Про це пише naked-science.

Крейга Вентера цілком можна назвати бунтарем в сучасній біології, людиною, прийняти якого готові не всі. Проте, всі погодяться з тим, що ряд його робіт стали серйозними досягненнями науки, включаючи альтернативний проект встановлення послідовності генома людини і, звичайно, створення синтетичних організмів, таких як клітина Syn 3.0, що містить мінімальний необхідний геном (рівно 473 гена).

Про розробку «Цифро-біологічного перетворювача» теж говорять досить давно: за словами самого Вентера, такий пристрій може забезпечити щось на зразок телепортації живих форм із Землі, скажімо, на Марс. Людям буде досить доставити «принтер» на місце, завантажити в нього потрібну генетичну послідовність - і можна починати колонізацію, навіть не приходячи на Червону планету самим. За словами Вентера, таку ідею підтримує і Ілон Маск.

У новій статті, опублікованій журналом Nature Biotechnology, Крейг Вентер і його співавтори представляють робочий прототип «Цифро-біологічного перетворювача» (Digital-to-Biological Converter, DBC). Коротко про пристрій і його роботу розповідає прес-реліз компанії Вентера Synthetic Genomics. У такій «принтер» досить завантажити набір «чорнильних картриджів» з простими органічними речовинами і послідовністю ДНК. Далі робота йде автоматично і не вимагає ніякого втручання людини. Апарат синтезує олігонуклеотиди, з них збирає повноцінну ДНК, на цій основі отримує РНК і білки.

За повідомленням авторів, поки що вершиною цієї хімічної еволюції для DBC залишається ціла вірусна частка (був використаний вірус грипу H1N1). Але, звичайно, це не межа: у найближчому майбутньому вчені мають намір розширити його можливості і отримувати на «принтері» все - від білкових вакцин і до простих бактеріальних клітин.