Досі частина функцій, пов’язаних з управлінням цією компанією, була делегована Кабінетом Міністрів України Міністерству інфраструктури, повідомляє Урядовий портал.

 Своїм рішенням Уряд відкликав ці делеговані функції – відтепер всі рішення стосовно управління компанії і її звітності будуть прийматися не Мінінфраструктури одноосібно, а Кабінетом Міністрів, який є колегіальним органом, до складу якого входить і Міністр інфраструктури. Мінекономрозвитку надані лише повноваження з підготовки проектів таких рішень.

Також буде змінено склад Наглядової ради ПАТ «Укрзалізниця», до якого на конкурсних засадах будуть відібрані та включені незалежні директори, як того вимагають зміни до законодавства.

Цим рішенням Статут ПАТ «Укрзалізниця» приведено у відповідність до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об’єктами державної та комунальної власності», прийнятого Верховною Радою України 02.06.2016 р. в рамках реформи корпоративного управління суб`єктів господарювання державного сектору економіки. Перехідними положеннями вказаного закону вимагається привести статути і внутрішні положення цих суб`єктів господарювання у відповідність до прийнятого закону.

Варто наголосити, що з моменту утворення ПАТ «Укрзалізниця» завжди перебувала в управлінні Кабінету Міністрів, відповідно до чинного законодавства. Крім того, статтями 2 і 9 зазначеного вище Закону та пунктами 25 і 26 Статуту  ПАТ «"Укрзалізниця» встановлено, що засновником та єдиним акціонером товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Управління корпоративними правами держави стосовно товариства з моменту його утворення здійснює Кабінет Міністрів України.

Пунктами 54 і 55 Статуту товариства також встановлено, що вищим органом публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» є загальні збори, функції яких виконує Кабінет Міністрів України, та визначено повноваження, що належать до їх виключної компетенції.

Нагадаємо, що у 2016 році компанія після приходу нового менеджменту отримала уже декілька сотень мільйонів прибутку на відміну від 2015 року, який «Укрзалізниця» закінчила зі збитком біля 16 млрд грн. 

-

 

ІА "Вголос": НОВИНИ