Середня сума надходжень до держбюджету від розмитнення однієї новенької автівки минулого року склала 196,3 тисяч грн, а від вживаної – 75,4 тисяч грн. Аналітики сайту «Слово і діло» підрахували, скільки Україна могла б отримати до бюджету і що за ці недоотримані кошти можна було б зробити чи купити, якби «євробляхи» були розмитнені.

У 2017 році за даними Державної фіскальної служби було розмитнено 80,5 тис. нових автомобілів, що на 27% більше, ніж за 2016 рік, і 72,9 тис. вживаних автомобілів, а це, зі свого боку, втричі більше, ніж у 2016 році.

За повною митною ставкою було ввезено лише 3,4 тис. старих іномарок, а за пільговим акцизом до України потрапило 69,5 тис. вживаних авто. Сума сплачених податків до держбюджету від розмитнення нових авто становить 15,8 млрд грн, а від вживаних іномарок – лише 5,5 млрд грн. Загальна сума мита склала 21,3 млрд грн.

Якщо кількість «євроблях» з порушенням терміну перебування (246, 4 тис.) помножити на середню суму надходжень від розмитнення однієї вживаної автівки (75, 446 грн), то виходить кругленька сума в понад 18,5 млрд грн. Саме стільки недоотримав держбюджет України від ввезення нерозмитнених іномарок до України.

Аналітики «Слова і Діла» підрахували, що на цю суму можна придбати 527 протитанкових ракетних комплексів Javelin (вартість 1-го комплексу Javelin у комплекті з 6-ма ракетами складає близько $1,3 млн). Або побудувати 1 тис. 162 км доріг, якщо врахувати, що середня вартість будівництва 1 км асфальтової дороги в 2017 році становила 15-17 млн грн (за даними міністра інфраструктури Омеляна ). Однак ці гіпотетичні 18,5 млрд грн так і не надійшли до бюджету.

Після того, як власники «євроблях» заблокували у вересні торік центр Києва, їм пообіцяли знайти шлях легалізації таких авто приблизно за 1,4 тис. євро. Про це повідомила голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, народний депутат Ніна Южаніна, пообіцявши внести зміни до Податкового, Митного та Бюджетного кодексу. Вона також наголосила, що це рішення стосується авто на іноземних номерах як пізніше 2010 року випуску, так і пізніше 2000 року. Але відтоді нічого не змінилося.

До слова, з 1 січня 2018 року розмитнення авто в Україні трохи подешевшало для окремих категорій автомобілів і мотоциклів. Мито на авто, як і раніше, залежить від об’єму двигуна та «віку» транспортного засобу. Адже в Україні з 1 вересня минулого року діє Угода про Асоціацію з ЄС. Вона встановлює на розмитнення ввезених з Євросоюзу авто перехідний період у 7 років і передбачає поетапне зменшення ввізного мита на транспортні засоби з Європи.

За зниженими акцизами можна ввозити автомобілі з 2010 року випуску. Але одна людина не може ввезти більше одного автомобіля протягом року і продавати його протягом ще одного року. Інакше доведеться повертати державі повний акциз.

У 2018 році ставки для нових авто з бензиновими двигунами становлять 6,3% вартості для двигунів об'ємом до 1000 куб. см, 7,3% – 1000-1500 куб. см, 5% – понад 1500 куб. см. Для імпортних електромобілів мито скасоване, а з 2018 року також введено нульові акциз і ПДВ.

З 2018 року в Україну заборонено ввезення автомобілів з екологічними нормами нижче Євро-6. Заборонено ввозити автомобілі за зниженим тарифом з Росії та окупованих територій.

 

«Вголос»

 

ІА "Вголос": НОВИНИ