Міжнародна група дослідників виявила, що неандертальці, найближчі вимерлі родичі людини, мали здатність сприймати і відтворювати людську мову.

Про це повідомляється в статті, опублікованій в журналі Nature Ecology and Evolution.

Вчені провели томографію з високою роздільною здатністю скам'янілостей прадавніх людей для створення тривимірних моделей структур вуха у Homo sapiens і неандертальців. Отримані дані були використані для оцінки слуху, щоб з'ясувати, чи здатні були неандертальці сприймати звуки з частотним діапазоном, характерним для людської мови (від одного до п'яти кілогерц). Виявилося, що неандертальці досить добре чули звуки в діапазоні 4-5 кілогерц в порівнянні зі своїми предками, знайденими на місці розкопок в Атапуерці.

Дослідники також розрахували діапазон максимальної чутливості, або смугу пропускання. Більш широка смуга пропускання дозволяє використовувати велику кількість ледь чутних звуків при усному спілкуванні. Це підсилює здатність передавати чіткі повідомлення в найкоротші терміни. Смуга пропускання у неандертальців також виявилася ширшою, ніж у древніх людей з Атапуерки.

Відкриття вчених відповідає археологічним свідченнями про складні моделі поведінки неандертальців, включаючи технології виготовлення кам'яних знарядь, освоєння вогню і можливі символічні практики і обряди.

Раніше вчені виявили, що гени від неандертальців можуть допомогти деяким людям перенести коронавірус у легкій формі.

Читайте більше актуальних новин на Вголосі: