не зумів за два роки справитися з організаційним питанням, що стосується будівництва та інвестиційного проекту підготовки до проведення чемпіонату.

З практики можна сказати, що основним пріоритетом роботи інженерного господарства є енергозберігаючі технології, водо і теплопостачання міста. Саме цим галузям має приділятися найбільше уваги і найбільше коштів. Треба покращувати ситуацію з водою і теплом, тому що розширити графік подачі води тільки за рахунок додаткової підкачки – не вихід із ситуації. Нажаль, це також один із варіантів недопрацювань міського голови. Так, ми розширили графік, але ніхто не порахував і не може сказати, на скільки відсотків збільшилися втрати, тому що за ці мізерні кошти, які виділяються на покращення водопостачання, нам треба працювати 50 років, щоб вирішити проблему.

Протягом листопада-грудня громадські організації Львова проводили збір підписів за дострокове припинення повноважень міським головою Львова. Якщо до депутатського корпусу міської ради поступить таке звернення, то як, на вашу думку, відреагують депутати?

Ми вважаємо, що сьогодні за ті промахи, які є в господарці міста Львова, міський голова повинен прозвітуватися, як перед депутатами, так і перед міською громадою, а після цього – зробити для себе певні висновки, тому що помилки, які допущені як в роботі житлово-комунальних підприємств, так і в роботі інших галузей, в тому числі що стосується стадіону, говорять про некомпетентність міського голови. Тому депутати будуть вимагати від міського голови звіт і приймати відповідне рішення на основі зробленого звіту.

Якими є прогнози роботи інженерного господарства Львова на наступний рік? Чи буде скорочуватися кількість ремонтних робіт?

У зв’язку з тим, що недовиконання бюджету наразі складає 80 мільйонів гривень, то наступного року роботи будуть різко скорочуватися. Але хотілося б, щоб ті структури, які відповідають за комунальне майно, земельне майно, і в тому числі міський голова і його заступники, чітко пояснили депутатам і міській громаді, чому не були своєчасно організовані антикризові заходи, щоб не допустити такого великого недовиконання бюджету. Тому паски треба затягати. Спричинилася до цього і світова криза. Реально коштів немає, тому багато із запланованого виконано не буде. Головне над чим буде працювати постійна комісія інженерного господарства, транспорту та зв’язку – виконання проектних робіт на об’єктах, які потребують капітального ремонту. Будемо змушувати управління транспорту провести тендери на пасажирські перевезення в місті. Інші питання, які стосуються стабільної роботи міської господарки.

ІА "Вголос": НОВИНИ