Відповідно до опублікованої в лютому 2018 року заяви від NASA, перебування в космосі може назавжди змінити ДНК, пише Paranormal-News.

Зміну ДНК підтвердив експеримент з ідентичними близнюками-астронавтами Скоттом і Марком Келлі, за якими ретельно спостерігали протягом цілого року після того, як 2 березня 2016 року Скотт Келлі повернувся після майже річного перебування на міжнародній космічній станції.

Дослідження близнюків було частиною великої програми «Project Human Research» по вивченню впливу космічного простору на організм людини. Дослідження проводилося в межах підготовки можливого польоту групи колоністів на Марс у майбутньому, під час якого люди будуть тривалий час перебувати в космічному просторі в кораблі на шляху до червоної планети.

54-річні ідентичні близнюки Келлі, як і всі ідентичні близнюки, мають абсолютно однакову ДНК, що робить їх ідеальними кандидатами для експерименту. Тим більше що ідентичні близнюки серед астронавтів зустрічаються ще рідше, ніж серед представників інших професій.

Скотт Келлі провів у космосі 340 діб без перерви, в той час як його брат Марк мав чотири, але короткострокових польоти (в цілому всього 54 дня). Під час дослідження і спостереження за братами враховувалися будь-які зміни в зовнішньому вигляді і в роботі внутрішніх органів і те, що з'ясувалося в результаті, виглядає досить дивно.

Хоча багато фізичних змін Скотта Келлі (як наприклад зріст) прийшли в норму після річного перебування на Землі, у нього виявили постійні зміни в ДНК. Виявилося, що близько 7% ДНК Скотта Келлі були змінені на постійній основі. На основі цього в NASA зробили висновок, що існує якийсь «космічний ген», який активується/змінюється лише після потрапляння людини в умови перебування в космосі, що і призвело до зміни ДНК Скотта Келлі.

Серед цих 7% генів, які зазнали зміни, виявилися гени, пов'язані з імунною системою, формуванням кісткової тканини, гіпоксією (кисневе голодування) і гіперкапнією (надмірна кількість CO2 в крові). Причому не вказано, чи позитивними виявилися зміни, чи вони привели до погіршення здоров'я і самопочуття Скота Келлі.

Були й інші зміни. Під час перебування Скотта Келлі на МКС, його кишкові бактерії змінювалися, але прийшли в норму, коли він повернувся на землю.

І вчені не знають, що стало для цього причиною, відмінності в видах їжі, вплив навколишнього середовища чи наявність якихось випромінювань. Також вчені вивчали розумові здібності Скотта Келлі і з'ясували, що у нього не було ніяких змін після попадання з Землі на МКС, але після повернення з МКС було невелике зниження рівня розумових здібностей. Може, це сталося через повернення з спокійного і тихого простору в галасливе і напружене сучасне місто.

Сам Скотт Келлі зізнається, що про те, що у нього на 7% змінених ДНК, він сам дізнався з газети як будь-які звичайні читачі і що для нього все це здається трохи дивним. Повні результати дослідження близнюків Келлі будуть опубліковані пізніше.

«Вголос»