Інженери з Массачусетса винайшли спосіб, який дозволяє створювати електрику з чистого повітря. Ні, це не вітряна турбіна, — в основі пристрою лежить найпростіший мікроорганізм.

Вчені продовжують досліджувати найбільш екзотичні варіанти виробництва електроенергії і один із таких нещодавно виявили дослідники Університету Массачусетсу в Амхерсті,

Інженери зі США опублікували дослідження, згідно з яким вони створили пристрій для виробництва електроенергії просто з повітря, пише видання Nature.

Автори відкриття надихнулися біологічним організмом — протобактерією роду Geobacter, яку виявили близько 30 років тому біля берегів річки Потомак на Східному узбережжі США.

Цей мікроорганізм, який мешкає в мулі, має деякі бактеріальні нанодроти, і може проводити електрику навіть без кисню.

Вчені з Массачусетса використовували нанодроти бактерії Geobacter, які складаються з білка і можуть проводити електрику, і розробили на їх основі «Повітряний генератор», — пристрій, здатний безперервно створювати електроенергію.

Нанодріт у генераторі, аналогічний тому, який виявили в мікроорганізмі, використовує водяну пару в атмосфері і постійно створює електричний струм за допомогою двох електродів.

«Очікується, що ця дифузія заряду викличе врівноважувальне електричне поле або потенціал, аналогічний потенціалу мембран у біологічних системах. Підтримувана ступінь вологості, яка принципово відрізняється від усього, що спостерігалося в попередніх системах, пояснює безперервну вихідну напругу від нашого нанодротового пристрою», — пояснюють автори винаходу.

За їх словами, повітряний генератор може працювати за мінімальної вологості повітря в атмосфері, — навіть в умовах сухої пустелі.

Правда, напруга і сила виробленої електроенергії від такого генератора мізерні: пристрій може підтримувати приблизно 0,5 Вольт зі щільністю струму близько 17 мікроампер на квадратний сантиметр.

Вчені говорять, що кількох таких генераторів може вистачити для зарядки невеликих гаджетів.

«Кінцева мета полягає в створенні великомасштабних систем. Як тільки ми перейдемо до промислових масштабів виробництва дроту — ми зможемо створити великі системи, які зроблять істотний внесок у стале виробництво електроенергії», — пояснює один з творців генератора Джун Яо (Jun Yao).

Повітряниі генератор вчених зі США — це не перший пристрій у своєму роді. Раніше інженери створювали системи для виробництва електроенергії зі снігу, дощу і навіть космічного холоду.

Як відомо, офіційний Берлін планує припинити виробництво ядерної енергії до кінця 2022 року.