Як пряме врегулювання спрощує життя українським водіям

Страхові компанії почали врегульовувати страхові випадки за новим методом. Тисячі автомобілістів на особистому досвіді переконалися, що підвищення рівня сервісу не обов'язково призводить до підвищення цін.

У  грудні 2016 року українські страхові компанії запустили проект прямого врегулювання збитків за ОСЦПВ. Станом на 1.01.2018 проект підтримують 18 з 54 українських компаній — членів МТСБУ. Клієнти цих СК здобули право вибирати компанію, де отримувати страхову виплату: або, як зазвичай, в компанії винуватця аварії, або — у свого страховика. Зазвичай, у другому випадку люди швидше отримували грошову виплату та уникали бюрократичних бар'єрів. Вартість полісів залишилася колишньою: страховики поліпшили сервіс для автомобілістів, але не підвищили тарифи.

МТСБУ, об'єднання українських страховиків, через 12 місяців після запуску проекту підсумувало результати ініціативи. Наступні показники демонструють, як врегульовувалися страхові випадки з грудня 2016 по листопад 2017 за новим методом — «на пряму»:

• кількість виплат — майже 7500 випадків;

• сума виплат всім постраждалим — 112,8 млн грн;

• середній розмір виплати клієнту — 15 420 грн;

• середній термін очікування виплати — 48 днів.

Найбільш відчутна зміна для автомобілістів — прискорення виплат за ОСЦПВ. Середній термін виплати грошей при врегулюванні за стандартним методом в компаніях-учасницях проекту становить 73 дні. Середній термін виплати грошей у компаніях, які не приєдналися до проекту, становить 81 день. Виходить, що людям, які першими випробували послугу, страхова компанія виплачувала гроші на ремонт транспорту майже вдвічі швидше, ніж в інших випадках. При цьому суттєво не змінився розмір компенсацій, адже як і раніше застосовується традиційна формула розрахунку матеріального збитку.

Переваги нового сервісу

Важлива перевага для автомобілістів — впевненість, що вони отримають допомогу та виплату від своєї компанії, а не будуть сам на сам боротися з чужим страховиком. Не треба шукати незнайому компанію, чия найближча філія може бути розташована в іншому місті. Не треба зустрічатися з незнайомими людьми, які, можливо, не дуже прихильно налаштовані до чужинця (їм доведеться розлучатися з грошима). Не треба чекати виплати місяцями, а іноді ще дзвонити та писати, щоб про тебе не «забули». Поки не можна позбутися бюрократії, але вдається звести до мінімуму стрес, який вона викликає.

Також свою користь отримують компанії — підвищення довіри та лояльності клієнтів. Отримавши підтримку в складній ситуації, людина буде оформляти поліси у цього страховика і радити знайомим його послуги. Компанії, що піклуються про клієнтів, поповнять базу клієнтів лояльними, а не випадковими людьми.

Як водієві застосувати пряме врегулювання

Кожному українському автомобілісту доступний новий сервіс. Ось два правила, яких треба дотримуватися:

1) стати клієнтом компанії — учасниці проекту — купити в неї ОСЦПВ;

2) постійно возити з собою поліс ОСЦПВ (після завершення терміну дії — оформити новий).

Скористатися новим сервісом можливо не після кожної аварії, а тільки якщо ця подія відповідає трьом критеріям:

• сталося зіткнення двох машин: техніка пошкоджена, але люди не постраждали;

• водії тверезі і знайшли компроміс щодо того, хто винуватець, а хто постраждав;

• обидва водії володіли дійсними полісами компаній, що беруть участь в проекті.

Возити поліс ОСЦПВ зобов'язаний кожен автомобіліст, а на обставини аварій більше впливає випадковість, ніж дії людей. Отже, з боку страховиків до водія висувається одна вимога — оформити поліс у компанії, яка бере участь в проекті МТСБУ. В принципі, кожна людина здатна виконати цю вимогу. Якщо в місті немає філії однієї з потрібних компаній, придбати ОСЦПВ можна в інтернеті з доставкою до  будь-якої  філії  «Нової пошти».

Перспективи проекту для ринку страхування

Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко розповів про поточну мету організації, яку він очолює: «Наші плани на 2018 рік — розвивати та розширювати систему прямого врегулювання виплат, щоб її перевагами могло скористатися якомога більше автовласників».

Існує два сценарії, як МТСБУ буде досягати поставленої мети. Перший: прийняття парламентом нової редакції Закону про ОСЦПВ, який зобов'яже всі компанії впровадити пряме врегулювання. Другий: страховики, можливо, не всі, але більшість, приєднаються до проекту за власним бажанням і за рекомендацією Моторного бюро. У будь-якому випадку, відносини між страховиками та автомобілістами стануть ліпшими: клієнтам буде комфортніше отримувати виплати, а компаніям буде простіше підтримувати репутацію та допомагати автомобілістам.

 


ЗА ТЕМОЮ
КОМЕНТАРІ

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

Завантаження...
RedTram