Законом України від 03.10.2017 №2148-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі – Закон №2148) внесено зміни до Законів України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Зокрема, внесеними змінами, запроваджено такі новації:

- максимальна база нарахування єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) з 01.01.2018 становитиме 15 розмірів мінімальної заробітної плати замість 25 розмірів прожиткового мінімуму;

- з 01.01.2018 платниками ЄСВ також будуть і члени фермерського господарства (у разі, якщо вони не належать до кола осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах);

- у разі якщо фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) і члени фермерського господарства отримують пенсію або соціальну допомогу, вони звільняються від сплати ЄСВ за себе;

- ФОП – платники єдиного податку першої групи втрачають право на сплату половинної (0,5) ставки мінімального страхового внеску ЄСВ: з 01.01.2018 вони будуть сплачувати ЄСВ у повному мінімальному розмірі, як і інші ФОП;

- фізичні особи, які виконують роботи на підставі договору цивільно-правового характеру, ФОП, а також особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства тепер також підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;

- ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерського господарства з 01.01.2018 сплачуватимуть ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

Закон №2148 набув чинності 11.10.2017 (опубліковано у офіційному виданні «Голос України» від 10.10.2017 №188).

Ігор Ларорко інформував, що платникам єдиного соціального внеску з метою попередження помилкової сплати коштів єдиного внеску на неналежні рахунки, що сплата коштів єдиного внеску має відбуватись виключно на рахунки, які відкриті територіальним органам ДФС відповідно до адміністративно-територіальних одиниць, на яких зареєстровані платники податків.

Реквізити небюджетних рахунків «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування» (далі – рахунки 3719) в органах ДФС Львівської області, відкритих Державною казначейською службою України, розміщені на субсайті Територіальні органи ДФС у Львівській області офіційного порталу ДФС України у розділі «Бюджетні рахунки» за електронним посиланням: http://lv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

Ігор Лазорко зазначив, що питання своєчасної сплати роботодавцями утриманих із сум заробітних плат найманих працівників податків, зборів та єдиного соціального внеску знаходиться на постійному контролі органів фіскальної служби.

Згідно з діючим законодавством єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Несплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування позбавляє працівників соціальних гарантій у випадках безробіття, тимчасової втрати працездатності, нещасних випадків та професійних захворювань тощо.

Окрім того, періоди, за які не сплачено внески, не будуть ураховані при призначені найманим працівникам пенсії.

За несвоєчасну сплату єдиного внеску передбачена відповідальність.

Так, у разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску.

За порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи платників єдиного внеску також несуть адміністративну відповідальність згідно з діючим законодавством.

Звернув увагу, платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), що законодавством, яке регулює порядок нарахування, обчислення і сплати ЄСВ, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.

Так, відповідно до частини 12 ст.9 Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями зі сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати.

У разі несвоєчасної або не у повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні у порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність (частина 11 ст.9 Закону №2464).

Ігор Лазорко розповів як виправити помилку у Звіті з єдиного внеску за попередні періоди. Порядок виправлення помилок передбачено в розділі V Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015р. №435 (далі – Порядок).

У разі виявлення помилки, допущеної в попередніх звітних періодах, страхувальник може здійснити самостійне виправлення такої помилки у поточному Звіті із застосуванням кодів типу нарахувань, передбачених пунктом 9 розділу IV Порядку (пункт 5 розділу V Порядку).

Крім цього, у пункті 9 розділу IV Порядку зазначено, зокрема, що внесення від'ємних значень сум нарахованої заробітної плати (доходу) допускається лише:

 

при відображенні сум перерахунків заробітку (доходу), що пов'язані з уточненням кількості відпрацьованого часу у зв'язку з відпусткою, тимчасовою непрацездатністю, та допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами, нарахованих у попередніх періодах;

при відображенні сторнованих сум відпускних та допомоги з тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.

Роз’яснення з цього приводу та як у Звіті з єдиного соціального внеску відобразити індексацію за попередні періоди надано Державною фіскальною службою України в листі від 03.10.2017р. №16871/5/99-99-13-02-01-16 «Щодо розгляду звернення».

Крім того Ігор Лазорко інформував, що платники єдиного внеску та застраховані особи можуть отримати інформацію з реєстру страхувальників у формі витягу. Розповів що Порядок надання інформації з реєстру страхувальників затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 651.

Державна фіскальна служба України щоденно оприлюднює на власному офіційному веб-порталі дані з реєстру страхувальників про взяття на облік/зняття з обліку платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва.

Якщо платнику єдиного внеску та/або застрахованій особі необхідна більш повна інформація з реєстру страхувальників про платника єдиного внеску, ніж оприлюднена на офіційному веб-порталі ДФС, або необхідне документальне підтвердження даних реєстру страхувальників, то у такому разі платник єдиного внеску та/або застрахована особа може отримати витяг з реєстру страхувальників.

Для цього необхідно подати запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою №1-ЗРС одним із таких способів:

- особисто платником єдиного внеску та/або застрахованою особою чи уповноваженою на це особою до територіального органу Державної фіскальної служби України (далі – контролюючий орган) за основним місцем обліку платника єдиного внеску або до іншого контролюючого органу;

- надсилається поштою до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску або до іншого контролюючого органу;

- в електронній формі засобами електронного зв’язку.

На завершення зустрічі учасники отримали відповіді на проблемні запитання, які їх цікавили.

Заступник начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ Ігор Ларозко висловив подяку учасникам зустрічі та запевнив, що думка представників бізнесу є важливою в діяльності фіскальної служби.

 

Які податкові накладні/розрахунки коригування не підлягають Моніторингу для зупинення їх реєстрації

 

У Сихівському відділенні Галицькій ОДПІ відбулася зустріч заступника начальника – начальник Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігоря Лазорка з платниками податків та гомадськістю на тему: «Які податкові накладні/розрахунки коригування не підлягають Моніторингу для зупинення їх реєстраці. Електронні сервіси ДФС України. Мінімальна заробітна плата».

Якщо за результатами перевірки ДФС встановлено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з цих ознак, – така податкова накладна/розрахунок коригування не підлягає Моніторингу.

Не зупиняється реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування якщо:

1) податкова накладна не підлягає наданню отримувачу (покупцю). Такі податкові накладні складаються у разі:

здійснення операцій з постачання неплатникам ПДВ;

при умовному продажу (зокрема, при нарахуванні податкових зобов’язань відповідно до п.198.5 ст.198 та п.199.1 ст.199 Податкового кодексу України, анулюванні реєстрації платника податку, у разі перевищення бази оподаткування над договірною вартістю);

при отриманні послуг від нерезидента;

при здійсненні експортних операцій;

зведені податкові накладні за щоденним підсумком реалізації;

2) податкова накладна складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (стаття 197; пункти 2, 3, 41, 12, 23, 26, 261, 27, 28 ,32, 38, 45, 46, 47 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України);

3) обсяг постачання, в податковій накладній/розрахунку коригування, зареєстрованих в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис.грн. та керівник - посадова особа такого платника податку займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох діючих платників податків. При визначенні обсягу постачання не враховується сума ПДВ. За поточний період береться звітний період, в якому складена податкова накладна/розрахунок коригування, що реєструється в Єдиному реєстрі податкових накладних;

4) загальна сума сплачених у 2016р. єдиного внеску та податків і зборів платником та його відокремленими підрозділами становить більше 5 млн.грн. При розрахунку суми податків не беруться до уваги суми ПДВ, сплачені при ввезенні товарів на митну територію України (ця ознака використовується з 01.04.2017р. до 01.01.2018р.);

5) одночасно D>0,05, а P < Pм ґ 1,3,

де D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S - загальна сума сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, за останні 12 місяців, за зареєстрованими ПН/РК;

P - сума ПДВ в зареєстрованих у звітному (податковому) періоді ПН/РК, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК;

Pм - найбільша місячна сума ПДВ в зареєстрованих ПН/РК за останні 12 місяців.

Питання щодо не проведення Моніторингу податкових накладних/розрахунків коригування роз’яснено в листі Державної фіскальної служби України від 06.09.2017р. №2723/99-99-07-05-01-18 «Про систему моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків».

 
                                                                 Учням про податки   

 

З метою виховання податкової культури серед молоді – майбутніх платників податків, фахівці Галицької ОДПІ проводять заняття на податкову тематику у школах міста.

Нещодавно учні ССЗШ №52 мали змогу разом з податківцями поринути в історію виникнення податків та становлення податкової системи під час проведення лекційного заняття.

Податківці розповіли майбутнім платникам податків, що податки – це основа формування бюджету країни, фінансування освіти, науки, культури, медицини, соціально-економічних програм, а працівники фіскальної служби забезпечують контроль за повним та своєчасним надходженням податків і зборів до бюджетів усіх рівнів. Добровільна сплата податків сприяє підвищенню життєвого рівня кожного громадянина.

Електронні сервіси, які розміщені на веб-порталі ДФС України та започаткування власної підприємницької діяльності особливо викликало зацікавленість серед учнів.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ